Recenze filmu Den, kdy se zastavila Země

Komentáře a recenze 46

11 176 bodů
4.5
Málo akce či něčeho co by diváka udrželo v křesle od začátku do konce. Naprosto podprůměrné.
10 261 bodů
7
Když už taky jednou Scott Derrickson sáhne po něčem jiném než hororu, a že po veleúspěšném V moci ďábla si měl z čeho vybírat, dopadne to pokaždé celkem dobře a mně se ty jeho žánrový odbočky pokaždé vcelku líbí.. Jeho třetím celovečerním kouskem, je tentokrát remake kultovního sci-fi kousku z 50.let, kterému doba určitě prospěla v případě vizuálního pojetí, ovšem zda ho dohání i co se témat týká, to už je otázkou.. Jedná se o futuristický příběh, kdy zemi navštíví mimozemšťan s šokující ekologickou zprávou o tom, jak se k Zemi nedobře staráme, ale že on je tu právě proto, aby naší planetě pomohl.. Ovšem není si úplně jistý, zda může planetu nadále vystavit působení lidského druhu s přihlédnutím na její dlouhé trvání uprostřed galaxie.. Vynikající Keanu Reeves, co by emzák Klaatu, který svým čistým záměrem a hromadou specifických vlastností dokáže nejednou vyvolat sympatie.. Boom, boom, spousta efektů, které malinko vyznívají do prázdna a trošku absurdně se bijí s myšlenkou komorní interakce našeho světa s vesmírným tvorem.. Několikrát jsem si říkal, jak snadné by to bylo promíchat s prvky komedie, které by Klaatuovu zkoumání našeho světa dodala trošku více energie, i za cenu, že by odlehčila jinak melancholické ústřední téma.. Docela obstojné scifíčko, které by ale mohlo z tématu těžit o hodně víc, kdyby se bralo ještě více seriózněji. Ale i tak to minimálně herecký koncert nejslavnějšího Libanonce posouvá k poutavým výšinám.. Za každé takové sci-fi by se mělo děkovat, i když by jako tohle potřebovalo ještě chvíli dozrát. 70%
Richard K
Richard K
8 416 bodů
6
Přišel jsem,viděl jsem a odešel..nijak nadšen. Slušné,ekologicky laděné téma,střídá méně slušná, rádoby vědeckým týmem představovaná hra na autenticitu.Ta má dodat tématu punc pravosti,ale je převálcována vojensko ministerskou doktrínou,která přináší místy až mizerné projevy (role vojenského generála).Akční scény nejsou špatné,ale poměrně slaboduše navazují na hlavní téma,které se posléze vytrácí,a neumí vtáhnout pořádně do děje. Jen to podtrhuje setkání mimozemšťanů v Mc Donaldu a věta cca znějící.:"Lidé jsou nebezpeční,ale mám je rád." Kde má film silné místo,je v přesvědčování Klaatua o tom,že se lidstvo změní.A právě tyto silné momenty mají méně prostoru,než by jim patřilo.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 369 bodů
6
Už vidím to nadšené švitoření nad "lidskou myšlenkou!" - nedal jsem za to body Kingdom of Heaven a ani v případě Dne, kdy se zastavila Země to tvůrce nezachrání od soudu. Nesmyslná kombinace předlohy, Dne nezávislosti a tatínkovského přístupu Stevena Spielberga, která funguje v rámci fragmentů, nepostrádá nápad a působivé scény, ale po celou dobu mi přišlo, že se koukám na několik filmů současně. Reeves tradičně vynikající...
jay.lee
jay.lee
7 487 bodů
6
retro sci-fi podívaná.
Lord Mrdák
6 850 bodů
8
Tak je pravda, že originál je určitě lepší. Na svou dobu to byl výkon. Tenhle remake není špatný. Nějak nenadchne a ani neurazí. V dnešní době je zvykem, že se vše dohání efekty. Ve všem figuruje americká vláda jako spasitel. Protože veškeré problémy světa se týkají asi jen jí. Poukazuje se zde na myšlení člověka, kdy je nucen v zápalu své neinteligence používat ihned násilí, protože to je snad jediné řešení. Určitě průměrný film. A za pokus o znovuzrození legend z řad sci-fi se to posouvá o malinký stupínek výš.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
6
Docela zklamání, je sice pravda, že jde o remake, a původní film jsem neviděl, ale zde sice nejde o vůbec špatný sci-fi, námět o konci světa je skvělý, scénář taktéž není k zahození, ale režisér tak nějak neumí pracovat s vypjatými scénami, čekal jsem, že při Klaatu větě "tahle země není vaše" bude běhat mráz po zádech, ale nic se nedostavilo a to podobných replik měl i více, ale tak nějak do toho nedostali emoce. Herecké obsazení se sice hemží známými jmény, ale jediné co jde vychválit je snad jen výkon Jennifer Connelly, Keanu Reeves neměl ani moc co hrát, spíše jen odříkaval apokalyptické repliky, ale to je tak vše. Mihl se tu i známý Robert Kneeper, kterého známe z Prison Break, ale zde nic nepředvedl, snad jen odříkal 3 až 4 kraťoučké věty a tímto skončilo, škoda. Škoda celého filmu, myslím, že z toho šlo vymáčknout více, kdyby se toho chopil lepší režisér a vypilovali ty emoční scény a scénář.
Janíček
Janíček
6 428 bodů
4
Tento film nevyšiel nikomu a ja ho považujem za surodenca The Hapening.
kedl
kedl
6 380 bodů
8
A po dlouhé době se opět uchyluji k psané formě. Čekal jsem vám na film, který mi rozváže pusu a prsty a já si řeknu, ne! tak tady nemůžu jen dát nicneříkající hvězdy. Moji drahou polovičku jsem přesvědčil a vyrazili jsme na sci-fi s tím chlápkem z Matrixu. Byl jsem zrazován, nechoď na to, je to blbost, jenže holt vlastní zkušenost, je vlastní zkušenost. Tak abych vám tu nepsal, přílišné detaily, děj filmu je vám jistě znám, tak pojďme k hodnocení. Film Den, kdy se zastavila země se vůbec nepovedl. Ano, je tu špatný scénář, ale je tu hlavně špatný režisér a prostě je to jak by řekla má přítelkyně : " Všechno špatně.." Jediný klad je proto námět a hlavní obsazení. Scott Derrickson to celý neustál, nevěděl, co chce natočit. Sci-fi totiž dle mě může být dvojího typu. První je, že je to non-brainová záležitost, na kterou se ovšem dobře kouká a pobaví (Den nezávislosti), druhý typ je pak záležitost, kdy, když vezmete vpotaz fakt, že by se to vážně mohlo trošičku stát (mimozemšťani atd.), tak to celkem dává smysl. V tomto případě to není ani to, ani to. Chvílema je to směšný, jednání postav naprosto nelogické a vymykající se svým charakterům. Čím je delší doba po skončení, tím mám větší pocit, že by Derrickson z toho chtěl natočit spíš divadelní hru o 3 hercích, a proto akční scény vypadají, jakoby ho do nich natlačili producenti, aby se to lépe prodávalo.Výsledek je potom značný paskvil.. VERDIKT: U Dne, kdy se zastavila země se člověk, co aspoň trošku sleduje filmy, musí šíleně nudit a vrzat celou dobu zuby. Ostatním se to líbí, jelikož je tam Keanu Reevesa Jennifer Connely a tomu zbytku je to jedno, hlavně, že tím zabily čas..
jirka26
6 288 bodů
8