Zajímavosti o Two Lovers and a Bear

60%

Zajímavosti 4

  • Žlutočerný letoun na letišti je de Havilland Canada DHC-6 Twin Otter, který je často využíván na arktických trasách, protože kromě možnosti krátkého vzletu a přistání (STOL) je schopen operovat i z nerovných letištních ploch. Samotný letoun (registrace "C-GOGA") měl v určitém okamžiku pontonový podvozek a několik let předtím, než se zde objevil, byl používán jako plovákové letadlo a je provozován Ministerstvem přírodních zdrojů provincie Ontario.
  • Linka D.E.W. (zkratka pro Distant Early Warning) byla série radarových stanic v severní Kanadě a na Aljašce, které měly varovat před blížícími se sovětskými bombardéry na polárních kruzích. Téměř všechny byly deaktivovány a některé z nich byly přebudovány na stanoviště Severního varovného systému.
  • Nunavutské registrační značky (jako například ta na zadní části Romanova modrého pickupu) mají ve skutečnosti tvar ledního medvěda.
  • Během natáčení v Nunavutu měla produkce problém s pouličním osvětlením v Iqaluitu a Apexu. Pouliční osvětlení v těchto lokalitách je sodíkové a vrhá neobvyklý oranžovo-zelený odstín, zejména při snímání kamerou. Produkce požádala společnost Qulliq Energy Corporation of Nunavut o povolení vypnout 50 světel kvůli natáčení, ale bylo jí řečeno, že vypnutí pouhých 15 světel by stálo nejméně 22 500 dolarů a vypnutí celých 50 světel by stálo mnohem více, což produkce neočekávala, a proto na to nevyčlenila žádnou část svého produkčního rozpočtu. To vedlo produkci k mnoha několikaměsíčním jednáním s městskou radou v Iqaluitu o pomoci při vypínání světel.