avenis
11 106 bodů •
5
Opravdu se musí za každou cenu klasická díla modernizovat a pojímat tak novátorsky? Místo lesních zvířat a hmyzu tančí a zpívá nesourodá směs baletních a operních postav, smrtelně bledý šikmooký rechtor se proklopýtá celou hrou, aby skončil v obřím srdci, revírník je po celou dobu poněkud opilý a Bystrouška nemá uši. Celé je to jeden velký chaos s příliš výraznou sexuální a naturalistickou nevázaností. Když myslím, že kombajn sklízející mrtvé baletky už je to nejvíc divné, přijede pytlák Harašta s rakví... No fuj.
Cizinci se s češtinou, respektive s moravským nářečím popasovali velmi dobře a Janáček by je i s orchestrem určitě pochválil, ale choreogragie, scéna a kostýmy mě tedy nenadchly.
Pro mě navždy zůstane tou pravou a nejlepší podobou této opery brněnské nastudování z roku 1970. (Kde jsem vystupovala dlouhých 8 let v roli liščete a pak také zajíce.)
Cizinci se s češtinou, respektive s moravským nářečím popasovali velmi dobře a Janáček by je i s orchestrem určitě pochválil, ale choreogragie, scéna a kostýmy mě tedy nenadchly.
Pro mě navždy zůstane tou pravou a nejlepší podobou této opery brněnské nastudování z roku 1970. (Kde jsem vystupovala dlouhých 8 let v roli liščete a pak také zajíce.)