Zajímavosti o Mělčiny

65%

Zajímavosti 49

  • Když měří dráhu žraloka předtím, než vypluje pro kameru, říká "32 sekund od velryby ke skále" a ignoruje skutečnost, že žralok pouze plul. Žraloci mohou plavat rychlostí padesát metrů za sekundu.
  • Jak všichni zkušení surfaři (a Nancy jím zjevně je) vědí, mršina velryby téměř zaručeně přiláká žraloky. Kdyby surfař na nějakého narazil, co nejrychleji by se vrátil ke břehu, aby se nestal součástí bufetu. Nepřistoupili by k němu, aby se na něj podívali zblízka, a nepotloukali by se kolem něj a nekoukali na něj.
  • Ačkoli se děj filmu odehrává v Mexiku, rackové (včetně Nancyina společníka) jsou rackové stříbřití, kteří jsou endemity Australasie.
  • Během videohovoru Nancy se sestrou se její skutečné pohyby obličeje neshodují s pohyby obličeje zobrazenými na obrazovce telefonu.
  • Žraloci si neberou věci osobně. Dokud byla mrtvola velryby na místě, nechal by bílý žralok člověka na pokoji. Velrybí maso je vše, co velcí běluhy potřebují - bohaté na tuk a plné bílkovin. Soustředil by se na krmení mršinou velryby a Nancy, která by mohla nepozorovaně doplavat zpět ke břehu, by v podstatě ignoroval. Protože Nancy, jak se dá usuzovat, vnikla do žraločího krmítka, nejde už o potravu, ale o teritorium.
  • Žraločí kůže je příliš tvrdá na to, aby ji žahnutí medúzou zasáhlo, takže se jich žralok nebojí, jak se uvádí. Úkryt uprostřed nich by mu proto poskytl jen velmi malou ochranu.
  • Nancy se musí dostat ze skály dřív, než ji zakryje příliv. Příliv a odliv probíhá rychlostí, kterou představuje sinusoida. Jinými slovy. příliv se otáčí velmi pomalu, zrychluje a opět zpomaluje, než se cyklus zopakuje, Film odpočítává ponoření stále pěkně odkryté skály od plného přílivu mínus 20 minut nebo tak nějak. Ve skutečnosti by byl příliv téměř na své plné výšce 20 minut před koncem. Také v Mexiku, dokonce i v Mexiku plném zbraní, by bóje označující nebezpečí neměly světlice ukryté v krabicích bez zjevného důvodu a bóje by měla jinou barvu, protože by zřejmě neoznačovala žádný kanál,
  • Během 24 hodin jsou dva přílivy a dva odlivy. Proto příliv následuje po odlivu za šest hodin, nikoliv za dvanáct.
  • Záznam z kamery GoPro, který vidí, jasně prozrazuje, že na konci, kdy je majitel sněden, je kamera do značné míry zničena, protože záznam je okamžitě přerušen. Kamera i helma však přežijí v podstatě bez úhony.
  • Žraloci jsou známí tím, že při pronásledování své kořisti reagují velmi rychle, a když byla Nancy stažena řetězem, nikdy se jí nepodařilo žraloka oklamat a vyhnout se mu, aby zasáhl kotvu.
  • Ve filmu je několik momentů, kdy je slyšet vrčení žraloka, který nemá hlasivky ani plíce, aby mohl vydávat takové zvuky.
  • Zátoka je plná přílivu a odlivu, a přesto se velryba, helma, surfovací prkno ani nic jiného nevzdaluje ze svých pozic.
  • Nancy zapálí signální světlicí chuchvalec velrybího oleje, který se uvolňuje z mrtvé velryby. Aby se velrybí tuk uvolnil, musí se však vyvařit. Není přirozeně v kapalném stavu a nemohl by z velryby uniknout do vody.
  • V několika případech je vidět, jak žralok po nárazu do překážky couvá, což je pro žraloka fyzicky nemožné. Musel by se úplně přestat pohybovat a potopit se, aby mohl couvat.
  • Když se řetěz přetrhne, bójka se nepřevrátí. Řetězy ji mají držet na místě, aby neodplouvala, ne ji udržovat ve vzpřímené poloze.
  • Poté, co řekla: "Tohle je můj náskok", ponořila se do vody a na vteřinu nebo dvě jste viděli, jak se rána/pokrytí/turniket přepnul na pravou nohu.
  • Tělo jednoho ze surfařů skončí na pláži, kde se na něj podívá otec chlapce, který kope do fotbalového míče. Během druhého záběru na chlapce kopajícího do fotbalového míče ho chlapec neviděl, protože běžel po pláži a pak se otočil, aby utekl domů.
  • Výška skály nad hladinou vody se mezi jednotlivými záběry velmi liší a nezdá se, že by měla nějaký vztah k přílivu a odlivu.
  • Když se dítě na začátku filmu dívá na nalezené video z kamery GoPro, vidíme, jak surfař spadne na vlnu a v tu chvíli ho dostane žralok. Když se události odehrávají v průběhu filmu, tentýž surfař je při útoku v úplně jiném scénáři.
  • Tělo opilého Mexičana, který se zhroutí na pláži, zmizí, když se oba surfaři vrátí na pláž; do konce filmu už ho nikdo neuvidí. Člověk by si myslel, že oba surfaři by částečně snědené tělo objevili, stejně jako chlapec kopající do fotbalového míče a jeho otec.
  • Na vizuálních efektech se podílelo 14 studií, včetně důležitých Pirates, Digital Sandbox (DSBX), Scanline, MPC, Lola VFX, Spin, Aaron Kupferman studios, Mammal Studios.
  • Žralok měl několik osobností, ačkoli se hlavním protivníkem Blake Lively stal jeden digitální žralok, tvůrci záměrně vytvořili několik různých žraločích "stádií".Vedoucí VFX Anderson vysvětlil, že to začalo "raným naturalistickým žralokem, který představoval skutečnost, že se Nancy prostě zatoulala do situace, kdy se žraloci krmí, než se během sekvence s bójkou stala více řízeným žralokem a přešla do více řízené a stylizované akce v sekvenci se světlicí, vrcholící Nancy ve vodě a finále se žralokem, skrz to všechno byly použity záběry skutečných žraloků, aby se využil ten pocit rovnováhy od jednoduchosti ploutve přes s-křivku vody při plavání žraloka, reakce žaber, pohyb "rtů" a celkový pocit hmoty. To vše se řídilo skutečností, ale bylo řízeno animátory podle Jaumesových přání pro každou scénu."
  • Mexický dabing mění místo pláže na Brazílii a cizí postavy mluví portugalsky místo španělsky.
  • Velký bílý žralok ve filmu byl z pochopitelných důvodů vytvořen digitálně. Velcí bílí obecně v zajetí nepřežívají dobře, Slashfilm poznamenal, že použití CGI bylo pro režiséra neobvyklé, protože obvykle používá praktické efekty na rozdíl od těch digitálních, které si natáčení vyžádalo.
  • Blake Lively přišla se jménem "Steven Seagull". Producent Matti Leshem poznamenal, že "si k Sullymu vytvořila opravdu vlastní vztah. Ve filmu je moment, kdy mu opravuje zlomené křídlo a pták ji opravdu kousne. Řekl bych, že ten vztah byl složitý v tom smyslu, že v něm bylo hodně lásky a opravdu se sblížili, ale byly tam momenty, kdy jste mohli vidět, že Sully opravdu vyletí. Ona se mu samozřejmě snažila pomoci, ale myslím, že právě ta složitost a hluboké citové pouto, které mezi nimi je, dělá ten film skvělým."
  • Původně měl film režírovat Louis Leterrier, ale kvůli tvůrčím neshodám a snížení předem daného rozpočtu z natáčení odstoupil.
  • Oranžové bikiny Blake Livelyové byly dárkem od módní návrhářky Tory Burch.
  • Film se natáčel 47 dní, hlavní natáčení probíhalo od 28. října do 13. prosince 2015.
  • Blake Lively v jednom z rozhovorů během natáčení prozradila: "Nejtěžší na tom bylo, že jsem musela nosit vestu, aby lokace vypadala tropičtěji, ale ve skutečnosti mrzlo, ale nestěžovala jsem si, protože vlny byly pořádné!"
  • Blake Lively si v tomto filmu zahrála druhou hlavní roli (nikoliv vedlejší). Jejím prvním byl snímek Věčně mladá (2015).
  • Velikost žraloka byla pro animátory velkým rozdílem, Scott E. Anderson animátorům řekl, aby si žraloka "představili jako velký dieselový náklaďák s velkým výkonem a točivým momentem, oproti vysokootáčkovému autu německé konstrukce". Anderson pokračuje: "Je velký a elegantní s ladným, silným způsobem plavání, tuto hmotnost využíváme, když útočí na bójku nebo naráží do čehokoli jiného - má obrovskou těžkou velikost".
  • Původní název filmu byl "In the Deep".
  • Blake Lively v jednom z rozhovorů během natáčení o svých kaskadérských kouscích řekla: "Nebyla jediná scéna, která by nebyla náročná na kaskadérské kousky, když dělám podvodní sekvence, ve 4.5 stop dlouhých vlnách," svěřuje se s popisem svých nejnáročnějších dnů na place, "ať už jsem byla v nádrži, nebo když jsem byla v oceánu, byla jsem asi 300 metrů od pobřeží, kde mě vysadili na skálu, která byla metr krát metr, jste v divočině, jste v zemi velkého, neuvěřitelného, majestátního divokého tvora, a pokud máte na sobě neopren, jste oblečeni jako tuleň".
  • Kadeřník Blake Lively, Rod Ortega, musel vlézt do nádrže, aby Blake upravil vlasy, vzpomíná Blake: "V podstatě se mnou strávil 30 dní v nádrži - celou dobu, co mi dělal vlasy, byl z vody jako ryba."
  • Režisér Jaume Collet-Serra pojal film jako film o přežití a rozhodl se nekladl důraz na gore a poznamenal: "Tohle není film o příšerách."
  • U postavy racka Stevena Racka se zvažovalo použití CGI i loutky, protože se věřilo, že by bylo nesmírně těžké takového ptáka vycvičit k herectví. To "vyděsilo" oba producenty, Mattiho Leshema a Lynn Harrisovou, kteří chtěli při hledání lokací v Austrálii použít skutečného racka. Blake Lively se podařilo nakrmit skupinu racků, načež se zjistilo, že použití takového ptáka by bylo možné.
  • Velká část filmu se natáčela v tanku s modrými obrazovkami kvůli efektům, přesto se režisér Jaume Collet-Serra chtěl vyhnout "stylizovanějšímu vzhledu" podobných filmů, které používají tuto výpravu, a odhaduje, že 10 % filmu bylo natočeno na místě, aby diváci uvěřili, že prostředí je skutečné. Vysvětluje, že "každá scéna má jeden záběr, který je skutečný, a zbylých 99 % není - ale ten jeden skutečný záběr vás oklame".
  • Filmový štáb musel každé ráno jezdit na natáčení na kole. Producent Mattie Leshem dodává: "Na ostrově jsme nesměli mít příliš mnoho vozidel, takže v podstatě všichni museli každé ráno jezdit na natáčení na kole. Ale protože jsme potřebovali k natáčení veškeré denní světlo, jezdili jsme za tmy. A abychom se přiblížili k natáčení, museli jsme sesednout z kol a jít pěšky na pláž, protože tam žije populace ptáků Muttonbird, což je ohrožený druh a 20 000 jich hnízdilo právě v době, kdy jsme natáčeli film. A jsou neuvěřitelně rychlí ve větru, ale když jsou na zemi, jsou jako opilé kachny, takže když jedete na kole, můžete je snadno přejet. Byli jsme varováni, že v žádném případě nesmíme ublížit jedinému ptáku Muttonbirdovi, a [to jsme neudělali]."
  • Původní scénář počítal s tím, že Blake Lively bude s rackem mluvit mnohem víc, a podobně byly natočeny i scény s touto interakcí, nicméně režisér Jaume Collet-Serra se nakonec rozhodl pro méně a více, když pro Yahoo poznamenal: "...nechtěli jsme, aby mluvila jako Sněhurka se zvířaty; když vidíte její potíže, chápete je, nepotřebujete, aby všechno vysvětlovala rackovi!".
  • Scénář k tomuto filmu byl v roce 2014 zařazen na Blacklist, seznam "nejoblíbenějších" nenatočených scénářů roku.
  • Blake Lively v jednom z rozhovorů prozradila, že se ve skutečném životě bojí žraloků a že nikdy neviděla film Čelisti (1975).
  • Umírající velryba byla kombinací CGI a polystyrenové rekvizity.
  • Film se měl původně natáčet na pobřeží Texaského zálivu poblíž Galvestonu, ale filmařům bylo z bezpečnostních důvodů odepřeno povolení k natáčení.
  • Krab, kterého Nancy rozdrtí na své skále, je vytvořen pomocí CGI, ačkoli rozdrcený krab, kterého se pokusí sníst, je skutečný. Reakce Blake Lively, která se tváří znechuceně, jsou skutečné, protože režisér Jaume Collet-Serra prohlásil: "Nesmíme ublížit žádnému zvířeti, takže tam nebyli žádní živí krabi, ale ráno jsme poslali naše umělecké oddělení, aby našlo kraby, kteří přirozeně zemřeli na plážích, takže jich tam pár je."
  • Jaume Collet-Serra spolupracoval s výtvarným oddělením na designu žraloka. "Dospěl jsem k závěru, že žralok musí být žena," říká režisér. "Samice jsou o něco větší a mají velké jizvy po páření. Vizuálně jsou děsivější, protože se více chrání." Vytvoření žraloka si obecně vyžádalo tisíce hodin výzkumu, takže filmový štáb sledoval všechny díly Týdne žraloka, aby získal představu o vytvoření žraloka, který dále dodává: "je to žraločí samice, víme přesně, kolik váží. Každá jizva, kterou má, má svůj příběh. Je to opravdu neuvěřitelná umělecká a výzkumná práce".
  • Blake Lively se částečně inspirovala prací svého manžela Ryana Reynoldse v podobně minimalistickém snímkuPohřben zaživa (2010) a prohlásila: "To byl jeden z důvodů, proč jsem se tak moc chtěla pustit do tohoto filmu, protože vím, jak to pro něj bylo těžké a jak to bylo obohacující."
  • Blake Lively měla dublérku pouze pro scény se surfováním, protože neuměla profesionálně surfovat: "Jen jsem pádlovala." Její dublérkou byla profesionální devatenáctiletá australská surfařka Isabella Nichols, která Blake naučila, jak správně pádlovat, jak navoskovat prkno a nasadit lano na nohy a ploutve, aby to vypadalo autenticky.
  • Steven Seagull se ve skutečnosti jmenuje Sully. Dodnes žije v australské rezervaci pro racky. Pro ztvárnění Stevena Racka byli použiti dva rackové navíc. Podle producenta Mattiho Leshema dodala: "Všichni byli dobří, ale zdaleka ne tak dobří jako on. Peggy byla ten hlasitý, velmi skřehotavý pták. Gaviota (což ve španělštině znamená racek), myslím, že je mu skoro třicet [protože Stevenovi je odhadem tak 15 až 20 let]. Nejnáročnější na Sullym jako herci je, že rackové jsou pozoruhodně čistotní. Hodně se čistí sami, takže krev na Sullym, samozřejmě falešná krev, se mu pořád chtěla čistit, takže jsme se s tím museli vypořádat."
  • Blake Lively čekala během natáčení své druhé dítě.