Němci vzali budoucnost pěkně zostra. Film trochu připomínající Čapkovské knihu mi ale tolik nesedl. Někdy jsem netušil jestli je někdo mrtvý a podobně. Neříkám, že to není veledílo na to dobu, ale mě se to prostě nelíbilo.
Když si člověk uvědomí, že film vznikl skoro před 100 lety, tak se jedná o mistrovské dílo. Scény, herecké výkony (až na hlavního herce, ten mě nechytl za srdíčko) a příběh jsou skvělé, na svou dobu úžasné. Ve filmu je neskutečné množství komparzistů a davové scény, doprovozené symfonickým orchestrem v kině Babylon Berlin, jsou impozantní a mrazivé.
V kině jsem viděl verzi dlouhou 2.5h a myslím si, že by filmu klidně prospělo 20-30 minut prostříhat, některé scény se zbytečně opakují.
Takmer 100-ročný filmový skvost z obdobia rozkvetu Weimarskej republiky, ktorý urazil dlhú a strastiplnú cestu, aby sa zachoval až do doby, ktorú sa snaží stvárňovať. Fritz Lang, z povolania architekt, zanechal v kráse mesta Metropolis svoj rukopis. Technicky je film na svoju dobu nesporne pokrokový, dúfam, že všetci zúčastnení dotočili v plnom zdraví, nakoľko záverečné vrcholenie vyzeralo nie celkom bezpečne. Príbeh filmu je na rovinu veľmi jednoduchý a skôr to pripomína romantickú rozprávku pre dospelých s nadčasovým poučením na záver. To však nič nemení na tom, aká hromada práce za tým všetkým stojí. Náramne ma bavila hlavne postava zlej Márie. Jej silná gestikulácia úplne celým telom (!) a šialené výrazy hovorili viac ako titulky. A to, že sa film stal inšpiráciou pre mnohé ďalšie diela je rovnako plus.