Taxikář ze Soulu

80%
Taxikář ze Soulu

Soulský taxikář Kim Man-seob se o politické dění nezajímá. Stěží uživí sebe a svou dceru, která je pro něj prvním a posledním. Proto ani neváhá, když se mu naskytne příležitost odvézt německého reportéra do Kwangdžu zmapovat nebezpečné studentské povstání. To, co je tu ale ve skutečnosti čeká, nepřekvapí jenom je, ale i celý svět.

Nejvýdělečnější film roku natočený na motivy skutečných událostí května 1980 vypráví příběh hrdinství obyčejných lidí, který bude Jižní Koreu zastupovat na Oscarech v kategorii Nejlepší cizojazyčný film. (Filmasia 2017)



Scénář:

martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
36 594 bodů
9
Snímek odkazuje na historickou událost v Jižní Koreji a tím je povstání v Kwangdžu, které proběhlo 18. - 27. května 1980, během kterého údajně zahynulo 191 osob. Pozadí celého povstání je ponecháno dokumentům. Dějově tu máme taxikáře středního věku starající se o dcerku a přirozeně zadluženého. Dostane se však k výdělku, při kterém veze německého novináře a právě přes něj se dostane do nebezpečného dobrodružství, které by ho ani ve snu nenapadlo. Z počátku snímek vypadá na ryze zábavný film o etudách taxikáře, ale právě vstupem německého novináře do centra dění se něco takového naprosto zbortí. Popkornový nadhled zůstane, ale dramatizace kolem daného povstání dostává na vážnosti a místy umí i šokovat. To vše je podpořeno výbornou takřka dokumentární kamerou. Kupodivu faktem je, že se vše zakládá na skutečných událostech, což je, jako obvykle u takovýchto filmů, dokázáno záběrem na skutečného novináře, který tuto nebezpečnou novinářskou misi podstoupil. Snímek tak poukazuje na jisté hrdinství, které v sobě nese i určitou myšlenku. Jedná se tedy o silný příběh o jednom konfliktu autoritářského režimu s veřejností, který se dá do postav vcítit a pochopit, čím vším si museli projít. I přes určitý patos, bez kterého by to asi jinak nešlo, se jedná o snímek zdařilý. i když s tím počátečním humorem mohli být přeci jen o něco mírnější.
Hanzo Bureshi
Hanzo Bureshi
3 059 bodů
10
Historický náhul v podobě emoční jízdy o hrdinovi za volantem! Nevěděl jsem do čeho jdu, a plakát naznačoval nějakou pohodovou jízdu v taxíku. A ono to tak ze začátku i vypadalo. Řidič, kterého hraje už ikonický Kang-ho Song, tam skvěle pasuje, a když veze zákazníka na určité místo, tak díky dialogům a skvělé hudbě jsem to viděl na pohodu. Jenomže se poté začalo něco dít a dostal jsem takovou ránu, že jsem nemohl uvěřit, jak tento film vážný je. Film vychází ze skutečné události, ze které jsem měl husinu až na zadku. V tu chvíli se ukázal i Thomas Kretschmann, který pak hrál roli reportéra naprosto špičkově! Ta druhá polovina je celkem mega halůz, protože násilí tu nezná meze. A konečná taxi jízda? Kam se cpe nějaký Diesel se svojí family. Celá ta konečná scéna je naprosto dechberoucí, soundtrack tomu dost přitvrzuje. Tak nevinný začátek až po emociální zážitek. A ta skutečná událost tomu dává ještě větší grády. Mé hodnocení: 9/10

Dodatečné informace

Původní název:
택시운전사 (více)
  • Jižní Korea Taxikář ze Soulu
  • Jižní Korea 택시운전사
  • Jižní Korea 택시 운전사
  • Jižní Korea A Taxi Driver
  • Jižní Korea A Taxi Driver: Los héroes de Gwangju
  • Jižní Korea Egy taxisofőr
  • Jižní Korea O Motorista de Táxi
  • Jižní Korea Taeksi Oonjeonsa
  • Jižní Korea Taeksi unjeonsa
  • Jižní Korea Taeksi woonjunsa
  • Jižní Korea Un taxista
  • Jižní Korea Таксист
Země původu:
Jižní Korea
Rozpočet:
12,82 mil. USD
Tržby:
81,93 mil. USD (celosvětově)
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné


  • Krátký záběr na letadlo přistávající v Soulu ukazuje A340-300 společnosti Japan Airlines. Tento čtyřmotorový letoun byl uveden na trh až v roce 1991 a do komerčního provozu vstoupil v roce 1993. Linie Japan Air Lines měly mít červené a modré šachovnicové čáry, které byly od redesignu v roce 2004 odstraněny.
  • Hlas Daniela Joeyho Albrighta je při jeho krátkém vystoupení v roli reportéra BBC zcela dabován.
  • Německý pas obsahuje barevnou fotografii s obličejem přímo proti fotoaparátu. Německé požadavky byly, aby fotografie byla černobílá, aby držitel otočil hlavu mírně směrem od fotoaparátu a aby bylo vidět ucho. na fotografii nebyly vidět ani kovové nýtované kroužky, ani zvlněné okraje. Přilepení fotografie k pasu nebylo povoleno.