Recenze filmu #Žiju

66%

Komentáře a recenze 7

47 160 bodů
6
Zombie filmů je v poslední době jako hřibů po dešti a přijít s něčím novým je takřka nemožné. #Žiju bych také neřadil mezi ty nejoriginálnější počiny,které můžete v daném žánru najít. Svým námětem mi připomněl francouzský snímek Noc požírá svět. I přes jistou podobnost se jedná o povedenou podívanou se sympatickým hlavním hrdinou a slušnou atmosférou. Ve výsledku tedy spokojenost a v rámci žánru nadprůměr.
JasonCZ
JasonCZ
23 375 bodů
10
Dost mi tenhle film připomíná Zombie film z roku 2018 - Noc požírá svět (festivalový název) Francie La Nuit a dévoré le monde USA The Night Eats the World. Ale Sarautda se mi líbí daleko víc, Zombici sou super.
kery-
kery-
3 671 bodů
6
V uvedených žánrech mi chybí komedie, ale to se dnes v korejské produkci už asi moc neřeší. Jinak je to klasické nízkorozpočtové béčko, kterých jsou mraky. Tohle má ale - narozdíl od těch jiných z americké produkce - alespoň znatelné známky vlastního nápadu. Vůbec bych si netroufal tvrdit, že by to byl průser. Víc takových zombie filmů, a bude to fajn..
Hanzo Bureshi
Hanzo Bureshi
3 059 bodů
6
Hororový zombie filmek, který není úplně nejlepší, ale taky to není žádné zklamání. První polovina byla taková nudnější a vypadalo to tak, že celé město se nakazilo do jedné minuty, což mi nepřišlo dobré a být celou dobu v jednom bytě taky nic moc. V druhé polovině se alespoň objevila další z přeživších (Shin-hye Park) a pak se konečně začalo něco dít a na konci čekala klasická akce. V pohodě dávám 65%.
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
7
#Alive je vlastně taková korejská zombie metafora na přežívání lockdownu během koronavirové pandemie. Mladý muž je zavřený ve svém přepychovém bytě, kde se může v pohodlíčku válet, hrát videohry a pít dobrý alkohol, zatímco venkovní svět jde do háje. Eventuálně ale tyto zlaté časy brzy skončí, protože začne docházet jídlo a voda, přičemž se hrdina musí vydat ven z bytu, ale si našel něco k snědku. Samotný motiv přežívání zombie apokalypsy na jednom malém, uzavřeném a vybaveném místě, ještě navíc s hlavní postavou prostého puberťáka, je supr nápad. Nemluvě také o využití novodobé technologie a sociálních sítích, což dodává filmu unikátní šťávu. Film se tím hezky odlišuje od klasického formátu dalších zombie snímků, čímž se chytře vyhýbá nějaké stereotypní zápletce. A i když je nápad dobrej, stejně mi přišlo, že v mnoha pasážích tvůrci příliš nevěděli, co s tím dějem dělat. Jednu dobu to chvilku vypadalo na psychologické drama, pak si ale tvůrci řekli, že z toho vlastně chtějí mít napínavou řezačku, díky čemuž je celý děj poněkud zmatečný. Ve výsledku to ale byla příjemná zombařina, i přestože se film trošku hledá, plus v žánru už vyšly mnohem lepší kousky. Navíc korejskými zombie se přece nedá pohrdnout!
Bordoshut
1 647 bodů
6
Recenze na film #Alive (#Žiju): Je tomu už docela dávno, co jsem poprvé zhlédl trailer a nějakým způsobem tak přišel s tímto filmem do styku. Abych řekl pravdu, čekal jsem od toho víc. Tehdy mě ta upoutávka vážně dostala, těšil jsem se na film a říkal jsem si, že tu bude zase pořádný zombie horror / thriller. Bohužel, když to nakonec vezmu kolem a kolem, #Alive není ničím speciální. Jsou tam světlé okamžiky, které se dají pěkně sestříhat do traileru, ale když to sledujete vcelku, působí to spíše amatérsky. Hlavní hrdina je ponechán v podstatě bez charakteristiky, není tu žádný background, žádný čas před, rovnou naskočíte do času po. Neříkám, že by to nutně bylo špatné, ale film by měl stát buď na dobrých postavách nebo na dobrém příběhu. Vzhledem k tomu, že postavy dobré nemáme – dalo by se říct, že všechny živé postavy jsou dvoudimenzionální (nabízí se tu přirovnání k těm zombíkům), doufal bych alespoň v ten slušný příběh. Ten tu nicméně chybí – dal by se jednoduše shrnout do jedné věty. Zvraty, pokud může být o nějakých řeč, jsou předvídatelné. Je tu plno klišé, která až bijí do očí. To ani nemluvím o tom závěrečném na sílu naroubovaném happy endu – zaprvé bychom "to" měli slyšet přicházet a zadruhé: odkdy se "to" vynořuje zpod paneláku?! Při sledování filmu jsem se místy cítil trochu hloupě (možná za tvůrce – posuďte sami), ale tak proč ne. Závěrem: čekal jsem od toho víc, ale byla to jinak docela fajn žánrovka. Koneckonců se zombie tématikou vznikají občas věci, že by jeden vyletěl z kůže. U tohohle jsem se aspoň dobře bavil. 50 %
Lupas888
Lupas888
881 bodů
6
V celku fajn film, který mě ale zklamal na poli napětí a jakékoliv většího strachu. V hororech hledám strach, tajemno a napětí z kterého si musím poposednout protože je mi to nepříjemné. To se zde nestalo, nevadí. Nejsem z toho zklamaný ale nejsem ani překvapen. 6/10