Zajímavosti o Americké válečné lodě

28%

Zajímavosti 10

  • Když Seals dostanou filmovou kameru, je jim řečeno, že mají 36 snímků. Když se filmový kanystr vrátí, je v něm 24 snímků.
  • V rozporu s absurdním tvrzením není řízení Iowy (stejně jako u všech velkých válečných lodí od počátku dvacátého století) mechanické, ale elektrické. Povely pro kormidlo jsou vysílány z kormidla na můstku do zadního kormidelního prostoru elektrickým kabelem. Soubor relé a elektrických ovládacích prvků aktivuje hydraulický systém, který kormidly skutečně pohybuje. první důstojník Bryant měl mozkové výpadky. Chtěl říct analogové elektrické (bez elektroniky).
  • Letadlová loď potopená na začátku filmu byla letadlová loď třídy Nimitz. USS Enterprise k této třídě nepatří a nevypadá jako zobrazená loď: H.W.Bush." Většina "pohledů" na letadlovou loď na začátku filmu je CVN 77 - H.W.Bush.
  • Letecký pohled na "Iowu" z přídě ukazuje příďové číslo 61 (správně USS Iowa), ale na přední 16" věži je také namalováno identifikační číslo lodi, a to 63 - USS Missouri. USS Missouri (BB-63) je bitevní loď třídy Iowa.
  • Původně se měl film jmenovat "Americká bitevní loď", ale společnost Universal pohrozila žalobou kvůli podobnosti názvu s filmem "Bitevní loď" (2012), který byl uveden ve stejné době, a proto byl název změněn.
  • V německé verzi se film "Bermudská příšera" (2014) jmenuje "Americké válečné lodě 2", protože měl úspěch filmu "Americké válečné lodě" (2012).
  • Letka čtyř letadel označovaná jako "kavalerie" není ve filmu uvedena, ale jedná se o skupinu letců létajících na letounech Nanchang CJ-6A ze severní Kalifornie. Klip byl zřejmě natočen během letecké přehlídky Fleet Week 2011 nad Sanfranciským zálivem.
  • "Vysloužilá" USS Iowa na konci je ve skutečnosti USS North Carolina (přezdívka: "The Showboat") BB55 vystavená ve Wilmingtonu v Severní Karolíně. Byla to první "moderní" bitevní loď podle projektu Washingtonské konference, položená v roce 1937 a uvedená do služby v roce 1941. Kdy byla spuštěna na vodu. BB55 měla výtlak 39 000 tun a délku 739 stop a brzy ji zastínily větší bitevní lodě, které následovaly. Iowa BB61 o výtlaku 45 000 tun a délce 839 stop byla položena v roce 1940, spuštěna na vodu v roce 1942 a nakonec uvedena do služby v roce 1943. Slavná Missouri BB63 "Mighty Mo" následovala v roce 1944 a jelikož patřila do třídy Iowa, zachovala si velmi podobné rozměry. Dvojité komínové uspořádání North Caroliny v profilu jsou ve srovnání s pozdějšími konstrukcemi bitevních lodí poněkud unikátní a sdílela je i její sesterská loď BB56 USS Washington, vyřazená v roce 1961. Informace z navsource.org. Nešťastný námořník byl na palubě během střelby z jednoho z 16palcových děl a byl pravděpodobně vyhozen přes palubu a musel být nahlášen jako "pohřešovaný v akci, pravděpodobně mrtvý". Hlavní radarový důstojník na lodi Showboat uvedl, že byl mimo své radarové stanoviště vysoko nad palubou na plošině na velké koningové věži, aby sledoval střelbu z pětipalcových děl, a na chvíli mu utrhlo čepici a ztratil sluch. Říkal, že už to nikdy neudělal.
  • Bedna s 16palcovými náboji, která se během útoku otevře, je označena 8311-XHT - THX 1138 pozpátku.
  • USS Iowa (BB-61), uvedená do služby v roce 1943, je označována jako "Big Stick". Tato přezdívka se USS Iowa vžila kvůli její roli "Big Stick" v Pacifiku během druhé světové války. USS Theodore Roosevelt (CVN-71), uvedená do služby v roce 1986, má rovněž přezdívku Big Stick (Velká hůl) podle známého citátu TR.