Kobi
1 445 bodů •
4
Druhý film, druhé wtf. Loni zesnulý autor snímku, animátor Richard Williams, byl kapacita v oboru, vysloužil si za svoji práci tři Oscary. Ano, jeho ručně kreslená animace je skvělá a dovedu si představit, že i velmi náročná na produkci. Postavy jsou detailně prokreslené, kamera mnohdy rotuje na scéně v rychlém pohybu. Williams byl perfekcionista — technická stránka filmu je skvělá a z některých obrazů na mně působila velmi zvláštní atmosféra. Mistře Williamsi, práce s tužkou Vám jde skvěle, smekám před Vaší animací. Ale co ten zbytek? Proč u šestiminutového filmu koukám minutu na to, jak k němu kreslíte logo, jakkoliv je to fascinující pohled? Co ta kytka a motýli na začátku, bylo to tam nutné? O čem to vlastně celé bylo, ležel na plátně smysl tak dobře ukrytý, že jsem ho nezachytil? Co ta dívka se stařenou na konci, jak souvisely s předchozím bojem? Nemyslím si, že je špatné, když si na konci filmu kladu podobné otázky a přemýšlím o jeho smyslu. Tady se mi ale odpovědí nedostalo, a proto pro mně zůstane Prologue krásně nakresleným filmem o ničem. Autora obdivuji, šel si za svým i ve velmi pokročilém věku (v roce 2015 při dokončení filmu mu bylo 82 let). A také je zapsán v Guinessově knize rekordů, i když nemile: jeho film The Thief and the Cobbler vznikal dlouhých 31 let! [Oscary 2015]