Koncem 60. let minulého století se v Detroitu objevil tajuplný písničkář mexického původu Rodriguez. I když jeho první album Cold Fact sklidilo příznivé recenze a dle zkušených producentů byly jeho soulově laděné skladby plné prorockých textů srovnatelné s písněmi Boba Dylana, jméno talentovaného hudebníka upadlo v USA v zapomnění, a bylo dokonce opředeno pověstmi o drastické sebevraždě přímo uprostřed jednoho nevydařeného koncertu. V Jihoafrické republice se však Rodriguezova hudba stala nesmírně populární a obě jeho desky se zde dodnes prodávají ve statisícových nákladech. Jeden z tamních hudebních publicistů se proto rozhodl zahájit téměř detektivní pátrání po Rodriguezově osudu. Malik Bendjelloul, režisér napínavě sestaveného snímku oceněného na festivalu Sundance, přibližuje s využitím unikátních archivů a notné porce výborné hudby osud člověka, jehož závěrečný comeback předčí i ty nejbláznivější příběhy hudební historie. (MFF Karlovy Vary)
Pro mě překvapivě poutavý dokument o hudebníkovi, o kterém jsem doposud neslyšel, ale po skončení filmu se o něj začal nebývale zajímat. Velice zajímavá postava, poutavě dávkované informace a parádní hudba.
Kdyby byl Sugerman hraný film, byl by to příšerný film, protože příběhu tak přitaženému za vlasy by nešlo uvěřit. Jihoafričanům se vrátil Elvis z mrtvých, detroitský dělník se stal ze dne na den superstar díky dvěma deskám, na jejichž vznik vzpomínal jako na milou epizodu svého mládí (a pak se jako správný srdcař rozhodl vrátit do továrny)... Je to opravdu jako hollywodská pohádka, doteď mám problém uvěřit tomu, že se to takhle událo. To pak ten film chytí za srdce a nevadí proto, že se možná v té zasněné radosti trochu rochní...
Hledání Rodrigueze aneb neuvěřitelná story o hudebníkovi, který v 70. letech neprorazil na americkém trhu (boužel - protože všechny písně použité ve filmu jsou úžasné), ale slávy dobyl i tak, úplně někde jinde. Tohle by vážně asi žádný scénárista nevymyslel. 9/10
V titulcích filmu je uveden televizní dokument s názvem "Dead Men Don't Tour" (založený na Rodriguezově cestě po Jižní Africe).
Jediný film režírovaný Malikem Bendjelloulem.
Režisér Malik Bendjelloul obkreslil všechny ilustrace na papír do pece jako předlohu pro 3D animace, které si nikdy nemohl dovolit vyrobit. Ilustrace z pečicího papíru se tak dostaly do finálního střihu.