![Umut](https://1263469901.rsc.cdn77.org/resize/images/2023/08/29/external_file_12998281247521740978.webp?width=-&height=270&quality=95)
![Umut](https://1263469901.rsc.cdn77.org/resize/images/2023/08/29/external_file_12998281247521740978.webp?width=192&height=270&quality=95)
Snímek, který zvítězil v několika anketách jako nejlepší turecký film, znamená zvrat v Güneyově kariéře: jde o mistrovské dílo, završující etapu Ugly King a předznamenávající tzv. fenomén Yılmaz Güney. Naděje je prvním a nejdůležitějším příkladem toho, jak velmi byl Yılmaz Güney ovlivněn italským neorealismem. Neorealismus, kinematografický směr odrážející každodenní realitu chudých utlačovaných lidí, aniž by se přitom uchyloval ke klišé či k vyumělkovanosti, nebyl pro Güneye pouhým zdrojem inspirace; on sám výrazně svým filmem přispěl k jeho vývoji. Cabbar, chudý vozka z Adany, svádí boj s nuznými životními podmínkami, aby mohl být oporou své ženě, své matce a pěti dětem. Kupon do loterie, do nějž vložil svou naději na lepší budoucnost, však obrat k lepšímu v jeho životě nepřinese. Cabbara nadobro opustilo štěstí. Věřitelé naléhají, on sám je neustále ponižován, jeden z jeho koní uhyne a druhý je mu zabaven. Nelze než upnout se k poslední naději, že najde kdesi zakopaný poklad a přítel Hoja naznačuje, že ví, kde by se měl nacházet. Závěrečná část filmu dokumentuje cestu za efemérním bohatstvím.
Herci a tvůrci 23
Dodatečné informace
Původní název:
Umut (více)
Umut
Hope
L'Espoir
Premiéra v ČR:
25. 5. 1970
Země původu:
Turecko
Ocenění:
Žádná ocenění