Řekne-li se Jean Paul Belmondo, vybaví se většině filmových diváků postava sympatického dareby. Jeden z nejslavnějších francouzských herců jich vytvořil desítky a ať už stály na straně zákona nebo na té druhé, vždycky byl tím, komu se u televizní obrazovky držely palce. Komisař Jordan, hlavní hrdina kriminálního snímku Dobrodruh, také patří mezi ně. Mezi svými kolegy i mezi zločinci je znám svými obratnými a značně svéráznými metodami. Tentokrát je vyslán do Marseille, aby vyřídil velký případ s narkotiky. Přestože se stane obětí pečlivě nastražené léčky a je odvolán, rozhodne se zůstat a pokračovat v pátrání na vlastní pěst. Profesionálně udělanému snímku nechybí napínavý děj ani nenucený humor. Jordan je klasickou belmondovskou postavou a stejně jako třeba jeho Borowitz z filmu Policajt nebo rošťák, oslňuje elegantní nenuceností, šarmem a neortodoxními metodami, s nimiž likviduje zločinecké gangy.
Dobrodruh je další z řady výborných a klasických Belmondovek,které sice nepřináší nic nového,ale díky charisma Belmonda je budete milovat. Tyhle role drsných policajtů mu jdou prostě skvěle. Akce je opět povedená a celý snímek provází jedinečná hudba od mistra Morricone. Klasika.
Belmondo jako drsný polda, který se nezalekne ničeho a zločince raději zastřelí než aby se zdržoval jejich výslechem. Viděno xkrát avšak toto zpracování patří k těm nejlepším.
Solidní kriminálka s lehkým noir nádechem a Jean-Paul Belmondem v kondici, i když už s notně prošedivělou kšticí. Scénář není extra dobrý, je vlastně docela obyčejný, ale Belmondo v roli neohroženého drsného poldy udělal film sám a dobře se na něj dívá i s monotónní hudbou a vážným tempem filmu.