Z úsměvného pokusu o smrtelně vážně míněný thriller, se série Bastardi přetransformovala ve vážně míněnou, neúsměvnou komedii s přesahem. Směšné pouze v tom případě, pokud vás pobaví, jak špatné to je.
Já jsem Magnuskovy Bastardy nikdy úplně nehanil a bral jsem to jako takový poloamatérský bizárek, který mě osobně nijak neurážel a první díl mě i bavil. Doufám, že reparát navždy uzavře kruh, protože tohle už je hodně mimo realitu. Poloamatérský look.. ok. Zdeněk Godla, za mě dobrá volba.. Tomáš Magnusek naopak hraje čím dál tím hůře.. zajímavý to fenomén. Přežil jsem, pár pasáží mě i bavilo, jinak to je vykrádání prvního dílu + balík scénáristického hnoje.
Bastardi 4: Reparát jsou paradoxně z celé série dost možná nejzajímavější, jako reparát samotný ovšem neobstojí. I tentokrát bude otázky vyvolávat především potencionální rasismus a filmařské schopnosti jejich tvůrce, i podle bouřlivých reakcí v sále se ovšem dá očekávat, že si čtvrtí Bastardi svou cílovku opět snadno najdou. Smyslnost návratu ovšem bude i nadále vyvolávat mnoho otázek.... Více zde
Kdysi jsem jeden víkend se škaredým počasím a prázdným programem věnoval nakouknutí do špíny českého filmu a dal jsem si práci s tím podívat se na celou trilogii Bastardů.. Která po tolika letech vypadala jak amatérská práce z filmové školy kam někdo prostříhal scény z nějakého béčkového českého pokusu o mafiánskou žánrovku, akorát že ono to k sobě patřit má.. Údajně společensky kritický Magnusek se naopak chtěl otevřít té sociálně znevýhodněné straně, akorát že z ní měli všichni úplnou prdel.. Bastardi byli jednu dobu bohužel téměř kultovní a jedna generace se bavila tím, že považovala spodní hlášky romských fakanů za truhlu české komedie.. I když v každém dalším pokračování Magnusek dokazoval, že větší peníze mu zamotali hlavu a kadence výskytu trošku serióznějších českých herců se zhušťovala, trapnost a absurdnost příběhu současně rostla exponenciálně až do skoro kanálních nížin, pořád se našel někdo s plnou peněženkou a něco mu nasypal.. Návrat Bastardů by někomu nemusel dávat smysl, ale to nedával žádný navazující díl z téhle rádoby série. S avizovaným příchodem Zdeňka Godly a pokusem o daleko skromnější příběhové ambice jde sice o film, který už mě neuráží a nekrade divákův čas, ale to nic nemění na to, že jde pořád o hodně nízkou zábavu.. Sazí se na nostalgii, něčeho co mě sralo, tady se to nebere tak vážně, i proto jsem neměl problém dojet to až dokonce. Ale přiznejme si, že to nemá prakticky žádný příběh a jde jen o sebeuspokojující frajeřinu, která nějak nemá směr ani soudnost. A paradoxně velkou část stopáže tvoří neustálé reprízující flashbacky, které s nostalgickým pokusem selhávají a jen natahují prázdný scénář.. Naštěstí závěr už je tak doslovný, že pátý film snad nehrozí, ale ještě bych úplně nedoufal, tahle série nemá smysl v žádném pokračování, když všechno byl uzavřeno již tehdy před 13 lety.. Ale jsem aspoň rád, že se drží mimo i v rovině výkladu amnestie. 20%
Chebovská mafie, aka Maghnuskovi Nebezpečné myšlenky po česku se mi v něčem líbila jednička, která se nebála otevřít ten pasivní rasismus, a dostal přitakání od všech nacistů a skindheadů z Mostu, nemůžeme pana mistra režiséra nazvat rasistou, ba on sám vlastní jednu cikánku doma ve sklepě, teda regulérní choť, takže on sám je z jedné osmdesátiny rom. Ať zářím úkazem, kde na to Tomáš loví finance, kdo mu to vůbec celý cáluje, a kolikrát musel vykouřit péro oktagon gorile Vémolovi, co už začíná solidně šilhat po tom lechtání se v kleci. Tomáš Waseau, Tomáš Six a Tomáš Magnusek, tři jezdci apokalypsy. Tohle uráží každou filmovou akademii, každého kdo trochu aspoň té vášně dává do tohoto řemesla, tohle je tak prázdný, bez děje, scénář mu asi opravdu psala tlupa opic z Chánova, tohle by na západě neprošlo, Bastardi by se jevili jako silný nekorektní bizár. Už jen čekám na den, kdy hnědý kulturně obohacující spoluobčané vtrhnou do ulic, a špatným pravopisem napíšou na transparenty ČIPSI LIVEZ METR, proto aby se zbytečně tolik nevyplýtvala černá barva, radši budeme obsazovat i profesionální cikáno-čechy. Čest hereckým gardám jako jsou Pan Přeučil, Krampola, Ota Jiráka a paní Obermaierové, ty si už jen ve volném čase odskočí na hajzl, a zahrají ve filmech pana Magnuska. Zbytečný pokračování, kde se stejně nikde neposunem, tak snad ten český Detroit uchytí i u Český Televize. Separát tahle černá mula. Bílá úřednice hopsá na cikánovi, to jsem si rovnou měl pustit dogfart.com.
mě tohle prostě už nebaví.je to nudný, nezajímavý.jako kdyby to točil amatér,dialogy k smíchu stejně tak herecké výkony a to hlavně Magnuska.jasne pár věcí které mají šokovat tu jsou,ale film je opravdu nudný,a opět sprostý, prostě o ničem
Nic tak hrozného jsem dlouho neviděl. Nejde jen o nudu, ale o absolutní dno něčeho, co nemá obdoby. Slyšel jsem s Magnuskem nějaké podcasty a o to víc šokující je pro mě fakt, že celá tetralogie Bastardů je jeho práce a jakási osobní alma mater, která ho proslavila a on z ní hodlá po 10 letech těžit nadále. Myslel jsem si, že už to nikoho zajímat nebude. Po zhlédnutí tržeb v kině jsem zůstal v šoku, protože tahle vymývačka má skoro jednou tolik, než takový Babylon od Chazella. Lidi, proberte se. A začněte zase podporovat kvalitní filmaře. Pan Magnusek se mi jeví jako sympatický pán, ale s poněkud pokřiveným, či nulovým morálním kompasem, který toxicky přenáší do českého umění a tam to prostě nepatří. Nedivím se, že to Cinestar nechtěl hrát.
Tvůrce povídal, že to má být odlehčená zábava. Je až zarážející, jak se tak primitivní téma dokázalo uživit na 4 filmech. První díl byl docela zjevení a i přes chatrnou produkci to bylo docela ujeté psycho. Zde je jakási snaha o reparát v odlehčeném hávu. A za vše se hodí paralela s Homerem, když hrál superhrdinu: „Hlavní hvězda nám ztloustla, ale to vyřešíme ve střižně.“ :D
Záměr asi dobrý, provedení opět levné a scénář slabý. Nakonec to utáhl Godla, který do filmu vnesl proklamovaný humor. Jinak nostalgie u takového filmu mi připadá celkem hloupá a moc to nefunguje. Nic to nemění na tom, že Basdardi jsou fenomén, který budí emoce a to se Magnusekovi opravdu povedlo.
Čtyřka se snaží těžit z dřívějších postav a z nostalgie, ale všechny ty postavy jsou špatně napsané i špatně zahrané, takže se není na čem chytit. Jedna hvězda za kočku Gabriela Gášpárová. Furt stejná p*čovina, more!