Zajímavosti 19
- Když otec předává dceři dárek k narozeninám, jsou na stole sklenice, které mezi jednotlivými záběry mění polohu.
- 40. nejúspěšnější film na německém trhu v roce 2016.
- Na filmovém festivalu v Cannes 2016 byl tento film favoritem mnoha kritiků a pozorovatelů na zisk Zlaté palmy; místo toho ji získal film Já, Daniel Blake (2016).
- Maren Ade vyhodila dva dny natáčení a natočila je znovu, protože měla pocit, že nedostává to, co potřebuje.
- 7. února 2017 Variety oznámil, že Paramount Pictures podepsalo smlouvu s Jackem Nicholsonem a Kristen Wiigovou na americký remake filmu, jehož producenty jsou Adam McKay, Will Ferrell a Jessica Elbaumová. Od roku 2018 však již Nicholson nebyl s filmem spojen.
- Premiéra na filmovém festivalu v Cannes 2016. Původně byl vybrán do méně prestižní sekce Un Certain Regard, ale večer před zahájením festivalu dostala Maren Ade od organizátorů e-mail, že se rozhodli zařadit její film do sestavy pro prestižnější Zlatou palmu.
- Maren Ade obvykle pořizovala 20 až 30 záběrů. Pokud se jednalo o scénu, která vyžadovala vícenásobné pokrytí každého herce, počet záběrů se zdvojnásobil na 40 až 60, aby každý herec získal potřebné pokrytí.
- Po omezeném uvedení na pouhých 98 plátnech v Německu se film Toni Erdmann (2016) umístil v žebříčku návštěvnosti na 5. místě. Dosáhl nejlepšího víkendového průměru na jedno promítací plátno a nejlepšího průměru na jedno promítací plátno pro německý film v roce 2016.
- I přes délku filmu uvažoval scenárista a režisér o kratší stopáži, ale rozhodl se, že vypuštění scén by filmu uškodilo.
- Toni Erdmann (2016) byl jedním z nejlépe hodnocených a nejoblíbenějších filmů 69. ročníku Mezinárodního filmového festivalu v Cannes, ale nezískal žádné ocenění poroty v oficiální soutěži. Významní kritici jako Justin Chang, Manohla Dargis, Kenneth Turan, Peter Bradshaw a Guy Lodge napsali, že rozhodnutí poroty bylo "matoucí". Téměř se shodli na tom, že film "Toni Erdmann" by si Zlatou palmu zasloužil a že v Cannes byla promarněna vzácná příležitost udělit nejvyšší ocenění ženské filmařce.
- Maren Ade zasadila děj filmu do Bukurešti, protože s otevřením trhů a vzestupem tamní ekonomiky vstoupilo do hry mnoho německých firem, které působily jako obchodní poradci. Ade také velmi obdivuje "rumunskou novou vlnu", skupinu uznávaných filmů vycházejících z Rumunska. Tímto způsobem děkuje tamnímu omlazenému filmovému průmyslu.
- Režisérka Maren Ade strávila více než rok střihem filmu. Během něj porodila své druhé dítě.
- Oficiální přihláška Německa do 89. ročníku udílení Oscarů 2017 v kategorii Nejlepší cizojazyčný film.
- Maren Ade svůj film nepovažuje za komedii, protože producentovi řekla, že ho natáčí "smutný" a "supervážný". Stejný pocit měli i herci.
- Podle scénáristky a režisérky Maren Adeové byl jednou z inspirací pro Winfriedův zvláštní typ dráždivého humoru zesnulý komik Andy Kaufman.
- Během 56 natáčecích dnů bylo natočeno 120 hodin materiálu.
- V bukurešťské kanceláři Inesiny společnosti visí na zdi nápis: "Nesuď každý den podle úrody, kterou sklidíš, ale podle semínek, která zasadíš."
- Winfried Conradi je volně založen na otci Maren Ade, který si ve skutečnosti rád nasazuje falešné zuby, aby si z lidí vystřelil.
- Zvířecí kostým, který Winfried nosí, je kukeri, což je v Bulharsku běžný zvířecí totem, který má odhánět zlé duchy. Byl vyroben ze skutečné srsti dlouhosrstých koz a podle herce Petera Simonischeka byl nesmírně horký a těžký a páchl jako kozí chlívek. S výjimkou scény, kdy Winfriedovi sundávají hlavu, ji nosil kaskadér.