Někdy se zdá, že herec či herečka má pro určitou úlohu až přehnaně vysokou kvalifikaci. I ti nejslavnější lidé z oboru si často rádi odskočí k takřka komiksovému padoušství, kdy jejich zloduši vedou excentrické řeči o dominanci, podrobování či vsazení svých nemesis do věčných okovů. Někdy je k účasti na těchto projektech vedou silné osobní motivace, jindy peníze, důvěra ve scénář nebo i jejich umělecká vize, která daný film přímo utváří. V následujících případech se skvělí a renomovaní herci chopili záporáků v dílech, která u mainstreamového publika a kritiky pohořela. Často hlavně díky nim však posléze načichla kultovním odérem a přestřelené nebo prostě neobvyklé herecké výkony jsou tím, co si na nich můžeme zaručeně užívat.
Články 4
Tentokrát se však situace obrátila. Zatímco neumětel Boll nepochopitelně získal práva na řadu slavných herních sérii a ty následně uváděl do kin v příšerných filmech (House of the Dead, Alone in the Dark, BloodRayne, Dungeon Siege, Postal, Far Cry), vydavatelské herní studio GameMill Entertainment naproti tomu v krátké době po sobě vydalo hned dva tituly se silnou licencí. Je z toho duo nejhorších her, za které mohou hráči (pokud budou dostatečně naivní) letos utratit své peníze.
Uwe Boll byl opravdu jedinečný fenomén. Zničehonic na sebe upoutal pozornost v roce 2003 otřesnou adaptací populární videohery House of the Dead. Šlo o příšernost z ranku „jednou a dost“, která by komukoli jinému nejspíš zajistila, že již nikdy v životě peníze na další film nesežene. Jenže Boll byl rodilý Němec, a tak ještě pár let využíval německého zákona, který umožňoval odepsat si 100 % financí z neúspěšného filmu na daních.
Z matematického hlediska jedna z nejvděčnějších položek filmového průmyslu je ve skutečnosti dost možná jeho největším průšvihem. A to je tu přitom základna fanoušků automaticky vytvořená dávno předtím, než snímek dorazí do kin.