Recenze filmu Odpad město smrt

54%

Komentáře a recenze 10

Dle počtu bodů
xxmartinxx
xxmartinxx
22 532 bodů
6
Ten film není špatný. Ale mám podezření (a tiskovka jedině potvrzuje dojem), že je to vlastně náhoda plynoucí částečně z působivosti předlohy, zbabělosti hru reálně předělat a riskovat plus sázky na hned několik jistot. Jako "malé české Cosmopolis" ale docela pěkné. S tím rozdílem, že Cosmopolis do extrému dotáhlo svůj záměr, kdežto Hřebejk jen dělal, volně citováno podle jeho slov, "takový ty věci, však víte." 2-3 hvězdy.
hrona
6 978 bodů
2
Shlédnuto v době Challenge Tour 2015: 30 dní se světovou kinematografií. Tak tento film je jasně naladěn na úplně jinou frekvenci, než jsem já. Absolutně jsem neporozumněl tomu, proč toto bylo natočeno. Divné tlachání a chování hlavních postav, mi k osvětlení motivu také nepřidalo, zkrátka podivnost na kterou velice rád hodně rychle zapomenu.
Petrson
Petrson
4 166 bodů
5.5
Asi jako divadlo zajímavé, tady byla zajímavá a dobře sloužící kamera, atmosféra, ale žádná další nadstavba, divadelní texty, hraní v "reálných" kulisách, jako by na malém prostoru, malém jevišti, bez přesahu, odvahy tam šoupnout něco navíc. Přesto to vypadá, že film splnil svůj úkol pro divadelní fanoušky.
hovorkok
hovorkok
647 bodů
5.5
Tak vám nevím. Pan režisér Hřebejk na besedě říkal, že ho divadelní hra zasáhla tolik, že o tom prostě musel natočit film. Tak nevím, jestli jsem to nepochopila špatně, ale příliš mě to nezasáhlo. Zpracované je to pěkně, obzvláště bych vyzdvihla výkon Gabriely Míčové. Ale jinak to považuji jako průměrný film.
gomacabeza
gomacabeza
451 bodů
10
Při prvním shlédnutí nejspíš čeká diváka šok, zásah na komoru – adaptace Fassbinderova (ale spíš Pařízkova) „Odpadu, města, smrti“ zabolí svojí opravdovostí, sžíravostí. Vypráví příběh prostitutky Romi (Gabriela Míčová), která si musela nasadit masku cynismu, aby vůbec přežila mezi těmi vlky. Docela těžce zahořklé vlastní opakovanou zkušeností vyděděnce, který nakonec pokorně přijal svůj úděl „věci, díky níž je ve městě dýchatelněji…“ (Stejně tak ovšem, další rovina - příběh mocného žida(Martin Finger), který se rozhodl po svém vyrovnat s příkořím „nejrozšířenějšího sportu u své rasy - transportu“ potažmo genocidy). V té drtivé tíze vidím zásadní rozdíl mezi tím, jak (ne)dokázal s podobným scénářem pracovat ve své době sám autor, R.W. Fassbinder, zejména tedy v nápadně podobné „Lole“ (1981) a jak se účinkem naopak nemíjí Dušan Pařízek (potažmo filmový režisér Jan Hřebejk. Nepochybně na tom má lví podíl celý herecký ansámbl dnes již zaniklého uměleckého souboru divadla Komedie.