Čtyři týdny plenila druhá Duna (Dune: Part Two) česká kina a odrážela veškerou konkurenci v čele se Sladkým životem a čtvrtou Kung Fu Pandou. Nyní už ale máme konečně nového lídra žebříčku. Nejvíce diváků, v tomhle případě nejspíše dětských, o velikonočním víkendu přišlo na druhého Gumpa. A jak si vedla další bitka Godzilly s Kongem?
Články 75
Minulý víkend se obešel v českých kinech bez větších premiér a na návštěvnosti to bylo logicky znát. Do kinosálů zavítalo méně návštěvníků než v uplynulých, pro kinaře velmi štědrých, týdnech. Stále se však nejedná o žádnou katastrofu, jelikož tři největší taháky pořád vykazují solidní formu a zdá se, že druhé Duně (Dune: Part Two), Kung Fu Pandě 4 či české romantice Sladký život dochází dech velmi pozvolna.
Čeští kinaři stále zažívají žně. Již čtvrtý víkend v řadě totiž dorazil na velké plátno snímek, na který během prvních dnů přišlo přes 50 tisíc diváků. Po Matce v trapu, druhé Duně (Dune: Part Two) a Kung Fu Pandě 4 splnila potenciál silného nástupu i romantika Sladký život. I přes silnou konkurenci ovšem stále nejvíce diváků láká Paul Atreides a epický návrat na planetu Arrakis.
České romantické komedie stále vládnou tuzemským kinům a jestli se někdo dá označit za vrchního guru žánru, je to to Tomáš Hoffman. Ten nejen, že zrežíroval příjemnou Bezva ženskou na krku, ale zejména má producentské prsty v Ženách v běhu a Ženách v pokušení, jež obě viděl v kinech přes milion diváků. A tím výčet jeho slaďáckých dojáků nekončí. Jedná se zkrátka o člověka, který ví, jak vytvořit divácký hit. Na cílovku pak nejspíš zafunguje i jeho druhý režijní počin Sladký život.
Můžeme si o kvalitách tohoto žánru u nás myslet, co chceme, ale tuzemské romantické komedie zkrátka jen tak nevymřou. Pořád totiž zůstávají jednou z mála jistot, co spolehlivě dotlačí diváky – a v tomto případě zejména divačky – do multiplexů. Nový snímek Sladký život s Vladimírem Polívkou a Petrou Hřebíčkovou se pak zdá být z komerčního hlediska trefou do černého. Upoutávka ovšem asi neudělá radost úplně všem.
Nenápadnou malou českou komedii Okupace pojednávající o obsazení Československa vojsky Varšavské smlouvy v roce 1968, dnes večer uvádí Česká televize. A je lepší, než byste možná čekali.
Spolupráce režisérky Jitky Rudolfové a spisovatelky Barbory Šťastné by fungovat mohla, alespoň tedy na papíře. Právě podle literární předlohy totiž vznikla nová romantická komedie, která však původní materiál příliš neobohacuje a nabízí jen překvapivě krotkou selanku pro nenáročné publikum.
Rozsáhlý empirický výzkum zkoumal proměny diváckého chování, a to jak z hlediska chození do kina, tak i sledování obsahu na streamovacích platformách. Studie srovnává pět druhů diváků a návštěvníky kin rozděluje do čtyř skupin. Mezi jednotlivými kategoriemi jsou přitom zásadní rozdíly.
Po delší odmlce se na plátna kin vrací Alice Nellis, tentokrát s výrazně minimalistickým snímkem, v němž zúročuje své lyrické i pozorovatelské vlohy. Buko je citlivým příběhem o stárnutí a přijetí vlastních strachů, což je přece jen vcelku neotřelé (a hlavně dosud nevytěžené) téma.
Tvůrci českých komedií Sezn@mka, Román pro pokročilé a Chlap na střídačku představují svou hvězdně obsazenou novinku Ženy a život, která bude pravděpodobně stejně tragická jako všechny tři zmíněné filmy.