Sheldon
16 079 bodů •
9
Paul Haggis se rozhodl napsat svůj mozaikový scénář v podobě románu a zajímavé na tom je, že pokud znáte jeho další filmy jako Tři dny ke svobodě, V údolí Elah, Million Dolar Baby, ale i Bondovky s Danielem Craigem tak budete už od prvních záběrů a dialogů v bezpečném hájemství Haggisovy intelektuálně i vizuálně vytříbené imaginace. Haggis není formalista, který by se potřeboval předvádět nějakými zběsilými bezstřihovými sekvencemi nebo že by nechal hlavního hrdinu potrhat na Champs Elysées medvědem. Ne, jemu bohatě stačí krásná mladá nahá dívka, postarší muž a hotelový pokoj a připraví vám sekvenci, že vám zaskočí v krku i bez medvěda.
Pokud máte pocit, že tři zdánlivě nahodilé a lehce načrtlé příběhy neudrží divákovu pozornost přes dvě hodiny, mohu vás zodpovědně ujistit, že dějové zvraty a vrstvení situací vygraduje ke konci, který bude pro mnohé předmětem dlouhé debaty. A jsem si jist, že pro mnohé bude konec velmi neuspokojivý a za sebe říkám, že si nejsem vůbec jistý, zda jsem ho pochopil správně. Po sledování jsem ale neměl pocit, že by mě Haggis podvedl. Naopak. Přišlo mi osvěžující, že někdo stále drží v ruce pevně vlajku autorského filmu s dobrými herci navzdory všem těm stále otravnějším Iron Manům, Deadpoolům a podobným extravagancím ve spandexu.