martin-mickey-stusak
36 628 bodů •
8
Psychologicko-mysteriozní příběh svým způsobem i ukazující varovný prst nad klonováním člověka. Je to sice jen teorie, ale co když. Mathilde nemůže mít děti a protože manžel Thomas dělá na porodnickém oddělení a zná se s jistým člověkem zabývající se právě možnostmi klonování, následující události jsou více než jasné. Vše samozřejmě v plné tajnosti. Krásná dcerka Manon budí jenom radost, ale když se dostane do puberty, začnou se dít věci. Manon vlivem klonování nejen že získala po matce zcela identickou podobu, ale dokonce i paměť a tak na světlo boží vyvstane i jedno velké tajemství. Následující události vezmou za své, které dospějí do šokujícího finále. Psychologicko-mysteriózní příběhy moc na růžích ustláno nemají. Takovéto snímky mají pomalejší tempo a tím i pomalejší budování atmosféry. Je tedy potřeba se do toho patřičně více ponořit, jinak dojde zcela k nepochopení stavu věci. Příběh je silný a po psychologické stránce hodně citový. Bolestné vzpomínky a pocit viny v takovémto ražení pronásledují celý život snad každou ženu. Nastassja Kinski podala ve své roli úctyhodný výkon. Christopher Lambert je už takový, jak ho povětšinou známe. A Andrey De Wilder coby naklonovaná dcera Manon? Její přirozená démoničnost nemohla být lepší. Scénář napsaný dle knihy Louise L. Lambrichse nesází přímo na hororový žánr. Je ponechána rozvaha a větší realističnost v dané koncepci životní tragédie. V ničem se v žádném případě netlačí na pilu a jen postupný přirozený vývoj všeho dění uceluje takřka komorní šokující atmosféru, kterou by jistojistě nechtěl prožít nikdo. Je to značně jednoduchý snímek, ale ve svém námětu zásadní.