Tomas_313
1 197 bodů •
6.5
Režisér brilantního hudebního dramatu Whiplash Damien Chazelle natočil další snímek, který zajisté na dlouhá léta rozvíří diskuse filmových kritiků a stane se srdeční záležitostí mnoha fanoušků revolučních muzikálů minulého století. Jenže divák muzikálem nedotčený nebude nikdy plnohodnotně okouzlen a celý příběh se pro něj stane plytkým slepencem kýčovitosti. Dějově první a zároveň poslední zábavná scéna nabídne klasickou muzikálovou souhru chytlavého zpěvu a povedených tanečních kreací na rozpálené dálnici, kde stovky aut a ještě více lidí na nich poskakujících umocňují velkolepost úvodu. Další opulentnosti se už ale nedočkáme, všechna další vystoupení se snaží kvalitou vynahradit kvantitu, jenže chybí základní atributy. Ryan Gosling a Emma Stone jednotlivě předvádějí zdařilé výkony, jakmile se ale objeví oba, kvalita upadá stejně jako opravdovost jejich celoživotní lásky. Všechny písně jsou pouze nucenou výplní, neosloví a bezprostředně po filmu se zaručeně vykouří z hlavy, čímž dle některých kritiků tzv. nejlepší film roku v oblasti přesahu snímku prohrává na plné čáře i s takovou taškařicí jako je Muzikál ze střední, kde písně alespoň navždy destabilizují psychickou rovnováhu. Taneční variace zamilované dvojice by obstojně zvítězily na vesnické zábavě, tanga na národní úrovni se ale nedočkáme a bez dostatečného jiskření je to slabý odvar, který válcuje i bělostný rytíř Richard Gere a věčně polonahá Jennifer Lopez ve filmu Smím prosit. Celý snímek je poctou legendárním předchůdcům, sám ale přidává nicotně málo kreativity. Bez řádné narativní linky se děj rozplývá už během sledování a žádná scéna není natolik poutavá, aby se zaryla alespoň do krátkodobé paměti. Hodnocení zpátky do hladin snesitelnosti uvádí výjimečná práce se světlem a příjemné zakončení. Triumf se nekoná, zato přepálených reakcí je fůra. 65%