Zajímavosti o Máma

AI
60%

K výpočtu AI hodnocení na Kinoboxu využíváme nejmodernější technologie a pokročilé algoritmy. Odhadované hodnocení odráží poslední kvalitativní trendy v kariérách zúčastněných tvůrců a kombinuje je s nejnovějšími dostupnými informacemi. Oproti hodnocení uživatelů a uživatelek se obvykle liší jen o několik procentních bodů.

Zajímavosti 4

  • Štáb bude natáčet v září a říjnu 2024 v Brně a blízkém okolí, například na zámku v Račicích, v Ivančicích nebo v areálu Psychiatrické léčebny v Kroměříži. Na projektu se podílejí všechny výrobní složky brněnského studia ČT. Film diváci uvidí na obrazovkách ČT v roce 2025.
  • Natáčení Mámy si vyžádalo poměrně náročné přípravy, zejména při výběru vhodných lokací, když se děj odehrává v minulém století, ale také při práci s hlavními ženskými postavami. „S představitelkou hlavní role Elizavetou Maximovou jsme absolvovali konzultace s psychiatry i návštěvy ústavu, abychom lépe porozuměli ženám, které trpí podobnou poruchou jako naše hrdinka. Nešlo jen o to si všechno přesně definovat, ale cítit a snažit se pochopit, jak takový člověk, ke kterému se osud zachoval ne příliš přátelsky, komunikuje s okolím, sám se sebou, jaké jsou jeho pocity, gesta a jak vlastně žije,“ upřesňuje přípravy na natáčení režisér Jiří Strach.
  • „Přitom na začátku byl scénář, o kterém se scenárista Marek Epstein přede mnou zmínil před čtyřmi lety více méně náhodou. Přečetla jsem ho jedním dechem a s nadšením. Je to vlastně taková zaprášená perla z šuplíku, která se teď dostane přes plejádu skvělých herců, úžasných lokací a Jirkova režijního nadšení až k divákovi domů. Kdyby zůstala v šuplíku, byla by to věčná škoda,“ dodává producentka Jiřina Budíková, která naposledy spolupracovala s Jiřím Strachem na dvou sériích pořadu Docent.
  • Televizní psychologické drama Máma z 80. let minulého století, které v brněnském studiu České televize natočil režisér Jiří Strach. Po Osmách, Labyrintu nebo pohádce Šťastný smolař natáčí v Tvůrčí producentské skupině Jiřiny Budíkové film Máma podle scénáře Marka Epsteina.