Na světě existuje spousta blockbusterů, ale pak je tu ještě jejich speciální kategorie s patentem Toma Cruise. Herecký pardál, jenž nabral nejméně třetí kaskadérský dech, dává svým projektům u Paramount Pictures všechno. V případě druhého Top Gunu se jeho praktická píle a technické inovace splatily zlatem, s nedávno ještě neselhávající franšízou Mission: Impossible je to ale složitější. Po finančním krachu předražené sedmičky (Odplata) se osmý díl očekává s napětím, zvlášť po nyní třicetiměsíční produkci a zvěstech o 400milionovém rozpočtu. První našlapaná upoutávka zúročuje investované jmění do posledního centu a naznačuje, že tahle nesplnitelná mise bude opravdu tou poslední – svědčí o tom také nově stanovený podtitul Final Reckoning, tedy Poslední zúčtování.
Články 6
Pravá noha patří na plyn a pedál musí ležet na podlaze. Tom Cruise se i po šedesátce řídí jednoduchou filosofií, již lze vztáhnout na filmový průmysl i na libovolné závodnické okruhy. A proč ne obojí naráz? Nestárnoucí hvězda zvládla po šestatřiceti letech osedlat kokpit stíhačky ve druhém Top Gunu a ve studiu Paramount Pictures hodlá protáčet miliardy i nadále. Nejenže osmý film z franšízy Mission: Impossible letitou produkcí šponuje rozpočet ke 400 milionům dolarů, ale s vidinou prázdných peněženek dnešních i nostalgických diváků možná vznikne také opožděný sequel k přehlížené závodní řachandě Tonyho Scotta Bouřlivé dny (Days of Thunder) z roku 1990.
Po sedmi letech od doby, kdy režiséři Avengers Anthony a Joe Russoovi oznámili zakoupení práv k ilustrované novele Simona Stålenhaga, se na internetu objevil první velikášský trailer. Retrofuturistická sci-fi Pasáž (The Electric State), pojednávající o alternativní verzi 90. let, v níž robotí apokalypsa navždy proměnila společnost i okolní krajinu, přišla dle mnoha zákulisních reportů na bezmála 320 milionů dolarů. Produkce Netflixu, kam snímek s Millie Bobby Brown a Chrisem Prattem zamíří 14. března 2025, se tudíž řadí k nejdražším filmům historie.
Kam má ještě zajít, abychom všichni uznali, že běžný pud sebezáchovy je dvaašedesátiletému Tomu Cruiseovi cizí? Pro pokračující špionážní sérii Mission: Impossible se držitel dvou oscarových nominací naučil zadržovat dech na šest minut, lezl po stěně Burdž Chalífa, málem se zřítil z helikoptéry a na motorce skočil z vysokého útesu. Psí kusy provádí hlavně s letadly a aktuálně při natáčení osmé části usoudil, že s nezbytnou pomocí záchranných lan přemůže gravitaci. Zákulisní fotky z jednoho z nejdražších filmů všech dob, kam si Cruise odskočil záhy po fandění na Wimbledonu, ukazují hercův dosud nejriskantnější kaskadérský manévr.
Léta letí a osmdesátiletý producent Jerry Bruckheimer, jehož jméno rozezní spíš vzpomínky na kupu velkých filmů nežli na konkrétní lidskou tvář, je stále nejpilnějším tvůrcem hollywoodské filmové magie. Člověk stojící za Policajtem v Beverly Hills (Beverly Hills Cop), Mizery (Bad Boys), Skálou (The Rock) či Nepřítelem státu (Enemy of the State) momentálně promuje novinku Guye Ritchieho The Ministry of Ungentlemanly Warfare, v níž budou Henry Cavill a Alan Ritchson od 19. dubna lovit nacisty. V rozhovoru pro Comicbook se nestárnoucí producent rozhovořil také o svých možná nejcennějších položkách, které směřují k dalším pokračováním v nejistotě – noví Piráti z Karibiku a Top Gun mají jisté problémy, ale dočkat bychom se jich rozhodně měli.
Poměrně žhavým hollywoodským přestupem je v posledních dnech domluvené partnerství Toma Cruise se studiem Warner Bros. Ten se přitom netají touhou připsat si po letech těžení blockbusterových značek i nějaké charakterní role a právě spolupráce s jednou z největších značek Hollywoodu by mu to měla umožnit. Padlo třeba jméno Paula Thomase Andersona, s nímž Cruise před čtvrtstoletím natočil chválenou Magnolii, ještě předtím jej však uvidíme v díle jiného slavného tvůrce.