Zajímavosti 13
- Jezdci Pony Expressu jsou zobrazeni při útoku indiánů v roce 1867. Pony Express byl v provozu od roku 1860 do roku 1861, kdy jej nahradil telegraf.
- Muži pracující na železnici často zpívají "Drill Ye Terriers Drill". Tato píseň byla napsána a poprvé publikována v roce 1888, dlouho po dokončení transkontinentální železnice.
- Foxova propagace hvězdy George O'Briena obsahovala slogan: "Není šejk, jeskynní muž ani ještěrka - je to mužský muž a idol žen", což byl hanlivý výpad proti Rudolphu Valentinovi.
- Během titulkové sekvence před začátkem filmu je věnována pozornost Georgi Stephensonovi, otci železniční lokomotivy. Bohužel je v něm Stephenson popsán jako Skot, i když ve skutečnosti je to Angličan, který se narodil v roce 1781 ve Wylamu v Northumberlandu.
- Přestože je na celé obrazovce uveden název "A John Ford Production", není na filmu uveden žádný skutečný režisér.
- Zdálo se, že vlak C.P. Huntington společnosti Central Pacific byl tažen koňmi na horu. Nyní je vystaven v Kalifornském státním železničním muzeu v Sacramentu v Kalifornii.
- Při natáčení postavil štáb velkou městskou scénu, v níž bylo mnoho budov vybaveno praktickými místnostmi. Z těchto místností se brzy staly obytné prostory, skladovací prostory a skladiště. Střihová laboratoř byla zřízena v kulisách pošty.
- Během natáčení vrcholné přestřelky, která trvala několik dní, se herci a štáb probudili a zjistili, že natáčení nečekaně zasypal sníh. Štáb a většina herců se pustili do odklízení čerstvého sněhu a kupodivu to zvládli asi za hodinu.
- Produkce měla svého vlastního pašeráka. Při jedné noční jízdě dotyčný pašerák údajně někoho srazil a zabil svým autem.
- "Ocelový oř" byl zahajovacím filmem 15. ročníku Sanfranciského festivalu němého filmu v roce 2010.
- Poznámka na titulní kartě uvádí, že v závěrečných scénách setkání západní a východní železnice použil režisér John Ford skutečné lokomotivy, které se toho dne skutečně setkaly, Jupiter a Lokomotivu 116. Toto tvrzení ve skutečnosti nebylo pravdivé. Nejenže jedna z lokomotiv měla ve skutečnosti číslo 119 (nikoli 116), ale obě lokomotivy byly v době natáčení filmu již sešrotovány - Jupiter v roce 1909 a č. 119 v roce 1903.
- Podle R. L. Hougha bylo asi 35 z mnoha komparzistů staršími Američany čínského původu v důchodu, kteří předtím desítky let pracovali pro železnici. Hough je popsal jako "báječné", s nimiž se pracovalo.
- Kuchyňský personál filmu tvořili převážně čínští kuchaři. Někteří z nich pracovali v roce 1869 na stavbě transkontinentální železnice, která je základem tohoto filmu.