Padělatel Ray Cutter spolupracoval s gangsterem Tommym Keeganem. Keegan si z něj udělal obětního beránka, a Ray se dostal na pět let do vězení. Když mu zbývá do konce trestu deset měsíců, dozví se, že jeho patnáctiletý syn Will má neoperovatelný maligní nádor na mozku. Will žije s Josephem, otcem Raye, který byl v minulosti známým kasařem. Ray žádá o propuštění, ale je zamítnuto. Obrátí se na Keegana, který uplatí soudce, a Ray je volný. Jako protislužbu chce Keegan, aby Ray ukradl obraz Claudea Moneta Dáma se slunečníkem, který bude v Bostonu vystavován, a nahradil ho falzifikátem. Keegan má na originál kupce, šéfa latinskoamerického kartelu Raoula Carlose, který vlastní největší sbírku umění na kontinentu. Ray má rovněž sehnat pro Carlose odhadce. Po Carlosovi a Keeganovi jde již nějakou dobu také policie. Proto agentka Kathryn Paisleyová s kolegou začnou sledovat i Raye. Rayovi chvíli trvá, než si získá Willovu důvěru. Otec Raye varuje, aby si s Keeganem nic nezačínal. Ray chce Willovi splnit tři přání. Jako první chce Will poznat svou matku, na kterou se nepamatuje. Kim je nevyléčitelná narkomanka. Ray ji však přemluví, aby se dala do pořádku a setkala se s nimi na oběd. Setkání díky Kiminu předstírání dopadne dobře, ale Will tuší, jak na tom ve skutečnosti jeho matka je. Druhým Willovým přáním je zažít sex. Ray ho vezme k doporučené dívce v nevěstinci. K ničemu však nedojde, protože musejí utíkat před policií. Willovi se vzrušující únik líbí, a jeho třetím přáním je pomoct otci při krádeži obrazu... (TV Prima)
Když Ray vysvětluje Willovi, proč nelze použít nové olejové barvy na falšování starých obrazů, správně zmíní, že hlavním důvodem je znečištění ovzduší z 20. století, které způsobuje, že se v nových barvách zachycují drobné černé skvrny. Nezmíní se však o jednom velmi důležitém důvodu: žádná olejomalba vyrobená před první atomovou bombou, která byla odpálena v roce 1945 na testovacím místě Trinity v Novém Mexiku, by nezachytila žádné elementární a subatomární částice, které byly tímto nebo pozdějšími výbuchy vyvrženy do atmosféry. To je klíčový test, který lze provést, aby bylo možné pozitivně určit, zda byl obraz vytvořen před nebo po první atomové bombě. Jedná se také o velmi nákladný test.
Rayovo zranění na hlavě bylo nedbale sešito jeho otcem, ale po zbytek filmu po tom nebylo ani památky.
Stejný Monetův obraz - Žena se slunečníkem - je použit ve filmu "Aféra Thomase Crowna" (1999) s Piercem Brosnanem.