Recenze seriálu Umbrella Academy

79%

Komentáře a recenze 23

jirikzaboj
jirikzaboj
2 829 bodů
8
Je to tady! Rodina bláznů, super (anti) hrdinských podivínů se po roce zase setkává ve druhé části The Umbrella Academy. 10 dílů smetla moje telka na Netflixu za jeden den a bylo to příjemných 10 hodin, u kterých jsem se ani na chvíli nepodíval vedle. Part II mě upoutal hned v prvních minutách a nechal si to napětí až do konce. Příjemná změna prostředí při cestování časem, vychytanost atmosféry a dobového přizpůsobení, které snadno manipuluje s životy našich oblíbených postav a dává nám prostor se s nimi seznámit zase o něco blíže a z jiných osobních úhlů. Nové tváře a nám již dobře známé postavy postupně zapadají nádherně do skládanky příběhové puzzle, krásně se doplňují a nabízí spoustu zvratů hned od prvního dílu druhé série a adrenalin nezastavuje. Dějová linka se záměrně podobá té předchozí a ze začátku působí trochu opakující se. Jakmile však vyjdou najevo nové fakta, které jsou podložené vynikajícími okolnostmi, druhá série si nebere servítky a přesvědčuje okamžitě o tom, že tohle je sakra nový nástřel s plnou palbou záběrů, které by vytřely zrak nejednomu velkofilmu v kinech. Akce je tu na prvním místě, hned za ní úžasná vizuální podívaná v podobě ultraspektra speciálních efektů, které působí až nadlidsky přirozeně. Soundtrack je jako jízda autem, ze kterého nechcete nikdy vystoupit, protože vás veze na nejkrásnější místo, ale vy vlastně nevíte, kam přesně máte namířeno. Rozpoložení kamery a celkového střihu, výběr lokalit a temného vyobrazení. To všechno určuje komiks The Umbrella Academy od Dark Horse, jak ho lidé znají a milují. Celkově bych hodnotil tuhle sérii podobně, jako tu předchozí. Každá má něco navíc. První odkrývá více tajemství a tváří se víc zamotaně. Druhá má naopak nekonečnou akci, plynulý příběh a stručný scénář o tom, co se právě děje. Je to takový nástřel po klidnějším startu. Na oddech je to ideální podívaná. Není tu nic extra komplikovaného. Stačí se vžít do alternativní reality tohoto seriálu a pak se vézt na společné lodi s celým příběhem. Z toho vyplývá docela mé nadšení a naplnění toho, co přesně jsem od druhé části očekával. PS: Velkolepost je o dost vyšší i díky většímu rozpočtu, který zajistila první série na Netflixu. Všimnout si takových změn můžete rozhodně u více seriálů od Netflixu. Kam teče úspěch, tam tečou peníze. A z nich další investice. Jedině dobře, pokud budou vznikat takové skvosty 💖. PS 2: Korektní politika se bohužel nevyhla ani tomuhle příběhu a potkáme se například s poukazováním na rasismus, sexuální orientaci a dokonce (pro Netflix) velmi známé osočování Ruska ze špionáže v USA. Není to samotný problém, ani otravný zádrhel v příběhu. Naopak si s tím tvůrci prohráli opravdu hezky a dobová změna jim dost zahrála do karet. Jen například poukazovat na KGB mi přijde jako ohraná kytara, která se ukázala v dalších (minimálně) dvou mainstreamových seriálech od Netflixu. Ale nezlobím se, pouze hloupé poukázání politikařiny.
Dory28
Dory28
1 239 bodů
9
Je to ztřeštěný seriál, někdy trochu otravný, ale vlastně hrozně povedený. Jsou tam bezva soundtrack, je to vtipné, trochu krvavé, katastrofické, sci-fi...., popravdě to má v sobě tolik žánrů, že to pro někoho může být až zmatené a proto se mu to nelíbilo. Mě to ovšem nevadilo, jelikož mám čas od času tyhle ztřeštěnyny ráda. Za mě byly ovšem nejlepší charaktery postav, z tohož některé jsem zbožňovala a jiné nenáviděla (Vím že to má komiksovou předlohu) - herci mi tam skvěle sedli.
Shrnutí: už se těším na další sérii
brusvejn44
brusvejn44
1 005 bodů
8
SoundTrack a Klaus jsou TOP!
sammikk_
sammikk_
757 bodů
8
Nedomyšlený, hloupý a částmi iritující. Mrzí mě to, že z deseti dílných řad se přeslo na finální šesti dílnou. "Finálni" řada neslouží jako dobře fungující rozloučení, a tyto postavy si jistě zasloužily mnohem lepší zacházení. Celkový seriál funguje jako dobrá zábava, kterou chcete sledovat pod podmínkou zbytečného vytahováni nefunkčních plotů které si tvůrci cucají z prstu.. 1. Řada 8/10 2. Řada 9,5/10 3. Řada 7/10 4. Řada 6/10 Škoda.
juraaaj113
329 bodů
8
originálne a veľmi zábavné
lipavsky
lipavsky
240 bodů
6
První série 6/10 Druhá série 7/10 Třetí série 5/10 Čtvrtá série 5/10 Po první sérii, která mi na začátku moc nesedla, ať už to bylo ne moc sympatickým hrdiny, ne moc dobrými triky, ne moc dobrým scénářem, jsem byl nadšený z druhé série, která přidala na humoru, dodala postavám osobnost, trochu přidala na trpících... hrdiny jsem si celkem oblíbil, ovšem série 3 to celé zabila. Ať už šlo o změnu pohlaví hlavní postavy, proti čemuž bych nic neměl, kdyby se tolik netlačilo na pilu, nebo o to, že se hrdinové dělali nesmyslné věci, protože celá zápletka s koncem světa byla vlastně nesmyslná... humor a akce rapidně upadly, a série 4 se bohužel nesla v duchu trojky.
Niky147
120 bodů
6