Náš milý pánbůh jestliže se chtěl světu něčím pochlubit, tedy tím že stvořil ženské tělo. Na ženském těle je pořád něco pro mužskou ruku a pro mužské oko. A přeci Irán!
Film mě na začátku moc nezaujal, později se to rozjelo. Opět je vidět Hrabalův typický humor v podání Jiřího Menzela. Krásné přiblížení do děje tehdnejší PRAVÉ doby. Dávám tři protože je jenom jedna scéna která se mě líbila a jinak nic moc, ale film by si zasloužil uznání. Bezpochyby nejlepší scéna je když pionýři připínají rudé šátky delnickým soudruhům.
Zhůvěřilá doba. Skřivánci jsou výbornou sondou do absurdních situací zvrhlého režimu 50. let. Divím se, že Strana vůbec dovolila vůbec ten film začít točit.
Trezorový film který bylo možno vidět jen na černo.Až mocná revoluce jej otevřela a mnohým i otevřela oči.Hrabal ve svých knihách a povídkách nikdy nezklame.A pan Menzel jej pokaždé dokáže dokonale pochopit a tím vznikne skutečný klenot naší filmové tvorby.A mezi tyto klenoty patří i tento film.
Jeden z filmů, který nestárne a zřejmě to tak ještě dlouho, dlouho zůstane. Pohled na skupiny kopečkářek a chlapů poslaných do výroby (podle Zátopka v roce 1952) jsem vždycky bral jako výtečný náhled na onu politickou sebranku, vládnoucí od války a některé scény jako vrcholy české filmové scénaristiky (Šmeralův Nejedlý...Máslo bude. I Smetana. I Fibich a Dvořák, úvodní natáčení..Ami Go Home, cikánské Už zase začínáte nový život, kokoti). To platí pořád, ale mnohem víc ted vidím prostou touhu žít, jednoduše a jak se dá, i v těžkých podmínkách. Silný Satoranského policajt, scény s ohříváním rukou..ten film je prostě v pravém slova smyslu humanistický. "Jsem štasten, nebot jsem se narodil"
Velice inteligentní film z nelehké doby, hlavní myšlenky dle mého"Vidíte, to je ta oslava člověka, vidí samé idee a klopýtne o kdejaké hovno. Vítězství se stává ze samých průserů. " "Co je důležitější, mizí tady člověk, ale ne ten abstraktní, konkrétní lidi se nám ztrácej. Mlíkař zmizel, protože řekl pravdu." "Kluci, ukradli nám pravdu, kurvy. Kde ta pravda je?"