Recenze filmu Lída Baarová

50%

Komentáře a recenze 62

Dle počtu bodů
Pete69
Pete69
33 045 bodů
6
Zase taková hrůza to není. Slušně zpracování, dobové kostýmy a příběh, který napsal sám život. Bohužel žádný z herců nepozvedl film svým výkonem na takovou úroveň, abych dal více než 60%. Celkově.. nenáročná podívaná, která neurazí, ale nepřinese větší zážitek.
Psisko59
Psisko59
32 867 bodů
3
Nedotažený scénář postrádající nosné prvky, vzájemnou provázanost scén i potřebnou katarzi na závěr (i když paní Zdenka Procházková dělá, co umí, scénář jí dává minimální příležitost). Televizácké aranžmá. Němečtí herci jsou obsazeni vhodně a odvedli v rámci možností velmi solidní herecké výkony, ale laciná scénografie (sex a pogrom provázené kašírovanými plameny - příšernost!), topornost a přehrávání jindy solidních herců (Pauhofová, Stašová, Kříž), obsazení mimo typ (Vlasáková! - viděl pan režisér někdy fotografii Magdy Goebbelsové?), odfláknutý dabing (Viktor Preiss je lehce vlezlý, ale všechno, jen ne démonický) i postsynchrony a osekané dobové reálie i kulisy udělaly filmu nedobrou službu. Celkově je film plochý, s rozmazanými obrysy; reálie neodpovídají skutečnosti (Baarová opravdu nebyla odsouzena k smrti a na poslední chvíli omilostněna - nebyla dokonce ani obviněna!). Zachránit by ho mohl naprosto výjimečný výkon hlavní představitelky, ale ten se nekonal - dokonale zapadl do šedi a průměru celého filmu. Typově herečka neodpovídá a charisma jí tentokrát úplně chybělo. Jako by na všechno bylo hrozně málo peněz, času a především invence. Zklamání.
hanys_
hanys_
18 771 bodů
4
Renč to nezvládl. A co dokázal Hubač provést s tak silným materiálem, je taky na facku. Vizuálně to chvílemi vypadá jen jako lepší tv film, v komorních scénách hraje hudba jak z válečného velkofilmu, předabovaní herci jsou další fail a zbytečné bulvarizování některých scén (např Baarová před žádným popravištěm ve frontě na provaz nestála) dělá z téhle produkce jen průměrný tv film, ovšem za šílené prachy.
sabule
14 227 bodů
3
Špatný film,celkově natočený asi dost ve spěchu,herci hrozně toporní,Pauhofová a Kžíž si možná měli prohodit role a bylo by to spíš zajímavější.Je to fraška na dobovou a medializovanou postavu a co tím chtěl Renč říci,snad prima košile!!
bayern
13 716 bodů
3.5
Na tento film bylo asi zvědavo hodně lidí,protože téma Baarová se poslední dobou stále opakuje a je to už dost otravné.Film byl dost špatný,spíše mě pobavil trapnej Kříž,který už snad může hrát i Lenina a Renč měl asi zůstat navždy malým Fučíkem!
liborek_
liborek_
7 283 bodů
2
Tento film je natolik zpolitizovaný ze strany samotného Renče a jeho příznivců (včetně současné hradní garnitury), že jakákoli kritika může z tohoto pohledu být nahlížena jako předsudečná, závistivá, nenávistná... Většinou neoprávněně. Tento film je totiž mimořádně špatný an sich (a i kritická obec se v tomto docela vzácně shoduje). Přitom film Lída Baarová má určitou (byť zcela jistě nezamýšlenou) kvalitu: Vyvolává ohlasy, na nichž se perfektně dají demonstrovat některé principy z teorií umění (nejen filmu; např. percepce uměleckého díla), psychologie či sociologie, a které věrně odrážejí aktuální atmosféru v polarizované společnosti. To by si nějakou analýzu určitě zasloužilo.___ Z hlediska mého chápání filmů je v Lídě Baarové špatně naprosto vše: Scénář, režijní pojetí, kamera, střih, herecké výkony (ale spíše režijní vedení herců), hudba.... Film v jednotlivostech i jako celek je naprosto nefunkční; úplně selháva být tím, čím podle autorů i masivní PR má být, tj. romantickým dramatem podle skutečného příběhu. Místo toho je pouze směšným nepodarkem a podobá se více internetovým parodiím než serióznímu filmu. U těch nejtrapnějších scén (soulož, sebevražda ZJ, pokus o sebevraždu LB, Goebbelsovo kňourání apod.) jsem slzel smíchy a kousal se do prstu, abych dlouhými hlasitými projevy nerušil ostatní diváky projekce (ale bylo i dost takových, kteří se smáli bez těchto ohledů).___ Podrobnou analýzu s precizní argumentací nechám na povolanějších, ale zaráží mě ta (alespoň pro divácky trochu zkušenější jedince s vyššími nároky) do očí bijící autorská nesoudnost, neschopnost určení míry, jakákoli absence citu... Tento film je učebnicí nevkusu, kýče, koncentrace klišé, přepálenosti a nevhodnosti výrazových prostředků; o neoriginalitě (až vykrádání) se není třeba příliš rozepisovat - je všudypřítomná. A to nejen kvůli základnímu dramatickému rámování v podobě staré bilancující herečky, kterého se minimálně po prvním dokumentu Heleny Třeštíkové o LB mohlo chopit opravdu jen to nejzoufalejší scénáristické nemehlo... Dabing sám o sobě není tou největší slabinou; nevadí, že "Hitler mluví česky" (zvlášť když uvážíme, kdo je nejpravděpodobnější cílovkou filmu... Cílovkou, která obecně nesnáší čtení titulků). Avšak když česky mluví Hitler s Goebbelsem, proč himbajs americký producent mluví s Baarovou anglicky a je otitulkovaný? Tato zjevná nekonzistence je naprosto příznačná pro celý film.___ Může se zdát, že historická přesnost je u takovéhoto pojetí vedlejší. Vše se prostě alibisticky svede na starou bábu, která hraje svou poslední roli a u níž se navíc kombinuje alkoholismus se senilitou. Toto alibi ale nemůže být všespásné a když dojde na stupidity typu "blížící se poprava" (bez soudu) s následnou "milostí", tak nezbývá než se smát a smát a kousat do prstu... Protože i kdyby celý příběh byl postaven na zmatené fabulaci senilní báby (a že těch "nepřesností" je tam opravdu požehnaně), film sám o sobě zmatený být nemůže a musí aspoň do minimální míry dodržovat vnitřní logiku narace.___ Tímto filmem podle mě Renč spáchal dokonalou uměleckou sebevraždu. Přiznat, že na něčem takovém pracoval 15 let a spotřeboval X desítek milionů (přičemž to financování nebylo úplně košer), a přitom předložit tuto směšnost s dovětkem, že film vypadá přesně tak, jak ho "po léta nosil v hlavě", prostě není normální a svědčí o naprosté nesoudnosti... Stejně jako není normální pozvat na pompézní premiéru prezidenta v plné polní, ministry, primátory apod. a tvrdit, že film politizuje "pražská kavárna". Těším se na velkohubá prohlášení o mimořádné divácké úspěšnosti filmu, známé to projevy neschopnosti rozlišovat návštěvnost a umělecké kvality díla.
VládceVesmíru
VládceVesmíru
5 735 bodů
2
Bavil jsem se, ale asi ne tak, jak to tvůrci zamýšleli. Rozhodně nejlepší komediální nazisploitation od Zítra vstanu a opařím se čajem. Jednou a dost.
kubas369
5 711 bodů
0
Renč je patlal. Příště až budete mít přebytečných osumdesát mega, tak mi je dejte já už něco vymyslím. I na záchodě zvládám lepší materiál než Renč za kamerou.
limeta
limeta
5 216 bodů
5.5
První část filmu působí spíš jako velmi výpravné dokudrama a Tatiana Pauhofová je typově pro tuto roli úplně mimo, bohužel ani herecky není přesvědčivá. Nejslabší moment filmu je Viktorem Preissem dabovaný Goebbels. Kladně hodnotím výpravu, super kostýmy a dobová autíčka. Není to úplně špatný, ale z tohoto námětu mohl být daleko větší biják.
  • výprava
  • hudba
  • námět
  • herecký výkon Simony Stašové
  • Gedeon Burkhard
  • český dabing, zejména Goebbels
Harapes
Harapes
5 090 bodů
4
Čekal jsem opravdu po dlouhé době Velký Český film, který by oslovil i diváky za hranicemi naší republiky. Místo toho jsem dostal pomalu dvě hodiny nudy, ano doslova nudy... doslova jsem se těšil až film skončí. Tak promrhat téma jako je např. prvorepublikovy film, nástup fašismu...