„Před třemi lety jsme přes noc přišli o celý svět,“ dozvídáme se hned zkraje napínavého traileru na nový postapokalyptický akčňák Hranice přežití (Elevation). V tomto světě, který napadly nestvůry z vesmíru, by měli Češi smůlu – jedinými místy nabízejícími úkryt před krvežíznivými nepřáteli jsou totiž hory v nadmořské výšce nad úrovní 2 440 metrů (tedy o zhruba 800 metrů nad vrcholem Sněžky).
Články 23
Záhada Blair Witch (The Blair Witch Project) je zřejmě nejvlivnějším filmovým hororem devadesátých let. Chytře promovaný nezávislý projekt si vzal inspiraci z kultovních Kanibalů (Cannibal Holocaust) a tvářil se, že prezentovaný materiál je skutečný. Publikum sledovalo údajně nalezený kamerový záznam pohřešované trojice studentů, která odešla prozkoumat marylandskou legendu o čarodějnici a z hlubokých lesů se už nevrátila. V poměru produkčních výdajů a následných tržeb jde o jeden z nejvýdělečnějších filmů všech dob, který odstartoval éru found footage hororů a dostal už dvě méně zdařilá pokračování. Na cestě je momentálně kompletní reboot pro novou generaci, již společnými silami vyděsí studia Lionsgate a Blumhouse.
Výroba pokračování se stává standardem i v případě sebeméně úspěšných titulů, avšak se silným a odlišným konceptem mohou mít sequely nepopiratelné kouzlo. U sérií aplikujících polonávazné vyprávění, kdy každá další část rozvíjí kompletně jiný příběh a klade před hrdiny nové cíle, se nezřídka jede podle rovnice „čím větší, tím lepší“. Tvůrci však čas od času vsadí na moment překvapení a na etablovanou látku naváží stylem, který zcela převrací žánrovou polohu a někdy i explicitně komentuje charakter předchozích dílů. To se týká i následujících deseti filmů, jež pokračovaly v konkrétně škatulkovaném příběhu velmi neotřele – ať už v ryze pozitivním, nebo spíš záporném smyslu.
Série Očista letos oslavila deset let. Hororově vděčný koncept o dni, během kterého svět zavře oči a nechá lidi ve vymezený čas řádit, krást a vraždit, aby upustili páru, se dočkal již pěti filmů a seriálu.
Nadějný režijní debut, strhující herecký výkon či poutavé ztělesnění stesku po domovině. Horor či spíše sociální thriller Vychovatelka si v USA vysloužil spoustu chvály, ale střízlivý pohled odhaluje řadu nedostatků.
Belle mísí povědomé příběhy, aby řekla něco o mladé generaci utíkající se svými traumaty do virtuálních světů. Chvílemi jde o úchvatnou podívanou. Jediná škoda je, že zkušený režisér Mamoru Hosoda tak trochu vsadil na jistotu.
Pátý díl populární série, postavené na myšlence dvanáctihodinové legalizace veškerého zločinu, zavádí diváka do napjaté oblasti americko-mexických hranic. A na rozdíl od více než průměrných předchůdců chápe satirické měřítko svého námětu a nebojí se jej ve vší serióznosti využít.
Zase někdo ztroskotal na opuštěném ostrově. Namísto hovorů s volejbalovým míčem ale čeká nebohou Jenn boj o holý život. A podle všeho hodně povedený!
čas od času dojde u nějakého projektu na spojení, které diváci tak úplně nečekají. Jako když se nedávno Samuel L. Jackson objevil v obsazení nového dílu Saw. Dnes tu máme podobně překvapivé kombo - Sylvester Stallone se sešel s tvůrci Očisty.
Seann William Scott kdysi zazářil jako Stiffler v kultovní komediální sérii Prci, prci, prcičky, ale jinak mu štěstí moc nepřálo. Sem tam narazil na nějakou zajímavější látku (Goon, Vítejte v džungli), ale opravdové hity se mu vyhýbají.