Zajímavosti o Black Sea

55%

Zajímavosti 46

  • V potopené ponorce je jedno tělo s prostřelenou hlavou, které drží pistoli. Pistole je Luger Parabellum P38, což tělo spolu s kloboukem označuje za kapitána ponorky.
  • Když se posádka poprvé blíží k ponorce v přístavu Sevastopol, míjí zakotvený ruský raketový křižník Moskva, na němž je jasně vidět číslo trupu 121. Tato loď bude později potopena ukrajinskými protilodními střelami 14. dubna 2022.
  • Podle režiséra Kevina Macdonalda umožnil natáčení na Ukrajině malý Canon EOS C500: "Mohli jsme použít C500 z ruky. Velká část filmu je natočena z ruky. Ale použili jsme ho také na dolly a v jednom nebo dvou případech na jeřábu. Takže v tomto ohledu bylo jeho použití naprosto snadné a flexibilní. Ve filmu je několik záběrů, které jsme s Christopherem Rossem pořídili na "obhlídce". Jeli jsme na Ukrajinu, do Sebastopolu, což je ruská námořní základna v Černém moři. Jeli jsme se tam opravdu jen podívat, protože jsme doufali, že se tam vrátíme a budeme tam natáčet doopravdy. Ale došly nám peníze a nemohli jsme se vrátit. Naštěstí jsme si s Chrisem vzali Canon C500... opravdu jen proto, že jsme si s ním chtěli pohrát, jako příležitost ho společně vyzkoušet. Pořídili jsme několik záběrů z okna autobusu a několik záběrů krajiny, které jsme vlastně použili ve výsledném filmu. Chris to ovládal sám - zjistil, že je to poměrně jednoduché, dokonce i s rekordérem Codex 4K. Sice to žere paměť, jak byste nevěřili, ale na Canon jsme natočili opravdu krásné záběry. Takže to je jedna z velkých výhod. Je to kamera, kterou si můžete vzít s sebou na "průzkum"; kamera, která může jen tak ležet v batohu, a když najednou něco uvidíte a řeknete si "aha, to je fantastické; to bych chtěl do filmu. To už nikdy neuvidím' - západ slunce, zvíře nebo cokoli jiného - můžete ho vytáhnout a máte to."
  • Jude Law strávil tři dny na britské ponorce, aby se připravil na svou roli.
  • Ponorka použitá při natáčení se jmenuje Černá vdova. Je to stará sovětská ponorka zakotvená v řece Medway ve Stroodu v Kentu.
  • Představa, že by soukromá ponorka mohla vyplout ze Sevastopolu, aniž by ji ruské a možná i jiné síly sledovaly, činí celý koncept filmu nevěrohodným.
  • Mechanická porucha je donutí potápět se do ztroskotané německé ponorky pro náhradní díl. Takové ponorky mají dvě kompletní soupravy diesel-motor-generátor a dvě kompletní soupravy elektromotor-vrtule. Porucha jediné součástky by nezpůsobila znehybnění obou. Samostatně je selhávající/náhradní díl popsán jako "kliková hřídel" a ve filmu je skutečně vidět, jak jednu přinesli pod vodu, namontovali ji a pak se kliková hřídel roztočila. Ale klikový hřídel je vnitřní součást motoru, spojená s písty pomocí ojnic, a přesně to ukazují. Ale není spojen s ničím podobným. Nedává to smysl, ale je to asi laciný technický efekt. Možná chtěli znázornit axiální ložisko; ta se dřou, opotřebovávají a jiskří, pokud jsou suchá. I tak je na každé straně jedno, pro každou vrtuli a její hřídel; žádné jediné místo poruchy.
  • Robinson tvrdí, že Turecko má námořní základnu jen "20 mil od Samsunu". Ve skutečnosti je to 178 mil na východ.
  • Jeden a půl délky kabelu je 277 metrů, ne 208, jak říká Blackie.
  • Na začátku je Robinson propuštěn svým zaměstnavatelem, který tvrdí, že vzhledem k tomu, že neměl smlouvu, nepřipadá v úvahu odstupné. Děj se odehrává ve Spojeném království, kde má zaměstnanec bez ohledu na to, zda má smlouvu, či nikoli, nárok na odstupné podle počtu odpracovaných let (v Robinsonově případě 12). Zaměstnavatel samozřejmě mohl lhát, aby se vyhnul vysoké výplatě.
  • Jak již bylo uvedeno, únikové obleky by v této hloubce nefungovaly, ale v každém případě vyžadují, aby uživatel vyrovnal tlak vzduchu ve skafandru s vnějším tlakem vody buď pomocí vzduchové uzávěry, nebo zaplavením celého prostoru. To by v torpédometu nebylo možné, ani kdyby se nacházeli v operační hloubce." Robinson Tobinovi říká, aby během výstupu stále vydechoval. To se vyžaduje pouze při "nouzovém plaveckém výstupu", kdy je jediným vzduchem vzduch v plicích vystupujícího a ten musí být neustále vydechován, aby se při změně tlaku zabránilo možnému smrtelnému poškození plic. Únikový oblek se při stoupání odvzdušňuje a umožňuje únikové osobě normálně dýchat, stejně jako potápěčský zvon.
  • Robinson žádá, aby byl vyhozen přední balast, aby ponorka mohla stoupat. To by mělo za následek, že by se ponorka dostala do stoupající křivky až do svislé polohy a v této poloze by se vynořila.
  • Zatímco se potápěči oblékají, Tobin má límec helmy obráceně.
  • Ponorka třídy Foxtrot měla 3 hřídele se 3 hlavními elektromotory (a 3 diesely). Zlomení jedné hřídele by ponorku nezastavilo. Větší smysl by dávalo vysypat několik bateriových článků a k přeskočení vybitých článků potřebují kabely z u-loďky. To by bylo přesné, protože baterie jsou těkavé. říkali, že se protrhly balastní nádrže. (nedává to moc smysl, protože tyto nádrže jsou už na dně upevněny dokořán) Pokud ano, ponorka nemohla být vyzdvižena pouze s pohonem. Pokud byly balastní nádrže skutečně v pořádku, pak nebylo třeba, aby se motory vynořily, stačilo balast vyfouknout stlačeným vzduchem. K otevření ventilů pro vyfukování hlavních balastů stačí jeden člověk.
  • Není možné, aby únikový oblek unesl tolik zlata, jak je zobrazeno (plně zabalené). Vzhledem k hustotě zlata (19,3 g/cm3) potřebujete více než 18,3násobek objemu vzduchu, abyste určitý objem zlata vynesli do vody.
  • Na lodi U-boat najde posádka kostru připoutanou řetězem k posteli, řetěz je pevně omotaný kolem zápěstí. Protože se maso při rozkladu scvrkává, řetěz by se uvolnil, pokud by byl vůbec připevněn.
  • Není možné, aby se do německé ponorky dostali bez pomoci někoho zevnitř.
  • Německý ponorkový člun je zobrazen s hákovým křížem Třetí říše (Hakenkreuz) na kormidelní věži. U-Booty nenesly za války žádné oficiální označení, ačkoli mnoho posádek si na plavidla namalovalo nepovolené znaky, aby si je personalizovaly.
  • Když potápěči vstupují do potopené ponorky, Peters říká, že vzduch je plný chlóru. Přesto nacházejí kostry. Protože plynný chlor je jedovatý, maso by se v něm nemohlo rozkládat za pomoci kyslíku, takže německá posádka by měla být mumifikována.
  • Jakmile potápěči vstoupí do člunu U-Boat, nejsou již připojeni ke svým pupečním kabelům.
  • Když členové posádky vstoupí do ponorky, spatří ostatky nacistického námořníka připoutaného k trubce. Peters (David Threlfall) naznačuje, že posádka U-bootu musela být dohnána ke kanibalismu. Potopený U-boat však nemohl udržet život po delší dobu; měl omezenou kapacitu kyslíku (přibližně 24 hodin). Všichni členové posádky by zemřeli dlouho předtím, než by se museli uchýlit ke kanibalismu.
  • Potápěči v 90 metrech musí místo normálního vzduchu dýchat směs helia a kyslíku nebo alespoň směs helia, dusíku a kyslíku. To by výrazně změnilo jejich hlas. Normální vzduch v 90 metrech vede k otravě kyslíkem a navíc není možné vypočítat jejich dekompresi, která by měla být stejně delší než 200 minut.
  • Podmořské únikové ponorné zařízení je v hloubce 1150 stop (350 m) neúčinné kvůli velkému tlaku. Oblek je účinný pouze do hloubky 600 stop (183 m).
  • V potopené ponorce je jedno tělo s prostřelenou hlavou, které drží pistoli. Pistole je Luger Parabellum P38, což tělo spolu s kloboukem označuje za kapitána ponorky.
  • Když se posádka poprvé blíží k ponorce v přístavu Sevastopol, míjí zakotvený ruský raketový křižník Moskva, na němž je jasně vidět číslo trupu 121. Tato loď bude později potopena ukrajinskými protilodními střelami 14. dubna 2022.
  • Podle režiséra Kevina Macdonalda umožnil natáčení na Ukrajině malý Canon EOS C500: "Mohli jsme použít C500 z ruky. Velká část filmu je natočena z ruky. Ale použili jsme ho také na dolly a v jednom nebo dvou případech na jeřábu. Takže v tomto ohledu bylo jeho použití naprosto snadné a flexibilní. Ve filmu je několik záběrů, které jsme s Christopherem Rossem pořídili na "obhlídce". Jeli jsme na Ukrajinu, do Sebastopolu, což je ruská námořní základna v Černém moři. Jeli jsme se tam opravdu jen podívat, protože jsme doufali, že se tam vrátíme a budeme tam natáčet doopravdy. Ale došly nám peníze a nemohli jsme se vrátit. Naštěstí jsme si s Chrisem vzali Canon C500... opravdu jen proto, že jsme si s ním chtěli pohrát, jako příležitost ho společně vyzkoušet. Pořídili jsme několik záběrů z okna autobusu a několik záběrů krajiny, které jsme vlastně použili ve výsledném filmu. Chris to ovládal sám - zjistil, že je to poměrně jednoduché, dokonce i s rekordérem Codex 4K. Sice to žere paměť, jak byste nevěřili, ale na Canon jsme natočili opravdu krásné záběry. Takže to je jedna z velkých výhod. Je to kamera, kterou si můžete vzít s sebou na "průzkum"; kamera, která může jen tak ležet v batohu, a když najednou něco uvidíte a řeknete si "aha, to je fantastické; to bych chtěl do filmu. To už nikdy neuvidím' - západ slunce, zvíře nebo cokoli jiného - můžete ho vytáhnout a máte to."
  • Jude Law strávil tři dny na britské ponorce, aby se připravil na svou roli.
  • Ponorka použitá při natáčení se jmenuje Černá vdova. Je to stará sovětská ponorka zakotvená v řece Medway ve Stroodu v Kentu.
  • Představa, že by soukromá ponorka mohla vyplout ze Sevastopolu, aniž by ji ruské a možná i jiné síly sledovaly, činí celý koncept filmu nevěrohodným.
  • Mechanická porucha je donutí potápět se do ztroskotané německé ponorky pro náhradní díl. Takové ponorky mají dvě kompletní soupravy diesel-motor-generátor a dvě kompletní soupravy elektromotor-vrtule. Porucha jediné součástky by nezpůsobila znehybnění obou. Samostatně je selhávající/náhradní díl popsán jako "kliková hřídel" a ve filmu je skutečně vidět, jak jednu přinesli pod vodu, namontovali ji a pak se kliková hřídel roztočila. Ale klikový hřídel je vnitřní součást motoru, spojená s písty pomocí ojnic, a přesně to ukazují. Ale není spojen s ničím podobným. Nedává to smysl, ale je to asi laciný technický efekt. Možná chtěli znázornit axiální ložisko; ta se dřou, opotřebovávají a jiskří, pokud jsou suchá. I tak je na každé straně jedno, pro každou vrtuli a její hřídel; žádné jediné místo poruchy.
  • Robinson tvrdí, že Turecko má námořní základnu jen "20 mil od Samsunu". Ve skutečnosti je to 178 mil na východ.
  • Jeden a půl délky kabelu je 277 metrů, ne 208, jak říká Blackie.
  • Na začátku je Robinson propuštěn svým zaměstnavatelem, který tvrdí, že vzhledem k tomu, že neměl smlouvu, nepřipadá v úvahu odstupné. Děj se odehrává ve Spojeném království, kde má zaměstnanec bez ohledu na to, zda má smlouvu, či nikoli, nárok na odstupné podle počtu odpracovaných let (v Robinsonově případě 12). Zaměstnavatel samozřejmě mohl lhát, aby se vyhnul vysoké výplatě.
  • Jak již bylo uvedeno, únikové obleky by v této hloubce nefungovaly, ale v každém případě vyžadují, aby uživatel vyrovnal tlak vzduchu ve skafandru s vnějším tlakem vody buď pomocí vzduchové uzávěry, nebo zaplavením celého prostoru. To by v torpédometu nebylo možné, ani kdyby se nacházeli v operační hloubce." Robinson Tobinovi říká, aby během výstupu stále vydechoval. To se vyžaduje pouze při "nouzovém plaveckém výstupu", kdy je jediným vzduchem vzduch v plicích vystupujícího a ten musí být neustále vydechován, aby se při změně tlaku zabránilo možnému smrtelnému poškození plic. Únikový oblek se při stoupání odvzdušňuje a umožňuje únikové osobě normálně dýchat, stejně jako potápěčský zvon.
  • Robinson žádá, aby byl vyhozen přední balast, aby ponorka mohla stoupat. To by mělo za následek, že by se ponorka dostala do stoupající křivky až do svislé polohy a v této poloze by se vynořila.
  • Zatímco se potápěči oblékají, Tobin má límec helmy obráceně.
  • Ponorka třídy Foxtrot měla 3 hřídele se 3 hlavními elektromotory (a 3 diesely). Zlomení jedné hřídele by ponorku nezastavilo. Větší smysl by dávalo vysypat několik bateriových článků a k přeskočení vybitých článků potřebují kabely z u-loďky. To by bylo přesné, protože baterie jsou těkavé. říkali, že se protrhly balastní nádrže. (nedává to moc smysl, protože tyto nádrže jsou už na dně upevněny dokořán) Pokud ano, ponorka nemohla být vyzdvižena pouze s pohonem. Pokud byly balastní nádrže skutečně v pořádku, pak nebylo třeba, aby se motory vynořily, stačilo balast vyfouknout stlačeným vzduchem. K otevření ventilů pro vyfukování hlavních balastů stačí jeden člověk.
  • Není možné, aby únikový oblek unesl tolik zlata, jak je zobrazeno (plně zabalené). Vzhledem k hustotě zlata (19,3 g/cm3) potřebujete více než 18,3násobek objemu vzduchu, abyste určitý objem zlata vynesli do vody.
  • Na lodi U-boat najde posádka kostru připoutanou řetězem k posteli, řetěz je pevně omotaný kolem zápěstí. Protože se maso při rozkladu scvrkává, řetěz by se uvolnil, pokud by byl vůbec připevněn.
  • Není možné, aby se do německé ponorky dostali bez pomoci někoho zevnitř.
  • Německý ponorkový člun je zobrazen s hákovým křížem Třetí říše (Hakenkreuz) na kormidelní věži. U-Booty nenesly za války žádné oficiální označení, ačkoli mnoho posádek si na plavidla namalovalo nepovolené znaky, aby si je personalizovaly.
  • Když potápěči vstupují do potopené ponorky, Peters říká, že vzduch je plný chlóru. Přesto nacházejí kostry. Protože plynný chlor je jedovatý, maso by se v něm nemohlo rozkládat za pomoci kyslíku, takže německá posádka by měla být mumifikována.
  • Jakmile potápěči vstoupí do člunu U-Boat, nejsou již připojeni ke svým pupečním kabelům.
  • Když členové posádky vstoupí do ponorky, spatří ostatky nacistického námořníka připoutaného k trubce. Peters (David Threlfall) naznačuje, že posádka U-bootu musela být dohnána ke kanibalismu. Potopený U-boat však nemohl udržet život po delší dobu; měl omezenou kapacitu kyslíku (přibližně 24 hodin). Všichni členové posádky by zemřeli dlouho předtím, než by se museli uchýlit ke kanibalismu.
  • Potápěči v 90 metrech musí místo normálního vzduchu dýchat směs helia a kyslíku nebo alespoň směs helia, dusíku a kyslíku. To by výrazně změnilo jejich hlas. Normální vzduch v 90 metrech vede k otravě kyslíkem a navíc není možné vypočítat jejich dekompresi, která by měla být stejně delší než 200 minut.
  • Podmořské únikové ponorné zařízení je v hloubce 1150 stop (350 m) neúčinné kvůli velkému tlaku. Oblek je účinný pouze do hloubky 600 stop (183 m).