Zajímavosti o Bažináč

69%

Zajímavosti 19

  • Během celého natáčení tým vizuálních efektů harmonicky spolupracuje s týmem Justina Raleigha z Fractured FX, což je nejlepší možný scénář, v jaký lze při produkci takového rozsahu doufat. "Oblíbili si nás, protože jsme dům, který akceptuje symbiotický vztah mezi společností zabývající se vizuálními efekty a společností zabývající se fyzickými maskérskými efekty." Společnost Fractured FX je vybavena vlastními 3D skenery, 3D tiskem a 3D modeláři, díky čemuž se proces pro dům VFX stává z dlouhodobého hlediska bezproblémovějším. Raleigh vysvětlil: "Když poskytneme aktivum společnosti pro vizuální efekty, dáváme jim přesně to, co by mělo být, protože jsme provedli skenování, provedli jsme na něm barevné korekce, předělali jsme ho a oni dostanou nedotčené aktivum, se kterým mohou pracovat."
  • Názvy epizod pocházejí převážně z písní Bruce Springsteena.
  • Oblek "Swamp Thing" (bažináče) byl navržen tak, aby vytvářel iluzi hloubky a vrstev jako rostlina v květináči s kořeny.
  • Práce na seriálu Fractured FX zahrnovala také značné množství loutek, což dokazuje, že tradiční praktické efekty mohou být stále životaschopné a efektivní. Justinu Raleighovi se myšlenka na použití loutek líbila a producenti byli z tohoto rozhodnutí stejně nadšeni, protože na obrazovce vypadají fantasticky, ale zároveň se díky nim snížily náklady oproti plně digitální cestě.
  • Dereku Mearsovi nejsou cizí protézy ani obleky pro zvířata. Nejznámější je díky roli Jasona Voorheese v rebootu Pátku třináctého z roku 2009. Mears se pochvalně vyjádřil o práci, kterou společnost Fractured FX odvedla při vytváření nejnositelnějšího a nejfunkčnějšího obleku, jaký kdy nosil. "Tihle kluci šli nad rámec a věnovali tomu tolik času a v jistém smyslu sáhli do vlastních zisků, aby to bylo správně. Tam je to jako: 'Ne, ne, musíme si připlatit. Musí to být perfektní." Ze všech různých obleků, které jsem za ta léta nosil, je tenhle opravdu Cadillac mezi obleky."
  • Intenzivní příprava a testování, které předcházely natáčení, znamenaly, že nástup byl tak jednoduchý, jak jen mohl být. Denní aplikace celého obleku a protéz trvala necelé dvě hodiny a odstranění 40 minut.
  • V přípravných fázích Fractured FX používala digitální i tradiční techniky pro koncepty, návrhy a modely. Justin Raleigh vysvětlil: "Sestavili jsme 3D model a jeho součástí bylo vytvoření makety Swamp Thinga, kterou jsme předložili společnostem DC a Warner Bros. a všem ostatním jako náš schválený koncepční návrh". Poté, jakmile byl Derek Mears obsazen, "jsme Dereka vlastně naskenovali a digitální maketu na něj položili a znovu ji předělali, aby odpovídala jeho anatomii a struktuře obličeje. Použili jsme ji jako předlohu pro tradiční stavbu." S upravenou maketou jako vodítkem začal tým sochat oblek v plné velikosti z hlíny.
  • Výkonný producent James Wan nechtěl pro svou vizi počítačem generované monstrum, ale živý dýchající organismus, a proto vyhledal jednoho z předních hollywoodských FX umělců. Ten se dostal do rukou Justina Raleigha, maskéra speciálních efektů a kreativního ředitele společnosti Fractured FX. Ten prohlásil: "Bažiňák je dokonalým příkladem snahy vytvořit něco, co je z 95 % herec v protetickém obleku, a pak těch 5 % vizuálních efektů to opravdu tak trochu posouvá za hranice, kde to potřebujeme. Cílem bylo mít něco, co vyžaduje jen velmi málo vizuálních efektů." James Wan spolupracoval s Justinem Raleighem na filmu Aquaman (2018), ale není to jejich první spolupráce. Raleigh uvedl: "S Jamesem jsme se vlastně potkali na prvním Insidious a od té doby jsme dělali na všech projektech Insidious a také na celém univerzu The Conjuring až do této chvíle." Po více než deseti letech spolupráce s Fractured FX bylo pro Wana přivedení Raleigha a jeho týmu na palubu naprostou samozřejmostí. Raleigh vzpomíná: "Krátce po několika dotáčkách filmu Aquaman jsem dostal od Jamese e-mail: 'Ahoj, co děláš? Nemáš zájem dělat na Swamp Thing? Měl bys zájem postavit pro něj fyzický oblek a zvládnout všechny maskérské efekty?" A já řekl, že samozřejmě! Je to obrovská příležitost." Raleigha projekt okamžitě zaujal, protože mu nabídl možnost vytvořit klasické monstrum s komplexními lidskými emocemi. "Vytvořit živou dýchající postavu, která musí mít vysokou úroveň emocí, ale pak také vypadat jako chodící zelenina s určitou lidskou anatomií, to je obrovská výzva, jak to udělat dobře a aby byla vysoce funkční." Raleigh věřil, že Wan a zbytek produkčního týmu mu dají to, co potřebuje, aby koncept posunul co nejdál.
  • Přestože se v seriálu používá spousta praktických efektů, některé prvky postav a prostředí stále potřebují malou pomoc oddělení vizuálních efektů. Bažinný materiál je velmi organický a neustále se vyvíjí, stahuje se kolem svých obětí a svírá je. Pro některé z těchto záběrů mělo smysl využít VFX pro texturní regeneraci a růst.
  • Justin Raleigh dal svému týmu pokyn, aby k designu postav přistupoval organicky. "Všem svým ilustrátorům, modelářům, sochařům, malířům a všem zúčastněným jsem dal příkaz, aby o této postavě přemýšleli téměř jako o rostlině v květináči. Kdybyste ji vytrhli z květináče, kořeny spojené k sobě, viděli byste tyto vrstvy hlíny a malé úponky, malé přítokové kořeny a liány, které jí prorůstají." Úkolem bylo vytvořit tento efekt mnoha vrstev v rámci návrhů a soch Swamp Things. K vytvoření obleku, který by vypadal co nejrealističtěji a organicky, bylo zapotřebí mnoho pokusů a omylů. "Nakonec jsme si pro referenci vytvarovali spoustu organických materiálů a pak jsme je odlévali hlínou. Rostlinné prvky s kořeny, hlína, kůra a spousta povrchů, které jsme vytvarovali, se vlastně staly hliněnými transfery, které jsme mohli přidat do obleku. Věci, co byste byli blázni, kdybyste se je snažili vytesat.
  • Přestože seriál získal skvělé recenze, streamovací služba DC Universe se rozhodla omezit jeho vysílání na jednu sezónu. Ale i když seriál možná nebude pokračovat, Justin Raleigh a tým Fractured FX alespoň vytvořili přelomový oblek příšery a dokázali, že inovace na poli praktických efektů stále žije. Raleigh se domnívá: "Myslím si, že celkově se průmysl vrací zpět a úroveň vzdělání producentů a režisérů se posouvá k tomu, aby znovu pochopili, jak pracovat s praktickými efekty. Bylo asi 10-15 let, kdy to v našem světě začalo být trochu bezútěšné, ale myslím, že se to nyní mění." Ušli jsme dlouhou cestu od toho, kde byla technologie v roce 1990, kdy vyšel první díl Swamp Thing, ale na tradiční efekty se nezapomnělo. Podle Raleigha je to všechno o rovnováze: "Myslím, že technologie je náš přítel a my jsme ji opravdu přijali. Doufám, že budeme moci i nadále vytvářet tyto šílené postavy a opravdu šokovat producenty a režiséry tím, co všechno můžeme postavit přímo před kameru."
  • Práce na Aquamanovi v roce 2017 znamenala, že Justin Raleigh poznal, jak náročné je natáčení ve vodě. Swamp Thing představoval stejné obtíže a ovlivnil způsob, jakým bude oblek navržen a postaven. Justin a jeho tým vymysleli neuvěřitelně unikátní způsob, jak vyrobit pěnový oblek, který neabsorbuje vodu jako houba. Vysvětlil to: "Celý oblek je vlastně jádrový a uvnitř má perforovaný síťovaný materiál. Takže pouze povrch pěny se chová jako houba. Zbytek pěny ve skutečnosti odvádí vodu, takže rychle odtéká. Celý oblek je také ošetřen jako protéza. Mnohé součásti jsou zcela oddělené a rozdělené, takže se můžete vypořádat s aspekty smršťování, abyste dosáhli lepší funkce." Raleigh a jeho tým naplánovali a počítali s tím, že každý den budou mít novou sadu přístrojů a také šest obleků hrdiny, které budou používat po celou dobu natáčení seriálu. "Mezi Derekem a jeho kaskadérem jsme měli 60 sad zařízení. Derek měl tři hlavní obleky a kaskadér měl tři obleky a obličejové protézy vyrobené na míru. " Fractured FX také vyrobila čtyři vodní obleky do pasu, které lépe odolávaly plnému ponoření na place. Raleigh uvedl, že "bylo nutností mít další obleky, protože úplné vysušení by trvalo téměř 24 hodin".
  • V prvním díle je scéna s nakaženou lidskou mrtvolou, která ožívá a vyvíjí se děsivým a působivým způsobem. Není tajemstvím, že Justin Raleigh se při tvorbě tohoto gagu, k jehož provedení bylo zapotřebí pěti loutkářů, inspiroval průkopnickou prací Roba Bottina ve filmu Věc (1982). "To byl cíl. Upřímně řečeno, je to jeden z důvodů, proč jsem se k tomuto oboru dostal, když jsem sledoval film Johna Carpentera Věc. Možnost udělat tuto poctu byla zábavnou výzvou, která nám umožnila použít moderní technologie, ale přesto do toho dostat i tu skvělou loutkovou atmosféru." Nadřízení byli velmi spokojeni s tím, jak loutky v epizodě vypadají a jak je možné používat loutkové efekty stále více. Justin Raleigh vzpomíná: "Téměř do každé epizody se začal přidávat nějaký loutkový prvek, což je úžasné. Je to velká výzva vytvářet tyto plně animované prvky tvorů, k čemuž nemáme mnoho příležitostí."
  • Druhá role v DC pro Crystal Reedovou po roli Sophie Falconeové v seriálu Gotham (2014).
  • Seriál byl zrušen ještě před odvysíláním druhé epizody, ačkoli mohl dokončit zkrácenou sezónu o 10 epizodách.
  • Záběry z Bažináče jsou krátce použity na konci crossoveru Crisis on Infinite Earths na show CW DC. Odhalily, že se tento seriál odehrává na Zemi 19 živé verzi DC multivesmíru.
  • Natáčelo se v CinemaScope, což je pro televizní seriál neobvyklý formát.
  • Adrienne Barbeau, hvězda filmové verze Swamp Thing (1982), hostuje jako doktorka CDC, Dr. Palomar.
  • Město Marais v Louisianě je fiktivní lokace. "Marais" je francouzský výraz pro "bažinu".