Pěkný thriller na celkem klasické téma. Pokusy, zatajování státními institucemi, vražda, pátrání po pravdě, vše doplněné krásnými scenériemi Afriky. Herci odvedli své, jestli je na Oscara výkon Rachel Weisz? Za mě spíše ne, ale nevím, jaké herečky byly nominované v roce 2006. Pěkný film.
Přiznám se, že od Meirellese jsem po Městě Bohů a nejnověji viděném Blindness čekal trochu více. Nepohodlný Ralph Fienees je sice výborný, jeho manželka taktéž (krom toho že je i velice půvabná), ale chybělo mi tady něco, co by pro mě tenhle film udělalo nezapomenutelným a trochu odlišným od podobných snímků...6.5/10
Ještě, že jsem nedal na recenzi v Cinemě a vydal se na film podívat, ačkoli jsem v té době s většinou názorů souhlasil, tak Nepohodlný byl hodně podhodnocený biják a naprosto neprávem. Rachel Weisz podává ve filmu životní roli a ve filmu mě naprosto fascinovala skvěle zachycená atmosféra. Opravdu dobré!
Docela působivý politický thriller o praktikách farmaceutických společností. Vynikající kamera, která snímá skoro až dokumentárním stylem. Hlavním kladem filmu jsou ovšem prvotřídní herecké výkony. Ralph Fiennes dostal po delší době konečně roli, ve které se mohl naplno předvést a to také udělal. Ještě lépe však ovšem svoji roli zahrála Rachel Weisz, která zde podala bezpochyby svůj životní výkon a Oscara dostala zaslouženě. Film se mi tedy vcelku dost líbil ovšem ke konci už ztrácí své tempo a konec je velice natahovaný. Na scéně se objevují další a další nové postavy a ke konci už jich až moc. I tak je to ovšem film velice působivý a za velice silné 3*
Vůbec jsem nevěděl, co mám od Nepohodlného čekat, a popravdě řečeno jsem na to nepřišel ani po prvních třiceti minutách, kdy jsem si v kolotoči časového prolínání a skoro autentických afrických pasáží připadal trochu nepatřičně. Ovšem následně Meirelles rychle naznačil, jakým směrem se chce vydat, nechal příběh plynuleji ubíhat a v poslední třetině mi připravil jedno z nejpůsobivějších lidských dramat za hodně dlouhou dobu. Na jedné straně pohled na aktuální problém, zobrazení africké bídy a špinavosti naší společnosti, naproti tomu láska dvou lidí, jejichž kroky vedly právě tam, kde se v očích vyšší moci automaticky stávají nepohodlnými. A to všechno skloubeno tak dokonale, s velkým citem a hlavně myšlenkou, že i přes nudnější rozjezd jsem byl nakonec nejen absolutně spokojen, ale možná i trochu dojat. Rachel Weisz je opravdu výborná, možná jedna z nejlepších hereček současnosti, ale v mých očích byla přeci jen trochu zastíněna Ralphem Fiennesem, jenž opět celý film táhne výhradně na svých bedrech, a minimálně oscarová nominace by byla také na místě.. Rozhodně doporučuji každému, komu není současná africká situace vyloženě lhostejná.
Profesionálně odvedený film se silným příběhem....o tom, že je 'černý' kontinent západní civilizací permanentně a vědomě 'znásilňován' a farmaceutický průmysl a společnosti jsou jedno velké svinstvo se už ví...nebo spíš, kdo chce, tak ví...tento film to jen vkusně připomíná...a smutně... V podstatě jsme rukojmí tohoto systému.
Spadla mi čelist úžasem nad mistrně odvedenou prací a opravdu jsem nečekal co se všechno se dá z tohoto příběhu vyčarovat. Zapomeňte na klišózní příběh o Africe, tomuhle snímku se povedlo šáhnout si na to nevyslovené v nás a to se jen tak snadno nepodaří. Co jsem viděl za výkon od Rachel Weisz zde a ve Fontáně, skláním se před jejím herectvím.
No jo, obyčejnej člověk se prostě nemůže rejpat v mnohamilonovejch kšeftech. Vždycky to končí buď "sebevraždou" nebo "záhadným" zmizením. Fiennes měl tu kliku, že byl diplomat. Z Afriky je člověku jako vždy (když se tam točí nějaký drama co zachycuje tamní život) na blití, ne proto, že by nebyla hezká, to naopak. Ale s pocitem, že nemůžete udělat absolutně nic se chodí blbě spát. 70%