Když tehdy třicetiletá Sigourney Weaver před pětačtyřiceti lety zametla se zabijákem z kosmu v prvním Vetřelci, před očima vyděšeného i oslněného publika se rodil nový typ filmové akční hrdinky. Eroticky podbarvený souboj s xenomorfem učinil z prominentní newyorské rodačky esenciální protagonistku hororové science fiction i sexuální symbol – zdánlivě obyčejnou ženu, jejíž intelektuální i instinktivní dominance v maskulinním a korporátním nepřátelském prostředí označila milník ve vývoji feminity na stříbrných plátnech. A to platí dodnes, přestože v intenzivně dojeném žánru dosud nepřekonanou Ellen Ripley herečka dávno vybalancovala rozmanitými rolemi v dalších sci-fi franšízách či nenápadnějších, svěže komediálních i tematicky hodnotnějších dílech.
Články 16
Streamovací služba Disney+ na první pohled stojí na populárních franšízách a tvorbě pro celou rodinu. A skutečně, pixarovky, animované disneyovky či kompletní univerza Hvězdných válek a Marvelu jsou těmi největšími lákadly, jaké Disney+ od svého uvedení na tuzemský trh před více než dvěma lety nabízí. Důslednější prolistování katalogem však ukazuje i spoustu temnějších, pro dospělé publikum určených kousků, a koneckonců i mezi odlehčenější tvorbou lze najít snímky, jež na hlavní stránce této platformy obvykle neuvidíme. Podívejme se na chronologicky seřazenou desítku přehlížených, avšak rozhodně zajímavých titulů, jimž byste měli brzy dát šanci.
Každý týden vám představíme několik filmových a seriálových titulů, které najdete na některé ze streamovacích platforem dostupných v Česku. Zohledníme přitom mezinárodní giganty i lokální hráče, akční filmy i festivalovou produkci. Kromě článku nabízíme i videoverzi VOD tipů, kterou provází youtuber Medojed.
V jádru hororových příběhů se často vyskytuje nějaké pečlivě střežené tajemství. Postava se buď bojí, že by střípek z její temné minulosti mohl vyjít najevo, anebo určitou vzpomínku dokonce sama potlačuje v zájmu zachování duševního zdraví. Touha odvrátit zrak od nepříjemných výjevů je v neustálém souboji se zvědavostí, bohužel však nelze jednoznačně říct, která strana by měla zvítězit.
Sjednocení filmových premiér Barbie a Oppenheimera se ukázalo být jedním z nejlepších marketingových tahů v dějinách kinematografie. Dva tematicky i esteticky zcela odlišné snímky už dohromady vydělaly přes dvě miliardy dolarů a internetový mem Barbenheimer je v posledních týdnech všude. Unikátní příležitosti se tudíž chytlo béčkové studio Full Moon Features, které dle webu JoBlo připravuje doslovný crossover zdánlivě neslučitelných látek.
Streamovací platforma Netflix v první upoutávce představuje čtyřdílnou minisérii Jsou světla, která nevidíme. Režisér Shawn Levy (Ocelová pěst, Free Guy) a scenárista Steven Knight (Východní přísliby, Spojenci, Spencer) publikum zavedou do druhé světové války, kde se kromě velkého dramatu odehrává ještě jedno osobní, probíhající mezi nevidomou francouzskou dívkou Marií-Laurou a dospívajícím Wernerem německého původu.
Sláva je vrtkavá. I z největších hvězd může být po pár letech vzdálený stín vzpomínky. Někdy si za to mohou sami, jindy jsme ztratili zájem přes veškerou jejich snahu. A někdy měly prostě lepší věci na práci. Nikdy ale není tak špatně, aby nad nimi nevisela naděje comebacku – velké role, která je opět vrátí do středu dění. Podívejme se na deset takových velkých zlomů. Ať už vedly k novému nastartování kariéry, nebo zůstalo u události roku.
S nedávným úmrtím herce Williama Hurta (71) se tento týden opět vynořily vzpomínky žen, jimž za svého života ubližoval. Pozoruhodně se mu léta dařilo unikat odpovědnosti, aniž by aspoň poskytnul konkrétní vyjádření k daným kauzám. Každopádně, odteď se už nebudeme nikdy dívat na film Bohem zapomenuté děti (1986), jako jsme mohli dřív. Pozadí této křehké romance je totiž děsivé.
Ve věku nedožitých 72 let zemřel v neděli 13. března oscarový herec William Hurt. Jeho syn Will uvedl pro magazín Variety, že otec zemřel pokojně, v rodinném kruhu. Před čtyřmi lety William Hurt oznámil, že mu byla diagnostikována rakovina prostaty šířící se do kostí. V té době se vyjádřil, že mu život zachránila alternativní chemoterapie.
Tvůrce několika kinematografických klasik i velkých průšvihů přichází s novou sebevědomou vizí, které nelze upřít osobitost a odklon od tradičních klišé. A přestože bude film pro mnoho diváků nestravitelný a přeplácaný, při soustředěném čtení skýtá spoustu silných podnětů a symbolických významů.