Zajímavosti 185
- David Gulpilil: , který hrál Fingerbone Billa v původním filmu Storm Boy (1976), jako otec Fingerbone Billa (Trevor Jamieson). Gulpililův účet v závěrečných titulcích filmu zní: "Special appearance as Fingerbone Bill's Dad" (Zvláštní vystoupení jako otec Fingerbone Billa).
- Herec Geoffrey Rush namluvil hlas australského pelikána Nigela ve filmu společnosti Pixar z roku 2003 Hledá se Nemo -Sean
- Předlohou k filmu byl román "Storm Boy" autora Colina Thieleho z roku 1963, který v roce 1963 získal ocenění Commended Award v soutěži Children's Book of the Year Awards.
- Střihačka Denise Haratzisová pracovala již dříve jako asistentka střihu na jiné filmové adaptaci románu Colina Thieleho, "The Fire in the Stone" (1984) (TV), která byla natočena a poprvé uvedena do kin o pětatřicet let dříve.
- První zfilmovaná verze "Storm Boye", původní celovečerní film "Storm Boy" (1976), je druhým velkým filmem společnosti South Australian Film Corporation, který se dočkal remaku. Prvním byl "Piknik na Hanging Rock" (1975), který byl předělán jako šestidílná televizní minisérie "Piknik na Hanging Rock" (2018). Oba původní filmy měly premiéru v 70. letech 20. století.
- Podle webových stránek společnosti Creative Spirits byla "verze 'Storm Boy'(Chlapec a pelikán) z roku 2019 přepracována pro současné publikum, přičemž v centru pozornosti filmu byla ochrana životního prostředí a děj se odehrával v oblasti Coorong v Jižní Austrálii."
- Podle studijní příručky film "hojně využívá techniku flashbacků".
- Národní park Coorong v Jižní Austrálii zahrnuje lagunový ekosystém známý jako Coorong a poloostrov Younghusband.
- Podle webových stránek společnosti Brand South Australia film využívá "přírodní nahrávky z prostředí Coorongu" a "skladby v podání a nahrávce Adelaide Symphony Orchestra".
- Režisér Shawn Seet a kameraman Bruce Young použili k natáčení některých záběrů drony, které poskytly zásadní perspektivu z ptačí perspektivy. "Natáčeli jsme na skutečném místě v Coorongu, nefigurovali jsme na nějaké jiné pláži," řekl Seet, "takže jsme se mohli s drony dostat do výšky a podívat se až na pláž Ninety Mile Beach, na které se příběh odehrává, a vidět vše ve vzájemných souvislostech. Bylo to přesné a fantastické."
- Předtím, než se vydal na cestu, hovořil manažer lokací Mark Evans s režisérem Shawnem Seetem telefonicky a přes Skype, aby pochopil, co si režisér představuje, a jak chce tento region vyzdvihnout.
- Prvním krokem producentů Michaela Boughena a Matthewa Streeta bylo najmutí zkušené koordinátorky zvířat Zelie Bullenové z filmu "Animals All Around" jako vedoucího zvířat ve filmu. Bullenová věděla, jak málo je na světě trenérů pelikánů, ale náhodou se této výzvy ujal Paul Mander, trenér ptáků působící na Zlatém pobřeží v Queenslandu, který se stal trenérem pelikánů ve filmu.
- Michael Boughen, jeden z producentů filmu, o obsazení filmu řekl: "Obsazení přispělo na všech úrovních. Geoffrey Rush, Jai Courtney, Finn Little, Trevor Jamieson a Morgana Daviesová ze sebe vydali tolik. Byl to herecký ansámbl, který skvěle splynul dohromady."
- Producenti byli hrdí na způsob, jakým byl film vytvořen a realizován, a na poselství, které bude předávat australskému i mezinárodnímu publiku a které zůstává věrné duchu původního příběhu autora Colina Thieleho. "Kdyby byl Colin Thiele dnes naživu," řekl Matthew Street, "doufám, že by filmu požehnal." Producent Michael Boughen dodal: "Výchozím bodem byl skvělý scénář, pak jsme měli na palubě Shawna, pak Geoffreyho a zbytek neuvěřitelného hereckého obsazení a štábu. Nebylo dne, kdy bych si natáčení neužíval, při sledování scén, které se dávají dohromady. Jsem neuvěřitelně nadšený a velmi, velmi hrdý na to, čeho jsme dosáhli."
- Producent Michael Boughen k financování filmu uvedl: "Financování filmu není snadné, a zvláště u filmu, který jsme chtěli natočit s mezinárodním obsazením a mezinárodním ohlasem. Diváci mimo Austrálii obecně neznají 'Storm Boye' jako knihu nebo příběh, takže mezinárodní přitažlivost spočívá ve vztahu mezi chlapcem a jeho nejlepším přítelem, což je téma, které, jak věříme, bude rezonovat s diváky po celém světě."
- Producenti a režisér Shawn Seet chtěli film natáčet v Jižní Austrálii, což by vyžadovalo podporu jihoaustralské vlády prostřednictvím South Australian Film Corporation a také Screen Australia. "Obě organizace nás neuvěřitelně podpořily, a to jak finančně, tak i v prvních dnech, kdy jsme se potýkali s obtížemi při financování filmu," řekl producent Michael Boughen.
- Ve zdrojové knize Colina Thieleho a ve vyprávění z roku 1959 v knize "Storm Boy" se zkoumá otázka životního prostředí, zda bude oblast hnízdění ptáků Coorong nadále označována jako lovecká oblast, nebo zda bude přeměněna na chráněnou rezervaci. V současném vyprávění se film dotýká problematiky těžby a jejího dopadu na životní prostředí. Producent Matthew Street uvedl: "Těžba nerostných surovin je pro nás velkým přínosem: "Jde o hledání rovnováhy, rovnováhy mezi lidskou společností a tím, aby se příroda a přírodní zdroje příliš nevyužívaly. To je to, co bylo, myslím, zkoumáno v Thieleho díle, a doufám, že jsme tomu v našem vyprávění příběhu učinili zadost."
- "Film se dotýká problematiky práv k půdě, což je v dnešní době nesmírně aktuální, i když si myslím, že máme před sebou ještě dlouhou cestu, pokud jde o náš vztah k původním obyvatelům," řekl režisér Shawn Seet. "Chtěli jsme, aby domorodé aspekty ve filmu byly naprosto přesné. Pro Ngarrindžery je to posvátné místo a příběh z toho vycházel. Vyprávět příběh o bezpodmínečné lásce a životě v souladu se zemí a přírodou by bez jejich pomoci nešlo." Street pokračoval: "Bylo pro nás velmi důležité, abychom se spojili s lidem Ngarrindjeri a aby se aktivně zapojili a dali nám svolení k natáčení na Coorongu. Myslím, že věděli, že budeme velmi respektovat jejich zvyky a víru." Producent Michael Boughen dodal: "Lidé z kmene Ngarrindjeri nám pomáhali, konzultovali s námi scénář, jazyk i zvyky. To vše jsme do příběhu vpletli, abychom vytvořili plnohodnotnější a pravdivější příběh nad rámec již tak skvělého scénáře Justina Monja."
- Producenty filmu zaujal zejména hluboký a dlouhodobý vztah režiséra Shawna Seeta k příběhu. "Když mě [producent] Michael Boughen pozval do kanceláře a řekl mi, o jaký projekt jde, zasáhlo mě to jako blesk," řekl Seet.
- Producent Michael Boughen řekl o režisérovi filmu Shawnu Seetovi: Boughen vzpomíná: "Od chvíle, kdy jsem se s Shawnem setkal, se moje myšlenky a myšlenky Matthewa Streeta nikdy nezměnily; byl to ten pravý člověk," vzpomíná Boughen. "Film mapuje obtížnou emocionální cestu, na které by se v hlavní roli objevilo dítě a také zvířata, ale Shawn umělcům rozumí a ví, co potřebují. Byl to někdo, o kom jsme věděli, že dokáže spojit všechny složité prvky dohromady a udržet pozornost příběhu. Od prvního dne jsme měli stejnou vizi a nikdy jsme se od ní neodchýlili."
- Když byl v ruce první návrh scénáře, producenti filmu začali hledat možné režiséry, protože chtěli najít někoho, kdo je pro příběh zapálený a kdo by dokázal vystihnout jemné emocionální nuance, které jsou pro herecké výkony a vyprávění příběhu nezbytné. Jméno režiséra Shawna Seeta se objevilo v diskuzích již na začátku, protože má za sebou spoustu práce a umí pracovat s herci tak, aby vytvořili komplexní herecké výkony.
- K práci na adaptaci filmu podle románu Colina Thieleho z roku 1963 byl přizván scenárista Justin Monjo. Tento proces bude pokračovat několik let, počínaje rokem 2013. "Náš 'Bouřlivák' je v mnoha ohledech složitý příběh," řekl producent Michael Boughen. "Následující tři roky jsme strávili psaním scénáře, fyzicky jsme se jím zabývali, propracovávali nuance, chápali cestu jednotlivých postav."
- Jeden z producentů filmu, Matthew Street ze Sydney, studoval na základní škole původní knihu "Storm Boy", stejně jako mnoho australských školáků, a tato vzpomínka ho v roce 2013 přivedla k zájmu o novou divadelní adaptaci."Divadelní společnost Barking Gecko ze Západní Austrálie inscenovala hru ve spolupráci s divadelní společností v Sydney," vzpomíná Street. "Snažil jsem se rezervovat lístky pro sebe a svého jedenáctiletého syna, ale bylo vyprodáno. Vrátil jsem se do kanceláře Ambience Entertainment a řekl to svému producentskému partnerovi Michaelu Boughenovi." Producent Michael Boughen k tomu řekl: "Mám dojem, že se mi to podařilo: "Řekl jsem Matthewovi: 'Nevěděl jsem, že je to hra', a on odpověděl: 'Ano, a sezóna je plně obsazená'. To nás přimělo přemýšlet o fenoménu 'Storm Boy'. Začali jsme zkoumat možnosti, mluvili jsme s vydavateli a asi za měsíc jsme získali práva na filmovou adaptaci."
- Jak uvedla stanice ABC News, australská kinodistribuce filmu "byla původně plánována na rok 2018, ale byla odložena na začátek roku 2019 a poté ji distributor Sony Pictures odložil o další týden."
- Závěrečné titulky filmu oznamují, že "Natáčelo se v národním parku Coorong, Goolwa, Port Elliot, Port Noarlunga, Adelaide a ve studiích v Adelaide, Jižní Austrálie".
- Výkonný viceprezident společnosti Sony Stephen Basil-Jones o tomto filmu řekl: "Líbil se nám scénář, který je tak uctivý a citlivý k předloze" a "Jsme velmi optimističtí ohledně tohoto filmu; myslíme si, že má skvělé komerční vyhlídky."
- "Podle ABC News přispěla vláda Jižní Austrálie na výrobu filmu částkou 500 000 dolarů."
- "Společnost Sony získala práva poté, co původně oznámená dohoda se Studiem Canal nevyšla", uvádí se na oficiálních stránkách filmu.
- Společnost Sony Pictures nahradila Studio Canal jako distributor filmu v Austrálii a na Novém Zélandu.
- Tento film je jihoaustralskou filmovou produkcí s hercem Geoffrey Rushem, který již dříve získal Oscara za nejlepší mužský herecký výkon v roce 1997 za jihoaustralský film "Záře"(1996) režiséra Scotta Hickse. Film "Chlapec a pelikán" (2019) se natáčí v roce 2017, který je rokem 20. výročí Rushova vítězství v kategorii nejlepší herec (Oscar).
- Generální ředitelka společnosti South Australian Film Corporation Annabelle Sheehanová o výrobě tohoto filmu řekla: "SAFC je potěšena, že může přivézt film "Chlapec a pelikán" (2019) domů do Jižní Austrálie. Storm Boy (1976) je jedním z nejklasičtějších a nejikoničtějších australských filmů a představil majestátnost jihoaustralské krajiny národnímu i mezinárodnímu publiku. Tento rezonující smysl pro místo bude znovu oživen touto novou verzí příběhu."
- Generální ředitel společnosti Screen Australia Graeme Mason o produkci tohoto filmu řekl: Mason: "Tato interpretace klasické novely Colina Thieleho nově zasazuje příběh do vztahu dědečka a vnučky, zachovává kouzlo předlohy a zároveň přidává ekologickou perspektivu relevantní pro současné publikum. Tento oblíbený příběh je v bezpečných rukou scénáristy Justina Monjo, režiséra Shawna Seeta a producentů Michaela Boughena a Matthewa Streeta, kteří mají tak silnou historii vyprávění australských příběhů."
- Původní klíčové místo natáčení na řece Coorong, které bylo použito pro původní film Storm Boy (1976) režiséra Henriho Safrana, bylo použito i jako klíčové místo natáčení tohoto remaku.
- Kristian Connelly, generální ředitel společnosti Cinema Nova, řekl australskému webu IF Magazine o kasovním úspěchu filmu v Austrálii: "Otevření Storm Boye je vcelku v souladu s očekáváním vzhledem k různým neznámým spojeným s tím, nakolik byli diváci ochotni film přijmout tváří v tvář přebytku komerčních rodinných filmů studiové produkce, které již byly na trhu."
- První ze dvou remaků zdrojových příběhů Colina Thieleho z konce roku 2010. Druhým je remake filmu "Blue Fin" (1978), který natáčí režisér Matthew Holmes. I mezi oběma remaky příběhů Colina Thieleho bude pravděpodobně několikaletý odstup, jako tomu bylo v 70. letech v případě filmů "Storm Boy" (1976) a "Blue Fin" (1978).
- První velká filmová adaptace příběhu Colina Thieleho po dvaadvaceti letech, naposledy to byla televizní minisérie "Sun on the Stubble" (1996).
- Zapojení herce Geoffreyho Rushe na začátku procesu umožnilo jeho postavu staršího Mikea "Storm Boye" Kingleyho na stránce jemně vybrousit a vytvořit důvěrný vztah mezi hercem a postavou. Producent Michael Boughen řekl: "Jednou z krásných věcí bylo, že jsme si mohli s Geoffreym sednout a pracovat s ním na Michaelu Kingleym. Je to ošemetná postava na ztvárnění, ale byli jsme nadšeni z toho, jak se díky tomuto procesu sblížila."
- "Máte pocit, že Michael Kingley měl trochu rozháraný život, že se ocitl na cestě, které lituje," řekl Geoffrey Rush, který ztvárnil staršího Mikea "Storm Boye" Kingleyho. "Pátrání v jeho vzpomínkách, jako způsob, jak najít mentorské spojení se svou strohou vnučkou, mu pomáhá dospět k pochopení otázky: "Jak najít cestu ke smysluplnému dospělému životu, který se může předávat z generace na generaci?"."
- V roce 1972 spisovatel Colin Thiele řekl o prostředí Coorongu, kde se odehrává jeho román Storm Boy, který byl použit pro celovečerní filmové adaptace z let 1976 a 2019: "Coorong je duchovním klidem izolace, regenerací samoty, terapií osamělosti. Duch, kterého člověk zoufale potřebuje." Tento citát je vyryt na pomníku Colina Thieleho, který se nachází na Princes Highway u Salt Creeku v Jižní Austrálii.
- Na následujících zfilmovaných adaptacích románů Colina Thieleho: "Chlapec a pelikán" (2019) a "Sun on the Stubble" (1996) pracoval následující štáb: Na filmu "Sun on the Stubble" se podíleli: vedoucí castingu Ann Robinsonová, zdravotní sestra oddělení Jennifer Bichardová a člen štábu výtvarného oddělení Yuri Poetzl, který byl u filmu "Sun on the Stubble" výtvarníkem a u filmu "Chlapec a pelikán" (2019) asistentem pohotovostního rekvizitáře.
- Klíčem k filmu bylo podle tvůrců vytvořit scénář, ve kterém byly přechody mezi oběma časovými obdobími zvládnuty obratně a účelně. "Muselo to mít poetickou lehkost, aby si nikdo nemyslel, že se bude dívat na film o tom, jak někdo vypráví," řekl herec Geoffrey Rush. "[Scénárista] Justin Monjo velmi obratně přenesl jednoduchost příběhu z dětství do příběhu ze současnosti, přičemž převzal část velmi citlivého jazyka [autora předlohy Colina] Thieleho a začlenil ho do scénáře. Bylo to tak vizuální čtení. Byly tam momenty, při kterých se zastavovalo srdce. Je to napínavé vyprávění a velmi emotivní, když vidíte, jak se v malém dítěti probouzí taková láska ke světu přírody."
- Geoffrey Rush se na filmu podílel nejen jako herec, ale také jako výkonný producent - poprvé od filmu Králova řeč (2010). Rush řekl: "Zapojil jsem se, protože Shawn Seet, Michael Boughen, Matthew Street a Justin Monjo mi vysvětlili podstatu přetvoření příběhu pro současné publikum, snahu najít dveře, které bychom mohli otevřít z roku 2017 a podívat se zpět na příběh, který Colin Thiele zasadil do 50. let. Už několik let jsem nedělal australský film a někdy se objeví role, u kterých si říkáte: 'Páni, to zní fantasticky'."
- Národní park Coorong v Jižní Austrálii byl založen v roce 1966, tedy jen několik let poté, co byla v roce 1963 poprvé publikována novela Colina Thieleho "Storm Boy".
- Snímek se natáčel výhradně v Jižní Austrálii, převážně s využitím místního štábu, tvůrců a pracovníků filmového průmyslu z Adelaide.
- V remaku klasického australského rodinného filmu "Storm Boy" (1976), který vznikl v produkci South Australian Film Corporation (SAFC), jež natočila i tuto druhou verzi, hraje herec Finn Little. Ironií osudu je, že další rodinný film z produkce SAFC se jmenuje "Chuck Finn" (1999-2000) (neboli "The Adventures of Chuck Finn (1999-2000)"), přičemž jméno herce v jednom i ústřední postavy v druhém filmu sdílí jméno "Finn".
- Film je distribuován do kin v zemích a regionech jako Austrálie, Nový Zéland, Kanada, Polsko, USA, Singapur, Malajsie, Indonésie, Jugoslávie a Blízký východ.
- Výkonný ředitel Fleurieu Peninsula Tourism Nat Kirby uvedl, že Fleurieu Peninsula Tourism spolupracuje s Jihoaustralskou komisí pro cestovní ruch (SATC) na propagaci poloostrova Fleurieu ve spolupráci s obrázkem. Deníku Victor Harbor Times řekla: "Mezistátní cestovní ruch je na vzestupu a film, jako je "Storm Boy", by mohl náš region významně podpořit, protože tento příběh se dotýká srdcí Australanů. Ve městech, kde se film natáčel, jako jsou Goolwa, Port Elliot a oblast Coorong, budou mít ze zájmu o film prospěch, nicméně celý region těží z nárůstu návštěvníků regionu. Byli jsme nadšeni, že jsme mohli ve spolupráci se společnostmi Sony Pictures a Victa Cinema přinést do regionu předčasné uvedení filmu. Díky marketingovým aktivitám jsme již zapojili velké množství diváků a film ještě není uveden do kin."
- Druhá postava se jménem "BOY" ve zfilmované produkci herce Finna Littlea, který také namluvil postavu "Butter Boy" v televizním seriálu "Crafty Kingdom" (2017).
- První ze dvou jihoaustralských (SA) celovečerních filmů herce Finna Littla, který se objevuje také v dosud neuvedeném SA natočeném sci-fi filmu "2067".
- Dávalo smysl, že Storm Boy (Finn Little) nikdy nenosí boty kvůli písku a kalhoty kvůli neustálému kontaktu s vodou. Kostýmní výtvarnice Louise McCarthyová oblékla Finna Littlea do šortek bez bot, ale aby mu bylo teplo, měl na sobě kabát s mnoha kapsami s nášivkami, do kterých si Storm Boy mohl ukládat mušle a další plážové poklady. "Nápad, že by měl na sobě nevhodné věci, se mi také velmi líbil," dodala McCarthyová. "Nemá nikoho, kdo by mu řekl: "To je pyžamová košile, proč máš na sobě pyžamovou košili na denní nošení?", takže jsem vymyslel několik základních prvků, které by mělo každé dítě, ale umístil jsem je na nečekaná místa."
- Postava Fingerbone Billa je ve zdrojové knize spisovatele Colina Thieleho z roku 1963 popsána jako "starý" Fingerbone Bill a na rozdíl od mladého muže, kterým byl australský domorodý herec David Gulpilil, když byl obsazen do filmu "Storm Boy" z roku 1976, si režisér Shawn Seet a producenti Michael Boughen a Matthew Street přáli obsadit tuto postavu někam mezi ně.
- "Museli jsme provést průzkum lokality se zástupci australských domorodců Ngarrindjeri, abychom se ujistili, že známe všechny aspekty dědictví v oblasti - pohřebiště, domorodé hroby a další posvátná místa," vysvětlil vedoucí lokality Mark Evans. "Po podrobném průzkumu a vysvětlení, jak hodláme postavit chatrč Hideaway Tom, aniž bychom poškodili duny, nám byl přístup schválen."
- Národní park Coorong, v němž se film natáčí, spravují regionální úřad Ngarrindjeri a ministerstvo životního prostředí a vodních a přírodních zdrojů (DEWNR) a povolení k natáčení v národním parku Coorong musely udělit oba úřady. Natáčení v regionu vyžadovalo také spolupráci se dvěma radami místních samospráv: Coorong Council a Alexandrina Council. "Obě rady nás velmi podpořily," řekl manažer lokací Mark Evans, "protože viděly, že film vyzdvihne nedotčenou přírodu Coorongu a infrastrukturu v jeho okolí. Místa jako Goolwa a Port Elliot v tom viděla způsob, jak přilákat více lidí. Aby se co nejlépe vyzdvihla tato oblast, za tím si velmi stály."
- Při jedné z prvních prohlídek a průzkumů lokací se vedoucí lokací filmu Mark Evans a produkční Melinda Doringová vydali na společnou cestu, kde hledali a diskutovali. "Trvalo dlouho, než se nám podařilo zjistit, jaká je geografická poloha filmu, ale nakonec jsme našli hlavní lokaci v Godfreys Landing a pak jsme příběh upravili tak, aby se k ní hodil," vysvětlil Evans. "Jakmile jsme se rozhodli pro naši oblast, došlo mi, že musíme každou věc dostat na druhou stranu poloostrova, který je přístupný pouze lodí. Coorong je navíc přílivový, takže dostat tam kulisy a infrastrukturu a pak denně nejméně osmdesátičlenný štáb by vyžadovalo spoustu organizace."
- Od března 2017, kdy byl film ve fázi předprodukce, cestoval manažer lokací Mark Evans nahoru a dolů po Coorongu, až do Goolwy na severu a do Robe a Beachportu na jihu, a zkoumal všechny aspekty národního parku Coorong a přilehlých oblastí, aby mohl vybrat hrdiny pro film.
- V listopadu 2016 se producent Michael Boughen spojil s jihoaustralským lokačním manažerem Markem Evansem a začal jednat o tomto filmu a o potřebě provést rozsáhlý průzkum terénu, jakmile bude film financován.
- Když si režisér Shawn Seet znovu přečetl knihu Colina Thieleho "Storm Boy" a předlohu scénáře, zaujalo ho, jakým způsobem příběh umožňuje velmi intimní a individuální zážitek. "Hodně ve mně rezonovala jednoduchost jejich života, úcta k přírodě a příběh otce a syna," řekl Seet. "Návrat k jednoduššímu životu jsou otázky a témata, která rezonují i v současnosti. Jsme v uspěchaném světě telefonů a počítačů a myslím, že v lidech je velká touha vrátit se k větší harmonii s přírodou. To je něco, co jsem v tomto vyprávění příběhu opravdu chtěl zachytit."
- Ředitel Shawn Seet řekl: "Narodil jsem se v Austrálii, ale vyrůstal jsem v Malajsii a ve dvanácti letech jsem se vrátil k rodině své matky. Můj strýc mě vzdělával tím, že mě bral na australské filmy a jeden z prvních, na který mě vzal, byl 'Storm Boy'. Bylo to v době renesance australského filmu a v Austrálii panoval velký optimismus a hrdost na místní filmy. Plakát k filmu mám stále doma, takže když mi Michael řekl, že chce natočit tento film, cítil jsem, že to tak mělo být."
- Vývoj nového filmu "Storm Boy" a získání práv na původní román Colina Thieleho "Storm Boy" začal v roce 2013, kdy uplynulo 50 let od prvního vydání knižní předlohy v roce 1963.
- Tento film není remakem filmu Storm Boy z roku 1976. Producenti Michael Boughen a Matthew Street se proto rozhodli zůstat věrní původnímu prostředí, v němž se odehrává děj románu spisovatele Colina Thieleho, tedy období konce padesátých let. Příběh nového "Storm Boy" by byl navíc zasazen do současného rámce, což by byla další vrstva, která by příběhu a jeho ponaučení dodala novou rezonanci a aktuálnost. Tato nová dějová linie by představila "Storm Boye" jako dědečka a rozšířila by zkoumání otázek týkajících se půdy a ochrany životního prostředí.
- Novela Colina Thieleho "Storm Boy" (1963), která vypráví příběh malého chlapce a jeho neobyčejného přátelství s osiřelým pelikánem v odlehlém národním parku Coorong v Jižní Austrálii, okouzluje a dojímá Australany již více než půl století.
- Celovečerní debut herce Finna Littlea, který ztvárnil titulní postavu Storm Boye.
- Smysl a význam názvu "Storm Boy" spočívá v tom, že jde o přezdívku, kterou Mikeu Kingsleymu (Geoffrey Rush) dal Fingerbone Bill.
- V prvním týdnu v australských pokladnách se filmu dařilo zejména v australském státě Jižní Austrálie, kde byl natočen a kde se na jižním pobřeží státu Coorong nachází dějiště filmu. Australský web IF Magazine ve své zprávě o box-office uvedl, že film "minulý víkend přilákal rodiny a starší lidi" a "v Jižní Austrálii měl obzvlášť silný ohlas".
- Výkonný viceprezident společnosti Sony Pictures Releasing Stephen Basil-Jones řekl australskému webu IF Magazine o propagaci filmu v Austrálii: "Marketingová kampaň byla agresivní a nanejvýš viditelná a přivedla široké dvojí publikum rodin a starších 'nostalgiků'. Reakce, kterou jsme měli z rozsáhlých předpremiér školního programu a placených představení, byla fenomenální. Starší dospělí přijdou na film od příštího týdne poté, co se vrátí školy, a měli bychom hrát hluboko do února."
- Po původním celovečerním filmu Storm Boy (1976) a videohře Storm Boy: The Game (2018), která byla poprvé vydána asi pár měsíců před tímto filmovým remakem "Chlapec a pelikán" (Storm Boy) (2019), se jedná vlastně o třetí zfilmovanou verzi novely Colina Thieleho Storm Boy (1963).
- V australských pokladnách si film během úvodního týdne připsal na 320 promítacích sálech přibližně 1,6 milionu dolarů, z toho 400 000 dolarů z předpremiérových projekcí.
- Mladý herec Finn Little zažil na plátně jeden dojemný okamžik se svým hereckým kolegou Geoffreym Rushem, ale při setkání se slavným hercem se cítil okamžitě uvolněně. Řekl: "Jsem velkým fanouškem Pirátů z Karibiku ("Pirates of the Carribean") a Zloděje knih ("The Book Thief"), takže setkání s Geoffreym Rushem bylo bláznivé. Vešel do místnosti a řekl: 'Ahoj, jmenuji se Geoffrey, vy musíte být mistr Finn'. Táta mi řekl: 'Až ho potkáš, říkej mu pane Rushi', ale já byl tak v šoku, že jsem řekl jen 'Ahoj Geoffrey'. Geoffrey nechtěl, abych se před ním cítil nervózní, a proč bych měl být nervózní před ním, vždyť je to tak milý kluk."
- Pro režiséra a producenty filmu bylo důležité, aby staršího Mikea "Storm Boye" Kingleyho hrál někdo takového kalibru jako herec Geoffrey Rush, protože film nezobrazuje střední část života tohoto muže, ale diváci musí cítit dopad těchto let na jeho osobnost. "Geoffrey dokázal toto období vyplnit," řekl režisér Shawn Seet. "Víte, že prožil život, protože Geoffrey se zamyslel a do příběhu z roku 2017 vnesl vše, co se Michaelu Kingleymu stalo. Geoffrey toho dokáže tolik pomocí zvednutého obočí, skloňování slov. Pracuje se s ním prostě báječně. Ten smysl pro detail... každému okamžiku vtiskne takové bohatství."
- Podle článku v deníku The Advertiser / Adelaide Now pod titulkem "Remake filmu Storm Boy přivádí do regionu Coorong vlnu dalších turistů", který byl zveřejněn 30. ledna 2019, "komunita v Goolwě očekává nečekaný nárůst turistů, kteří v regionu utratí další dolary, protože film "Storm Boy" vyzdvihuje jedinečnou krajinu této oblasti" a "remake filmu "Storm Boy" vrátil výjimečnou krajinu a divokou přírodu Coorongu na filmové plátno - a turisté nyní zaznamenávají velký nárůst zájmu, protože lidé se do regionu vracejí."
- Herec David Gulpilil je jediným členem hereckého obsazení, který se objevil ve filmech Storm Boy (1976) i "Chlapec a pelikán"(Storm Boy) (2019). Žádný člen štábu nepracoval na obou snímcích. Jediným dalším společným personálem obou produkcí je autor předlohy Colin Thiele a South Australian Film Corporation.
- Film byl dokončen v roce 2018, tedy zhruba dvanáct let poté, co v roce 2006 zemřel autor předlohy Colin Thiele.
- Geoffrey Rush o své přípravě na film řekl: "Podíval jsem se na trailer filmu z roku 1976, protože jsem chtěl vědět, jak se to hraje," vzpomínal Rush, "a pak jsem si přečetl povídku, poté co jsem si přečetl scénář. Colin Thiele probudí vaši představivost. Je velmi zajímavé podívat se na to, jak je to minimalistické. Myslím, že je to jen padesát stran psaní a je to pohádka, takže nápad pro film 'Storm Boy' na sklonku šedesátky vypráví své vnučce, jaké měl zážitky, když přecházel z dětství do dospělosti; to, že to vypráví jako pohádku, je úžasné, protože se to spojuje jako osobní vzpomínka, a ne jako 'a pak jsem udělal tohle a pak jsem udělal tamto'."
- Herec Geoffrey Rush původní film Storm Boy z roku 1976 nikdy neviděl, protože v době jeho uvedení studoval v Paříži, a když už byl na palubě, rozhodl se film nesledovat.
- Producent Michael Boughen o obsazení herce Geoffreyho Rushe řekl: "Měli jsme obrovské štěstí, že se Geoffrey Rush s projektem spojil. Geoffrey by do filmu i do role vnesl vážnost, ale stejně jako pro nás, i pro něj musel scénář prozkoumat příběh tak, aby opravdu stál za převyprávění."
- Režisér Shawn Seet a producenti Michael Boughen a Matthew Street měli pro ztvárnění Michaela Kingleyho (alias Storm Boye) jako dospělého v současných scénách na mysli jedinou osobu: Geoffrey Rush, držitel Oscara. Herce oslovili již během vývoje filmu, aby se Rush mohl zapojit do procesu zdokonalování scénáře.
- Postavu Mikea Kingleyho / Storm Boye v tomto filmu ztvárnili tři herci. Byli to: Finn Little (chlapec), Edward Boehm (mladík) a Geoffrey Rush (dospělý).
- Tvůrci filmu a castingová agentura Heesom Casting pro titulní postavu Storm Boye uvedli, že se jedná o člověka ve věku mezi deseti a dvanácti lety, který se "cítí dobře s velkými ptáky", "cítí se dobře ve vodě i na vodě" a "je divoký v srdci a zachycen v magickém věku mezi úsvitem a soumrakem".
- Herec Geoffrey Rush si podle soudních dokumentů za tento film vydělal honorář ve výši [australských] 500 000 dolarů, jak 19. prosince 2018 informoval server ABC News.
- Původní film Storm Boy měl premiéru v roce 1976, v Austrálii byl hodnocen jako "G" a trval přibližně 88 minut, zatímco druhý film Storm Boy (Chlapec a pelikán) měl premiéru v roce 2019 a v Austrálii byl hodnocen jako "PG", přičemž re-make trval přibližně 99 minut, tedy o 11 minut déle.
- Herec Geoffrey Rush o spolupráci s režisérem Shawnem Seetem řekl: "Shawn byl fantastický. Opravdu se chopil rozsahu dvou časových rámců a snažil se najít co nejzajímavější způsoby, jak vyprávět paralelní příběhy ve vzájemném kontrapunktu. Staré přísloví o práci se zvířaty a dětmi - to pro něj nebyl vůbec žádný problém."
- Herečka Morgana Daviesová o spolupráci s režisérem Shawnem Seetem řekla: "Shawn je jiný než režisér, se kterým jsem kdy předtím pracovala. Je velmi nenápadný a neuvěřitelně vstřícný. Cítila jsem se v jeho přítomnosti velmi příjemně, což mi usnadnilo klást mu otázky a podávat dobré výkony. Podporuje proces tam a zpět. Probírali jsme možnosti, jak zahrát scény, a on se mě ptal, s jakým přístupem si myslím, že se postava více spojuje. Říkal mi svůj názor, ale také se ptal na můj, byl to velmi kooperativní styl režie, což bylo úžasné."
- Herec Finn Little o spolupráci s režisérem Shawnem Seetem řekl: "Když jsem se poprvé setkal se Shawnem, byl jsem trochu nervózní, protože jsem o tu roli opravdu stál, ale když jsem ji dostal, náš vztah se hodně prohloubil. Shawn Seet je velmi dobrý režisér; opravdu přemýšlí o tom, co chce, a opravdu nám všem pomohl, aby se tento film povedl."
- Herečka Morgana Davies o spolupráci s Geoffrey Rushem řekla: "Práce s Geoffrey Rushem byla neuvěřitelná. Když jsem se s ním poprvé setkala, byla jsem nervózní, zadrhávala jsem se ve slovech, ale on se snažil, abych se cítila lépe, a pomáhal mi. Je neuvěřitelně přízemní a zábavný. Hodně jsem se od něj naučila. Sblížili jsme se díky filmům, které máme oba rádi, a toto spojení mimo kameru bylo úžasné, protože opravdu pomohlo poutu, které máme před kamerou."
- Herec Jai Courtney o spolupráci s Geoffrey Rushem řekl: "Nikdy jsem si nemyslel, že budu hrát jeho otce, ale zázraky filmu takové věci umožňují. Vzhledem k tomu, jak film funguje, nestrávíme spolu na plátně mnoho času, ale cítíte se privilegovaní, když s ním hrajete ve filmu. Mohli byste se dívat, jak Geoffrey Rush jí na jevišti jablko, a bylo by to úchvatné."
- Herec Geoffrey Rush o spolupráci se svým hereckým kolegou Jaiem Courtneym řekl: "Jai se chopil představy emocionálně uzavřeného a utlumeného muže té doby s opravdovým dozvukem, který není vysloven. Mluví ve velmi krátkých, strohých, nezávazných větách, ale máte pocit, že v něm je přežití a fantastická láska, kterou chová ke svému dítěti, žijícímu uprostřed ničeho."
- Herec Finn Little o spolupráci s hercem Trevorem Jamiesonem řekl: "Pracovat s Trevorem Jamiesonem byla velká čest, je to úžasný člověk. Když se Storm Boy poprvé setká s Fingerbone Billem, je trochu nervózní, ale pak se mezi nimi vytvoří krásné pouto. S Trevorem jsme našli opravdu dobré spojení. Netrvalo to vlastně vůbec dlouho. Naučil mě toho tolik o domorodé kultuře a o takových věcech, jako jak rozpoznat stopy emu a dinga."
- Tradičními majiteli oblasti Coorong na jihu Jižní Austrálie jsou původní australští domorodci známí jako Ngarrindjeri, pro které je toto místo posvátné.
- Podle studijní příručky k filmu jsou klíčová místa, kde se film odehrává: Goolwa, Coorong, Ninety Mile Beach, Downer Family Property a King Pastoral Holdings Boardroom.
- Podle studijní příručky k filmu je film "doporučen pro studenty základních a středních škol 5.-9. ročníku [v australském vzdělávacím systému]. Film je relevantní k pracovním jednotkám ve vzdělávacích oblastech angličtina, zeměpis a mediální umění".
- Australský distributor Sony Pictures ve svém prohlášení uvedl: "Původně byla premiéra filmu naplánována na 10. ledna [2019], ale byla posunuta o týden na 17. ledna [2019]." ABC uvádí, že Sony Pictures uvedlo, že rozhodnutí posunout australskou premiéru o týden bylo způsobeno "diskusemi s místními kiny" s tím, že "leden je pro rodinné filmy velmi konkurenčním obdobím, protože jsou letní školní prázdniny".
- Film se natáčel v Jižní Austrálii v roce 2017, ale do kin se dostane až na začátku roku 2019.
- Druhý po sobě jdoucí film s mořskou tématikou pro herce a hvězdu Geoffreyho Rushe, jehož předchozím snímkem byli Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta (2017).
- Ministr pro regionální rozvoj Jižní Austrálie Geoff Brock k natáčení filmu řekl: "Výrazný jihoaustralský charakter filmu nepochybně pomůže přilákat návštěvníky do oblasti Coorong a vytvoří tak trvalý přínos pro cestovní ruch v tomto regionu i v jeho okolí. Takové produkce jsou pro naše regiony neocenitelné, stejně jako více než 100 pracovních míst, která vzniknou během produkce, a miliony, které přitečou do naší ekonomiky."
- V závěrečných titulcích filmu se píše: "Děkujeme všem obyvatelům a měšťanům Goolwy, ostrova Hindmarsh a Port Elliotu v Jižní Austrálii."
- Herec Trevor Jamieson o spolupráci s hercem Finnem Littlem řekl: "Když jsem se s ním poprvé setkal, myslím, že [režisér] Shawn Seet chtěl zjistit, jak si budeme rozumět, a hned to bylo, jako bychom se znali. Je tak obětavý, ten chlapík, mladý Finn Little. Tu roli mohl hrát kterýkoli jiný kluk, ale na něm něco je. Je v něm určité kouzlo, pocit velké lásky, velkorysosti, a to lidé uvidí na kameře."
- Herec Jai Courtney řekl o spolupráci s hercem Finnem Littlem: "Finn ve svých jedenácti letech miluje to, co dělá, a má k této práci obrovský respekt. Přinesl úžasnou pravdivost a citlivost a skutečně pochopil, jaký dopad má příběh na jeho postavu a jak to pomohlo utvářet a rozvíjet 'Storm Boye'. Má neskrývanou lásku k životu. Bylo úžasné, že na place pobíhala taková koule života, kterou každý den zásoboval natáčení."
- Při přípravě na roli Fingerbone Billa se domorodý australský domorodý herec Trevor Jamieson naučil jazyk Ngarrindjeri, tančit pelikánský tanec Ngarrindjeri, nanášet tradiční barvy na tělo Ngarrindjeri a poslouchal příběhy o mýtech, legendách a folklóru Ngarrindjeri.
- Film měl premiéru v roce 2019, tedy v roce 10. výročí úmrtí herce Gringa, který ve svých třiceti letech ztvárnil hlavní postavu pelikána pana Percivala v původním filmu Storm Boy (1976).
- Herci Finnu Littleovi, který hraje titulní postavu Storm Boye, bylo v době natáčení filmu jedenáct let.
- Dva z pelikánů, kteří se ve filmu objevili, Skye a Salty, z nichž druhý hrál postavu pana Percivala, byli po skončení natáčení znovu umístěni do domova a rehabilitováni a nyní žijí v zoo v Adelaide, kde jsou hlavní atrakcí.
- Skutečná jména některých herců z pelikánů, kteří ve filmu hrají, jsou: Salty, Skye a Sunny.
- Oficiální světová premiéra filmu se konala v neděli 6. ledna 2019 v kině Victa ve Victor Harbor na poloostrově Fleurieu v Jižní Austrálii. Zúčastnili se jí režisér filmu Shawn Seet a členové hereckého obsazení Finn Little, Trevor Jamieson, Erik Thomson a David Gulpilil, z nichž posledně jmenovaný si zahrál i v původním filmu "Storm Boy" (1976).
- Godfreys Landing byl pro natáčení vhodným klidným místem, protože se jednalo o izolovanou lokalitu v Coorongu, oddělenou od přístupných míst, a tudíž vhodnou z hlediska bezpečnosti a odstupu od diváků. Herci a štáb museli být na místo převáženi každý den natáčení.
- Jihoaustralská Weatherillova labouristická vláda financovala film dodatečně, když se objevila tvrdá konkurence ostatních australských států, zejména Západní Austrálie, které se snažily přilákat produkci tohoto snímku. Jednalo se o dodatečný [australský] milion dolarů prostřednictvím Jihoaustralské filmové společnosti a dalších [australských] 500 000 dolarů prostřednictvím regionálního financování.
- Na závěr o tomto filmu jeho režisér Shawn Seet řekl: "'Storm Boy' měl svou vlastní energii. Energie pelikána, energie mladého Finna, Geoffreyho, Jaie, Trevora a Morgany... všechny tyto prvky se spojily, aby tento film vznikl tak, jak má. Potřeboval jsem být mnohem citlivějším a reaktivnějším režisérem než autokratickým režisérem a mám pocit, že se mi to podařilo. Vdechlo to tomuto filmu vlastní život."
- Práce v prostředí, které bylo přirozeným nepřítelem jejich obvyklého způsobu práce, představovala pro kostýmní i vlasový a maskérský tým řadu výzev. "Líčení a písek nejdou dohromady," prohlásila návrhářka vlasů a make-upu Tracy Phillpotová, "a vítr je nepřítelem kontinuity, takže co se týče mé práce, bylo to docela těžké." Pokračovala: "Neexistovalo žádné běhání do autobusu s garderobou pro drobné kousky, které jsme zapomněli," dodala McCarthyová. "Měli jsme jen tři hlavní herce s omezenými změnami, ale protože to byl tak velký krajinný film, kamera potřebovala vidět po celé chatě, takže jsme pracovali v malém vysouvacím stanu. Obloha se mohla změnit během půl hodiny. Byla to opravdu těžká práce. Neustále jsme stopovali terén, nosili kostýmy, rozbíjeli vybavení, ale bylo to báječné a velmi, velmi, velmi obohacující. Vytvářet tyto postavy byla naprostá radost."
- Pro vlasovou a maskérskou designérku filmu Tracy Phillpotovou bylo "body art pro Fingerbone Billa [Trevor Jamieson] děsivé, protože jsem věděla, jak důležité je, aby byl správný. Přišel strýček Moogy Sumner a ukázal nám, co je správně a co ne. Byl úžasný a trpělivý."
- Co se týče kostýmního oddělení, úkolem návrhářky vlasů a make-upu Tracy Phillpotové bylo dodržet jednoduchost, a to i ve scénách ve městě. "Ve městě jsem měla možnost předvést padesátá léta, ale dělali jsme venkovské prostředí, nedělala jsem Vogue 50. let," řekla Phillpotová. "Také jsem tam přimíchal trochu čtyřicátých let, protože ne každý by v padesátých letech vytvářel styl padesátých let ve venkovském městě."
- Kostýmní výtvarnice Louise McCarthyová použila pro postavu Hideaway Toma (Jai Courtney) mnoho ručních úpletů, přičemž jeden z nich vycházel z konkrétního, dojemného odkazu. Řekla: "Tento úplet vycházel z britských pletených námořnických svetrů ze 40. let. Používaly se konkrétní vzory, takže kdyby se námořníci utopili, patřil by konkrétní vzor do určité vesnice a oni by ho mohli identifikovat."
- Režisér Shawn Seet a kostýmní výtvarnice Louise McCarthy si byli vědomi, že kostýmy z roku 1959 "připomínají" dospělého Storm Boye. "To je jiná optika než objektivní optika, kterou obvykle používáte při vyprávění příběhu," řekla kostýmní výtvarnice Louise McCarthyová, "takže jednoduchost, kterou jsme zvolili, odrážela tuto představu, že dospělý muž vzpomíná na obrazy svého dětství."
- Cílem kostýmní výtvarnice filmu Louise McCarthyové, "a to je pro kostýmní výtvarníky obtížné, zvláště když dělají dobové kostýmy, bylo zachovat jednoduchost. Je tu tolik krásných textur, vzorů a barev, které k té době patří, ale musela jsem být dost zdrženlivá v tom, které z nich vybrat," řekla.
- Režisér Shawn Seet chtěl, aby některé kostýmy odkazovaly na rok 1959, ale také na čtyřicátá a třicátá léta, protože lidé, zejména rybáři na Coorongu, nevyhazují všechno oblečení, když se mění desetiletí. Všechny úplety byly ušity přímo pro film, pokud možno ze starších přízí. Šálu, do které Storm Boy (Finn Little) zabalí pana Percivala, upletl sám Seet.
- Režisér Shawn Seet zpočátku diskutoval s kostýmním a vlasovým a maskérským týmem o tom, že jejich práce by měla být dobově věrná, aniž by se jednalo o dobovou přehlídku. Důležité bylo, aby postavy působily, jako by obývaly divokou krajinu. "Je tam větrno, ve vzduchu je sůl, jsou na slunci a v chladu, takže jsme jim dali mírné spáleniny od větru," řekl Seet. "Mají pocit, že bojují s přírodními živly, a i když je to podle mě docela romantický film, nechtěl jsem drsnost životního stylu podcenit."
- Město Port Elliot v Jižní Austrálii by v roce 1959 mělo představovat město Goolwa, které se nachází ve stejném australském státě. Samotná Goolwa se v roce 2017 příliš rozrostla a zmodernizovala. "Městečko Goolwa v roce 1959 bylo příležitostí skutečně vidět toto období," řekla scénografka Melinda Doringová. "Vytvořili jsme obchod s rybami a hranolky v něčím obývacím pokoji před domem, na fasádu obchodu se smíšeným zbožím jsme namalovali ptáka Rosellu, před hospodu jsme umístili staré nápisy, takže jsme městečko zcela proměnili." Na webových stránkách Wikipedie se uvádí: "V roce 2013 jsme se rozhodli, že se budeme věnovat tomuto projektu: "Goolwa byla prvním australským vnitrozemským přístavem (1853), který byl vybudován pro spojení Goolwy s Port Elliotem." Vzdálenost mezi těmito dvěma městy na jihu Jižní Austrálie je ve skutečnosti jen asi 10 kilometrů (neboli 6 mil nebo 5 námořních mil).
- O setu Fingerbone Billa (Trevor Jamieson) z chatrče Jamieson řekl: "Chatrč definovala postavu, kterou jsem se snažil ztvárnit. Je to něco, co jsem si představoval ve své mysli, a oni vystihli všechno, co se jí týkalo. Tým lidí, kteří dávali dohromady každý hřebík, kus dřeva a plechu; bylo v tom hodně lásky a krve, potu a slz, které do toho šly."
- Herci si díky důrazu na detailní provedení chaty ve filmu dokázali představit, že postava Hideaway Toma (Jai Courtney) v tomto prostoru skutečně žije. "Je úžasné, když je dobová scéna zpracována s takovou jemností a jemnou rukou," řekl Courtney, "protože se tak mnohem snadněji přenášíte. Pokud uvěříte tomu, kde se nacházíte, pak to ovlivňuje dílo a pomáhá to i divákům přenést se do tohoto prostoru."
- O práci scénografky Melindy Doringové a jejího týmu řekl režisér Shawn Seet: "Melinda Doringová je génius. Její smysl pro detail nemá konkurenci. Všechno tam bylo z nějakého důvodu. Prvky byly navrženy s ohledem na to, že jsme v nich potřebovali natáčet, ale zároveň byly navrženy tak, aby byly vhodné pro postavy, které v nich žijí. Proč by tam stavěli ložnici? Proč by tam instalovali tu polici? Ačkoli divák na tyto otázky nemusí vědomě myslet, ty prvky mu prostě připadají správné."
- Výtvarnice Melinda Doringová o výpravě filmu řekla: "Museli jsme vytvořit dvě různé verze vyhlídkového stanoviště. Jednu o něco nižší, aby na ní mohl pelikán přistát a vzlétnout," vzpomíná Doringová. "Spoustu rekvizit jsme museli vytvořit už na začátku předprodukce a převézt je [koordinátorce zvířat] Zelie [Bullenové], aby s nimi mohli cvičitelé zvířat zkoušet, zda zvládnou všechny akce podle scénáře. S Louise McCarthyovou, kostýmní výtvarnicí, jsme diskutovali o předmětech, s nimiž měli pelikáni komunikovat - klobouk, deka, malý červený míč. O pelikánech se hodně diskutovalo."
- Jedním z neobvyklých hledisek, které musela scénografka Melinda Doringová při navrhování kulis zohlednit, byla "přístupnost pelikánů" - zda mají ptáci v chatrči Hideaway Toma (Jai Courtney) dostatek místa k pohybu a zda je na některých rekvizitách dostatek místa k přistání a vzletu.
- Konstrukce kulis chatrče byla částečně postavena ve studiu v Adelaide, hlavním městě Jižní Austrálie, poté rozebrána, přesunuta do Coorongu na jihu australského státu a postavena "in situ", poté rozebrána a znovu postavena ve studiu pro noční scény. Konstrukce byla dvakrát zestárnuta - vlnité železo bylo opatřeno rzí a povětrnostní desky zestárly -, aby odpovídala svým stavům v roce 1959 a v roce 2017.
- Ve filmu převažují exteriérové scény, ale hlavním prvkem scénografie, který musela scénografka Melinda Doring řešit, byla chatrč Hideaway Toma (Jai Courtney). Doringová zvažovala všechny drobné detaily "vedlejšícho příběhu" chatrče a představovala si, že Hideaway Tom najde existující chatrč a přistaví ji. "V Coorongu jsou chaty, které pocházejí minimálně z dvacátých let minulého století, takže Hideaway Tom mohl přidat koupelnu a spací prostor Storm Boye," řekl Doring, který dodal: "Součástí přitažlivosti pro mě bylo proniknout do detailů postavy a přemýšlet o tom, odkud se všechno vzalo. Kvůli tomu úzce spolupracuji s dekoratérem a rekvizitářem; aby všechny ty drobnosti byly oříškem. Hideaway Tom a Storm Boy nemají moc peněz, jsou izolovaní, takže to, co má Storm Boy ve svém pokoji, jsou kousky naplaveného dřeva, mušle, které nasbíral na pláži, malé hračky, které má z balíčků od cereálií. Museli by být velmi praktičtí a znovu použít materiály."
- Melinda Doringová, scénografka filmu, byla poprvé oslovena v květnu 2017 a krátce poté režisér Shawn Seet diskutoval s Doringovou a kostýmní výtvarnicí Louise McCarthyovou o barevné paletě, kterou si pro film představoval. Tonálně by filmu dominovaly tlumené sekundární barvy a omezené množství primárních barev. "Měl jsem pocit, že je to pro rok 1959 velmi vhodné, ale ještě více jsme to zúžili," řekl Seet. "Chtěl jsem, aby to mělo tlumenou zelenou a modrou, barvy přírody, aby v krajině nic příliš nevyčnívalo, kromě červené barvy; červená deka, červené šaty, Fingerbone Billova červená košile; tedy použití této barvy k vypointování určitých momentů."
- Herci David Gulpilil a Trevor Jamieson, kteří hrají postavu Fingerbone Billa ve filmech Storm Boy z roku 1976, respektive 2019, spolu poprvé pracovali na filmu Rabbit-Proof Fence (2002) a od té doby spolupracovali, ale Jamieson byl obzvláště dojatý, když se Gulpilil objevil v novém filmu Storm Boy ("Chlapec a pelikán") z roku 2019, kde hrál otce své postavy Fingerbone Billa. "Když jsem měl poprvé točit scénu s Davidem Gulpililem, byl jsem opravdu nadšený," vzpomíná Jamieson. "Nemusel jsem nic říkat. Všechno zařídil on, udělal to tak, abych vypadal dobře. Když jsem s ním mohl pracovat na filmu 'Storm Boy', byl to pro mě velmi zvláštní zážitek. Způsob, jakým si žádá objektiv kamery, je úžasný - na filmu vytváří kouzla."
- Herec Trevor Jamieson, který v tomto filmu hraje Fingerbone Billa, si byl vědom kultovního výkonu, který podal David Gulpilil jako Fingerbone Bill ve filmu "Storm Boy" z roku 1976, ale vzal si tuto roli tvrdě za svou. "David Gulpilil je národní poklad," řekl Jamieson. "Je to úžasný herec a kdysi dávno jsem dostal otázku: 'Jaké to je, když teď plníte roli Davida Gulpilila?". Otočil jsem se a řekl: 'No, neměla jsi to říkat takhle, ale hádej co, já jsem teď Fingerbone. Chci dát příběhu Colina Thieleho za pravdu'."
- Strýc Moogy Sumner, vysoce uznávaný stařešina kmene Ngarrindjeri, který se sám objevil v řadě jihoaustralských dokumentárních filmů, byl kulturním poradcem herce Trevora Jamiesona, který hraje Fingerbone Billa. Sumner ho učil různým aspektům kulturní praxe australských domorodých Ngarrindjerů. "Když jsem v jiné zemi, je to, jako bych vstoupil do něčího obývacího pokoje," vysvětlil Jamieson. "Máme způsob, jak se zeptat na povolení: "Smím si tady sednout?" S respektem se posadím do jejich obývacího pokoje a oni mi řeknou, jak to v místnosti vypadá. Ukážou mi obrázky na krbové římse a já to všechno s respektem přijmu. To je to, co děláme." Jamieson pokračoval: "Měl jsem velkou podporu od strýčka Moogyho. Ukázal mi, jak se tančí pelikán, jak se nanáší barva na tělo tak, jak to dělají Ngarrindjeriové. Musíte to udělat správně. Reprezentuji Ngarrindjeri. Chceme se ujistit, že jste na mapě vyznačeni. To je příběh a místo, odkud pochází - vaše země. Taneční dialog, který Fingerbone vede s Storm Boyem, spočívá v tom, že říká: "Tohle je ta země. Jsem tu, abych se o ni staral. A já jsem tady, abych tě naučil, jak se starat o sebe, o přírodu a o ptáky'."
- Pro herce Trevora Jamiesona je jeho postava Fingerbone Billa péčí o přírodu a předává své znalosti Storm Boyovi (Finn Little), a proto bylo důležité, aby to bylo paralelní s jeho hereckým kolegou. "Fingerbone předává své znalosti mladému Storm Boyovi," řekl Jamieson, "a protože jsem sám černoch, jsou to informace, které sdílím s lidmi, kteří si to zaslouží, stejně jako já s Finnem."
- O herci Trevoru Jamiesonovi režisér Shawn Seet řekl: "Trevor Jamieson je tak krásný, vřelý a velkorysý člověk. Chtěl jsem, aby Fingerbone Bill byl skutečný člověk, a myslím, že když žil v roce 1959, zažil by ošklivé věci. Trevor dokázal ukázat, že Fingerbone Bill tyto věci zažil, ale že ho to nijak nebrzdilo. Je to vřelý, velkorysý a shovívavý člověk a jeho vztah se Storm Boyem tomu odpovídal jak mimo plátno, tak na něm. Trevor a Finn si rozuměli jako dům v plamenech, a to je opravdu vidět."
- Herec Trevor Jamieson již dříve ztvárnil postavu Fingerbone Billa v divadelních představeních nastudovaných divadelní společností Sydney Theatre Company a Barking Gecko Theatre Company, které producent Matthew Street v roce 2013 neviděl. Obsazení do nového filmu by završilo kruhové spojení s příběhem, který pro dvaačtyřicetiletého herce hodně znamenal. "Jako dítě jsem miloval knihu Colina Thieleho," vysvětlil Jamieson, "stejně jako film ['Storm Boy'] z roku 1976. Napsal postavy, s nimiž se lidé mohli univerzálně sžít: pelikána, chlapce, černocha a Hideawaye Toma. Jako dítě jsem vždycky chtěl být touto postavou. Hrál jsem Fingerbone Billa na jevišti, což bylo úžasné, ale hrát ho teď i před kamerou, to je další splněný dětský sen."
- Pro herce Finna Littlea byla spolupráce s Jai Courtneyem "takovou ctí. Viděl jsem několik jeho filmů, jako je 'Divergence' a 'Insurgent', takže když jsem zjistil, že s ním budu pracovat, byl jsem velmi nadšený. Naše dvě postavy si nejsou svým způsobem blízké, moc se neobjímáme, protože mě nechce moc milovat, jinak by mě mohl ztratit. Ale pracovat s ním mimo plátno, je to moc milý chlapík a hodně mě toho naučil o herectví."
- Režisér Shawn Seet viděl herce Jaie Courtneyho jako typického robustního hlavního hrdinu, ale zároveň jako herce, který svým fyzicky zvládnutým hereckým stylem hodně vytváří. "Jai dokázal vyjádřit velké emoce a vnitřní dialogy s velmi malým počtem slov," vzpomíná režisér. "Mám pocit, že v roce 1959 v této části světa spolu lidé příliš nemluvili. Prostě 'byli', takže velká část filmu se odehrává mezi dialogy a Jai tyto momenty dokázal úžasně vytvořit."
- Herec Jai Courtney, který ztvárnil postavu úkrytu Toma, viděl možnost pracovat s dětmi a zvířaty a hrát otce jako zajímavou a náročnou novou oblast. "Od samého začátku jsem byl do filmu investován," řekl, "Justin Monjo napsal skvělou adaptaci, byl jsem nadšený ze spolupráce s [režisérem] Shawnem Seetem a postava mě opravdu přitahovala. Bylo zajímavé přemýšlet o svých otcovských vlivech a pohnutkách. Nemám děti, ale otevřelo se mi, jaké to může být, jak někoho instinktivně vychováváte a předáváte mu zkušenosti."
- Producenti Michael Boughen a Matthew Street oslovili manažery herce Jaie Courtneyho, poslali mu scénář a herec do dvou týdnů na roli Hideawaye Toma kývl. "Byli jsme nadšeni, že ho máme," řekl Boughen. "On je jako Hideaway Tom - jeho postava, jeho chování, všechno kolem něj. Jeho výkon je fantastický; podprahový a skutečně propojený. S Finnem si na place připadali jako otec a syn. Jai pomáhal [herci] Finnovi [Littleovi], měli mezi sebou opravdové pouto a toto pouto se projevuje i na plátně."
- Režisér Shawn Seet a producenti Michael Boughen a Matthew Street prošli krátký seznam herců, kteří by podle nich mohli ztvárnit postavu Hideaway Toma, a herec Jai Courtney byl vždy na prvním místě tohoto seznamu. Seet uvedl: "Jainey byl jedním z nejlepších herců, kteří se objevili na scéně: "V jednu chvíli jsme se trochu obávali, protože Jai je mladší než role, kterou jsme původně napsali, ale on je tak skvěle vnitřně vyzrálý. V padesátých letech navíc spousta lidí měla děti poměrně mladé, takže součástí příběhu Hideaway Toma se stalo to, že je to muž, který se učí být také otcem."
- Herec Jai Courtney, který ztvárnil postavu Hideaway Toma, má pocit, že jeho postava je v kontaktu se svými emocemi, ale velmi specifickým způsobem. "Tom je poškozený jedinec," řekl Courtney. "Utíká před krutostí světa a ukrývá před ní Storm Boye. Nezajímá ho odsudek ani přijetí druhých. Důležitá je pro něj odpovědnost vůči synovi. Jak Storm Boy stárne, myslím, že vidí opravdu důležitou cestu, kterou může svého syna vést a předávat mu některé tvrdé pravdy. To je jeho značka lásky."
- Nováček Finn Little, který ve filmu hraje titulní postavu, je šampionem v plavání ve svém domovském australském státě Queensland a v druhém konkurzu byl obzvláště silný. Režisér Shawn Seet a dva producenti filmu, Michael Boughen a Matthew Street, s ním odletěli do Brisbane v Queenslandu, kde se s ním setkali a provedli s ním závěrečný osobní konkurz.
- Producent Matthew Street o obsazení titulní postavy filmu řekl: Ann Robinsonová a Hannah Charltonová v Mullinars vybíraly z castingových materiálů. "S příchodem samoobsazování poslaly tisíce mladých chlapců z celé Austrálie castingové role. U několika chlapců z této první várky jsme cítili propojení s příběhem a skutečné emoce z jejich čtení." Street pokračoval: "Všichni jsme se snažili, aby se nám podařilo najít příběh, který by se dal popsat: "Dostali jsme se na krátký seznam asi padesáti nebo šedesáti chlapců a z něj jsme vybrali asi dvacet chlapců, které jsme poslali na další nahrávaný konkurz."
- Pro režiséra a producenty bylo při obsazování hlavní role výzvou najít chlapce, který by dokázal vytvořit subtilní herecký výkon, který příběh a scénář vyžadovaly, a který by dokázal na plátně navázat hluboké spojení s pelikány, jejichž rozpětí křídel by bylo větší než jeho. Mladý herec by také musel být jistý ve vodě a zprostředkovat pocit člověka, který žije v přírodním, izolovaném prostředí.
- Herec Trevor Jamieson, který hraje Fingerbone Billa, vycítil v Coorongu, stejně jako v celém státě Jižní Austrálie, něco velmi jedinečného. Řekl: "V pozadí je třenice, která je dobrou fikcí. V Coorongu existují určitá pravidla, kterými se musíte řídit, ale také svoboda. Jdete s tím, co vám příroda předhodí, nejdete proti ní. Je to nádherná země. Na Jižní Austrálii je něco, co mě pokaždé, když ji navštívím, naplňuje pocitem, že je o mě postaráno."
- Film měl svá úskalí, ale díky propojenému týmu z Jižní Austrálie i z jiných států, který sdílel vášeň pro příběh a vztah k němu, vzniklo něco výjimečného. Producent Michael Boughen, rodilý Jižní Australan, žil prvních třiadvacet let v tomto státě, ale v Coorongu nebyl, dokud nezískal práva na filmovou adaptaci novely "Storm Boy" z roku 1963. "Byl jsem ohromen krásou tohoto místa, jeho vznešeností a majestátností," řekl. "Točili jsme film "Chlapec a pelikán". Vždy bylo v plánu natáčet v období, které by pro nás představovalo hotové bouřkové sekvence s větrem, deštěm a krásnou působivou oblohou, a to jsme dostali, často vše v jeden den, ale zvládli jsme to. Vypadá to velkolepě. Jsem velmi hrdý na herecké výkony, jsem velmi hrdý na film. Měli jsme skvělý štáb, který se tomu věnoval od prvního dne. Nebyl tam jediný člověk, který by nevěřil tomu, co děláme."
- "Každé ráno jsme nasedli na loď a dorazili jsme tam přesně za svítání a bylo to jako projít přechodovou komorou," vzpomíná režisér Shawn Seet. "Cestovali jsme do toho světa. Na konci dne jsme jeli zpátky, nad námi létali ptáci a byly to ty nejúžasnější západy slunce, jaké jsem kdy viděl." Seet dodal: "Bylo jí jedno, že tam natáčíme, což je jedna z věcí, kterou jsem chtěl sdělit, že přírodě nezáleží na lidech. Bouře přijde, kdy přijde, vítr se zvedne, kdy přijde, a vy s tím musíte žít. V souladu s naší filozofií flexibilního myšlení, pokud svítilo slunce, natáčeli jsme scény, které potřebovaly slunce, pokud nesvítilo, přeskočili jsme na scénu, která potřebovala bouřku. Bylo to ošemetné, ale bylo to plné charakteru."
- "Stavební a scénické týmy měly komplikace, protože musely pracovat v obtížných povětrnostních podmínkách," řekla Melinda Doringová, produkční filmu. "Bylo to náročné, ale velmi cenné. Místo, které jsme vybrali, bylo tak jedinečné, s tolika přírodními krásami, neuvěřitelně filmovými kvalitami. Mnoho jiných lokací, které jsme si mohli vybrat, by nám tyto důležité aspekty neposkytlo."
- Protože tvůrci chtěli natáčet v nejchladnější a nejvlhčí části roku, vznikly v souladu se scénářem a požadovanou estetikou pro štáb obtížné podmínky. Jak od počátku věděl vedoucí lokací Mark Evans, štáb se musel na místa natáčení dopravovat trajektem, což představovalo dvacetiminutovou záležitost.
- Aby režisér Shawn Seet a kameraman Bruce Young ukázali neuvěřitelnou oblast Coorongu i postavy, rozhodli se částečně natáčet 18mm objektivem - velmi krátkým objektivem. "S Brucem jsme chtěli styl natáčení, který by ukázal krajinu, ale zároveň nám umožnil přiblížit se k postavám natolik, abychom s nimi navázali skutečné emocionální spojení," vysvětlil Seet. "Objektiv 18 mm nám umožnil zachytit extrémně blízké záběry Storm Boy nebo pelikánů, ale přitom vidět celou krajinu, takže postavy byly vždy postavami v krajině."
- Natáčení v oblasti Coorong na pobřeží jižní Austrálie probíhalo v červenci 2017 a začalo obřadem "Vítejte v zemi", který pro herce a štáb připravili australští domorodci Ngarrindjeri. "Štáb si neuvěřitelně vážil toho, že jsme byli pozváni do jejich země a že nám bylo dovoleno natáčet tento příběh na jejich půdě," řekl producent Matthew Street. "Štáb byl upozorněn na citlivé otázky týkající se pohřebišť a posvátných míst a na skutečnost, že musíme být velmi opatrní vůči fauně a vegetaci."
- Herec Jai Courtney, který hraje úkryt Toma, o práci se zvířaty řekl: "Už jsem předtím jezdil ve filmu na koni, ale se zvířaty jsem pracoval jen velmi málo. 'Ptačí komando', trenéři, s nimi odvedli neuvěřitelnou práci. Jsou opravdu krásní a člověk dostal, co mu bylo dáno, ale někdy to znamenalo, že zachytil kouzlo. Na práci s nimi nikdy nezapomenu."
- S postupem natáčení se pelikáni se štábem sžívali stále lépe.
- Jeden z herců pelikána jménem "Salty" byl velmi šikovný při práci zblízka s mladým hercem Finnem Littlem, a tak se ve filmu stal především představitelem pelikána pana Percivala.
- Pro tvůrce filmu byly dva aspekty pelikánů ve filmu "Chlapec a pelikán" zásadní. (1) Vytvořit většinu představení pelikánů před kamerou se skutečnými ptáky a (2) vytvořit hmatatelné spojení mezi těmito skutečnými pelikány a hercem, který hraje postavu Storm Boye. Aby této vize dosáhli, věděli producenti, že budou muset začít několik měsíců před předprodukční přípravou a před financováním produkce, podstoupit riziko a přibrat cvičitele zvířat a najít, vychovat a vycvičit pelikány.
- Producenti filmu chtěli od počátku zajistit, aby se v centru pozornosti nového filmu ocitl duch toho, proč lidé chtějí číst knihu spisovatele Colina Thieleho i po více než padesáti letech od jejího prvního vydání v roce 1963.
- V roce 2018 byla k tomuto filmu vytvořena a vydána videohra s názvem "Storm Boy: The Game" (2018). Na oficiálních stránkách hry se uvádí: "Film 'Chlapec a pelikán', který vznikl na motivy stejnojmenné dětské knihy Colina Thieleho z roku 1964, se odehrává na plážích Jižní Austrálie poblíž ústí řeky Murray, kde titulní hrdina zachraňuje osiřelá pelikání mláďata, z nichž jedno se později stane dětským mazlíčkem a věrným společníkem, panem Percivalem. Zažijte interaktivní převyprávění klasického příběhu a převezměte kontrolu nad Storm Boyem i panem Percivalem v klíčových okamžicích, například když dvojice zachraňuje uvízlé námořníky během bouře. Prožijte znovu jejich přátelství a užijte si přímořské aktivity v širokém sortimentu zábavných a relaxačních miniher, včetně kreslení pískem, plachtění, lovení kohoutů, aportování, surfování na písku, krmení pelikánů a dalších."
- Režisér filmu Shawn Seet viděl původní film Storm Boy (1976) ve svých dvanácti letech poté, co se přestěhoval do Austrálie.
- "Storm Boy" je prvním příběhem spisovatele Colina Thieleho, který byl adaptován jako celovečerní film a který se dočkal i filmového zpracování. "Chlapec a pelikán"(2019) je re-make reimaginace filmu Storm Boy (1976). Nicméně krátkometrážní snímek "Cigarettes and Matches: From the Chapter in Colin Thiele's 'Sun on the Stubble (1979), byl natočen a poprvé uveden zhruba sedmnáct let před minisérií "Sun on the Stubble" (1996).
- Trenér pelikánů Paul Mander se naučil mnoho nového, když mohl poprvé chovat pelikány, pozorovat je a učit se od nich 24 hodin denně. Popsal to jako "potěšení a úžasný zážitek, na který nikdy nezapomenu", a doufá, že film může diváky motivovat ke kontaktu se zvířaty i mimo kina. "Silné postavy, kterými pelikáni ve filmu jsou, mohou lidi povzbudit, aby se o nich dozvěděli více a zapojili se do snahy o jejich záchranu z hlediska ochrany přírody," řekl Mander. "Kdo říká, že pelikáni v budoucnu nebudou potřebovat naši pomoc? Film 'Storm Boy' je propaguje jako druh, což je úžasná věc."
- Stejně jako Storm Boy (Finn Little), ani Fingerbone Bill (Trevor Jamieson) nikdy nenosil boty. Kostýmní oddělení připravilo pro postavu pracovní boty, ale herec Trevor Jamieson, který Fingerbone Billa hrál, se pro svou postavu jasně rozhodl, že si je nikdy neobuje.
- Herci a štáb se v památkově chráněných a domorodých oblastech drželi určených cest a manažer natáčení Mark Evans se svým týmem zajistil, že místa natáčení budou po skončení natáčení uvedena do původního stavu. "Absolutně jsme se snažili, aby naše stopa byla co nejmenší," řekl režisér Shawn Seet. "Chtěli jsme být k půdě naprosto ohleduplní, a to nejen proto, že bychom měli, ale také proto, že tato filozofie pak filmu vtiskla úctu. Všechno, co jsme dělali, jsme dělali s respektem k půdě, zvířatům a lidem a myslím, že to se nakonec projeví i na plátně."
- Producenti Michael Boughen a Matthew Street uznali, že témata knihy Colina Thieleho z roku 1963 jsou stejně aktuální, a v některých ohledech ještě aktuálnější, i dnes. "Témata jsou univerzální," řekl Boughen. "Příběh se zabývá přátelstvím, láskou, rodinou, ztrátou a nadějí. Zabývá se také ekologickými otázkami. Není přeplácaný, ale je v něm poselství, že se musíme starat o to, co je nám drahé, pro sebe i pro budoucí generace."
- Producenti Matthew Street a Michael Boughen viděli filmovou adaptaci "Storm Boy" z roku 1976 a silně si vzpomněli na citový vztah, který k ní měli. "V té době jsem byl pravděpodobně ve věku 'Storm Boy', možná o něco mladší," řekl Street, "a film se zabýval životními otázkami, které se týkaly nejen mě jako dítěte, ale i dospělých."
- V roce 2016 oslavil australský stát Jižní Austrálie 40. výročí premiéry původního filmu Storm Boy (1976), která se konala v listopadu 1976.
- O budoucnosti pelikánů, kteří se ve filmu objeví, producent Michael Boughen řekl: "Nyní jsou umístěni na nádherných místech, pan Percival je v zoo v Adelaide, kde budou prožívat svůj život ve velké radosti. Nemuseli přežít tvrdé podmínky přírody, které mohou být dost kruté."
- Herci a štáb byli každý den překvapeni ptáky a jejich improvizacemi. Do scénáře byly zakomponovány konkrétní akce, ale tvůrci si vytvořili takzvaný princip "flexibilního myšlení", že budou otevřeni tomu, co ptáci udělají. Tato filozofie se nesla i v dalších aspektech produkce.
- Pátá filmová adaptace románu Colina Thieleho, kterou produkovala a/nebo financovala South Australian Film Corporation. První byl Storm Boy (1976), druhý Blue Fin (1978), třetí The Fire in the Stone (1984) a čtvrtý Sun on the Stubble (1996).
- Ministr umění Jižní Austrálie Jack Snelling o natáčení tohoto filmu řekl: "Storm Boy je jedinečný jihoaustralský příběh a je naprosto logické, že jako ikonické prostředí byl opět použit krásný region Coorong. Gratuluji společnosti South Australian Film Corporation a Screen Australia k tomu, že se znovu pustily do vyprávění tohoto příběhu, který má v srdci mnoha lidí zvláštní místo, a že při tom prezentují náš skvělý stát."
- Proces výcviku pelikánů probíhal díky vysoké inteligenci ptáků poměrně rychle.
- Herec Finn Little si natáčení v proslulé oblasti Coorong na jihu Jižní Austrálie a účast na natáčení velmi pochvaloval. Řekl: "Byli tam tuleni a písek, a protože jsem vodní mládě, když jsme točili vodní scény, jako třeba když jsme učili pelikány lovit ryby, tak jsem se ponořil celým tělem pod vodu a ztuhl mi mozek, ale byla to skvělá zábava. Byl jsem moc rád, že jsem mohl být součástí 'Storm Boy'. Chtěl jsem do toho dát všechnu svou energii a užíval jsem si každý kousek. Jsem nejšťastnější kluk v Austrálii, že jsem dostal tuhle roli."
- Původní film Storm Boy (1976), který úspěšně ukázal Jižní Austrálii světu, se promítal v kinech po celém světě, na královské jachtě královny Alžběty II. "Britannia", v Bílém domě u prezidenta Jimmyho Cartera a v paláci císaře Hirohita v Japonsku.
- Herec Trevor Jamieson, který hraje Fingerbone Billa, ztvárnil tuto postavu v roce 2013 na divadelních prknech ve dvou australských divadelních adaptacích stejnojmenného románu Colina Thieleho z roku 1963, z nichž jedna byla uvedena v Perthu v Západní Austrálii a druhá v Sydney v Novém Jižním Walesu.
- "Četl jsem naproti Finnovi," řekl producent Michael Boughen. "Byl to docela zážitek, když jsem cítil jeho zaujetí a porozumění postavě. Naši koordinátoři pro zvířata, Zelie a Craig Bullenovi, a trenér pelikánů Paul Mander, se nacházeli na Zlatém pobřeží, takže jsme tam s Finnem a jeho matkou jeli, aby se mohl setkat s některými pelikány a komunikovat s nimi, což dělal úžasným způsobem. Odjeli jsme a řekli si: "Nabídneme mu tu práci". Neváhali jsme ani chvíli." Herec Finn Little to komentoval: "Přijeli jsme domů a za pět minut nám zavolal můj agent a oznámil nám, že jsem tu roli dostal! Máma byla štěstím bez sebe a já jsem si v obýváku zatančil. Všichni byli tak šťastní."
- Tento remake původního filmu Storm Boy (1976) byl natočen znovu po zhruba dvaačtyřiceti letech.
- Vedle postavy Storm Boye a jeho otce Hideaway Toma ve filmu vystupuje Fingerbone Bill, domorodý australský obyvatel Ngarrindjeri. Účast a zapojení Ngarrindjeriů by bylo zásadní, protože film se odehrává na jejich území a představuje jejich dědictví a kulturu. Pelikán, kterému říkají "Nori", je totemem Ngarrindjerů.
- Producent Michael Boughen o výrobě tohoto filmu řekl: "Když se mi naskytla příležitost znovu zpracovat tento úžasný příběh, diskutoval jsem se svým kolegou producentem Matthewem Streetem o možnosti natáčet v Jižní Austrálii. Okamžitě přijal nápad natáčet v rodišti 'Storm Boy'. Je pro mě opravdovým potěšením vrátit se domů s tak kultovním příběhem."
- Pelikáni se dožívají vysokého věku, ale ve volné přírodě mají vysokou úmrtnost, která se pohybuje kolem 30 %. Částečně je to způsobeno predátory, jako jsou lišky.
- Producent Michael Boughen řekl o herci Finnu Littleovi, který hraje titulní postavu: "Až lidé uvidí jeho výkon, nepochybuji, že budou ohromeni emocionálním rozsahem chlapce, kterému bylo během natáčení jedenáct let a který má za sebou jen několik reklam a krátkých filmů. Neuvěřitelně rychle se učí. Znal své značky, své náznaky a nikdy nezapomněl žádnou repliku. Je to výjimečný herec. Dostal se do nitra postavy."
- Film "Storm Boy" (1976) a jeho románová předloha Colina Thieleho se proslavily pelikány, kteří inspirovali knižní předlohu. Herec Geoffrey Rush, který hraje v tomto remaku, dříve skutečně namluvil postavu pelikána jménem Nigel v animovaném filmu společnosti Disney 'Hledá se Nemo' (2003). Rush řekl: "Když jsem dostal scénář k filmu "Chlapec a pelikán" (2019), řekl jsem si: 'Páni, mám rád výzvy'." ABC News uvedly, že Rush žertoval, že očekával, že bude obsazen do role pelikána pana Percivala. Rush dodal: "Pak jsem si ovšem uvědomil, že chtějí, abych hrál starého chlapa."
- Režisér Shawn Seet označil herce Finna Littlea za "absolutní objev". Seet dodal: "Nedokážu si představit, jak bychom bez něj film natočili. Je to Storm Boy. Je to jeden z nejcitlivějších a nejotevřenějších herců, s jakými jsem kdy pracoval, ať už byl mladý nebo starý, naprosto v kontaktu se svými emocemi. Je vitálně robustní a energický, ale má velmi citlivé, téměř křehké chování. Je to zvláštní rozpor. Působí jako kluk, který by mohl běhat po Coorongu a šplhat po písečných kopcích, ale zároveň nosí srdce na rukávě a vy cítíte jeho vnitřní smutek a žal."
- Mladý herec Finn Little o svých zkušenostech s opeřenými hvězdami řekl: "Byli tak úžasní. Mohl jsem je držet na klíně a hladit je. Paul Mander, Zelie a Craig Bullen, Zelinin manžel, byli s pelikány tak úžasní. Ptáci někdy trochu vyváděli, ale Paul je vzal do náruče, řekl 'chovej se slušně' a dal jim malou pusu a pak už byli zase v pohodě. Jako by se s nimi dalo mluvit."
- Vymyslet, jak pět pelikánů ztvární tři postavy pana Prouda, pana Pondera a pana Percivala, bylo podobné jako obsadit jakoukoli roli. "Nechali jsme je rozvinout jejich charakter a řeknu vám, že všichni pelikáni mají velmi, velmi silné a výrazné povahy," řekl režisér Shawn Seet. "Díky tomu jsme se mohli rozhodnout, který pelikán bude pan Percival, který pan Ponder a který pan Proud. Vyvinuli si také velmi odlišné triky. Někteří byli dobří ve hře na schovávanou, jiní zase v létání, takže jsme si mohli vybrat, kdo co bude dělat."
- Vedoucí a koordinátorka zvířat Zelie Bullenová viděla, že společným klíčem k výcviku jakéhokoli zvířete je pochopit, jak zvíře myslí a cítí. "Cvičitelé zvířat musí znát určitou teorii, ale musí být soucitní a chápaví," řekla Bullenová a dodala: "Musí dodržovat vše, co je v hranicích zvířete jako druhu i v jeho individuálních hranicích, a snažit se, aby zvíře pochopilo, čeho se snažíme dosáhnout." Bullen to vidí: "To, co se objevilo na plátně, je senzační a krásné a je to velká zásluha jednak výcviku zvířat, ale také profesionality herců."
- Pro film bylo nalezeno a odchováno pět ptáků, z nichž někteří byli zachráněni.
- Režisér Shawn Seet řekl o zvláštním okamžiku při natáčení pelikánů: "Když jsme natáčeli scénu, v níž Fingerbone Bill mluví s Bouřňákem o tom, že pelikán je jeho totem, pelikáni neměli o tuto diskusi zájem a pokaždé, když jsme ji chtěli natočit, odcházeli pryč. Byl krásný západ slunce a my jsme si říkali 'co budeme dělat'. Někdo řekl 'prostě se pusťte do tance, který pak předvede, zapomeňte na dialog', a jakmile Trevor [herec Trevor Jamieson] začal tančit, bylo to, jako by pelikáni četli scénář. Otočili se a podívali se na něj, přeběhli k němu, postavili se do řady a pozorovali ho. Bylo to kouzelné."
- Producent Michael Boughen o chování a jednání pelikánů na place řekl: "Museli jsme jejich výkonům přizpůsobit scénář, ale jejich výkony byly úžasné. Představovali jsme si jen to, co by mohlo být na stránce, ale jsou to osobnosti, jsou to postavy a oni do toho vnesli mnohem víc. Lidé budou určitě předpokládat, že jsme použili CGI pelikány, a my jsme je použili ve velmi omezených konkrétních momentech, ale v podstatě všechno, co vidíte, bylo skutečné a bylo to velkolepé."
- Pelikány na place nic neomezovalo, takže v nečekaných chvílích odlétali. Buď se vraceli poměrně rychle bez pobídky, nebo trenér pelikánů Paul Mander používal červený kbelík jako vizuální pobídku. "Červený kbelík byl velmi výrazným vizuálním znamením, že dostanou více než jednu rybu," vysvětlil Mander. "Pelikáni jsou velmi vizuální tvorové, takže i na velkou vzdálenost byl kbelík opravdu silným tahákem, který je přilákal zpět."
- Paul Mander, trenér pelikánů na snímku, vysvětlil, jak probíhá výcvik pelikánů: "Chování se trénuje pomocí odměn v podobě potravy, takže jde o pozitivní posilování. Pokaždé, když udělají požadované chování, dáme jim rybu. Pelikáni mají velmi dobrou paměť, takže to, co se naučí, si přenášejí i do dalšího dne."
- Pro herce Finna Littlea bylo zásadní, aby se stal součástí skupiny pelikánů, a tak se s nimi poprvé setkal, když jim bylo pouhých šest týdnů. "Každý týden Finn přicházel a dělal s pelikány sbližovací sezení," vysvětlil trenér pelikánů Paul Mander, "trávil s nimi čas, stýkal se s nimi, aby si ho spojili s přátelstvím a s tím, že je součástí skupiny. Ptáci si k Finnovi vytvořili silný vztah a naopak."
- Když ho přivedli na natáčení, pelikán "Salty" běhal kolem a otíral se o členy štábu jednoho po druhém, jako by se s každým zdravil.