Uvnitř

65%
Uvnitř
Po stopách svého slavného krajana, francouzského tvůrce hororů Alexandra Ajy, a velmi specifických a krvavých italských giallo filmů se vydalo režisérské duo Alexandre Bustillo a Julien Maury. A jejich vynikající hororový thriller z roku 2007, který byl oceněn na mezinárodním filmovém festivalu Sitges, je skutečně určen jen otrlým povahám. Hlavní hrdinkou je zde těhotná fotografka Sarah, které se jednoho deštivého dne po vážné dopravní nehodě zhroutí celý svět. Ona sice ze zkroucených plechů nakonec vyvázne živá, a dokonce i plod, který nosí v těle, je podle doktorů nezraněn, zato její životní partner Matthieu zaplatí tragický incident životem. A ani o čtyři měsíce později, v čas Vánoc, není Sarah s touto životní ztrátou smířena. Během jedné ze svátečních nocí krátce před porodem se ale odehraje událost, která její pohled na svět změní. Jejím poslem je zoufalé zabušení na dveře, za nimiž stojí neznámá žena tvrdící, že sama právě prožila vážnou dopravní nehodu a potřebuje si zavolat. Zakrátko je jasné, že její příchod rozhodně není náhodný. Tato osoba přišla do domu ubližovat a prolévat krev. Je to ďábel v lidském těle a vyčerpaná Sarah nemůže doufat, že někdo uslyší její volání o pomoc. (oficiální text distributora)



Chrustyn
Chrustyn
44 045 bodů
8
Dříve měli Francouzi novou vlnu a teď zřejmě hororovou. Francie je po Americe nejkvalitnější distributor, takřka v jakémkoliv žánru (bývaly to komedie, později akční filmy, nyní horory) ale to co u nich vzniká v žánru hororu, prakticky nemá konkurenci, zvláště co se týká brutality. Začal to Aja a přidávají se další a díky tomu, že hororovým fandům americká produkce, nic moc kvalitního nenabídne, jen tak se to nezmění. Příběh je jednoduchý a prakticky celý děj se odehrává v jednom domě nebo spíše ve dvou místnostech ale co si tvůrci dovolili nemá obdoby ani ve srovnání s italskou hororovou produkcí 70.-80. let. Dovolují si prakticky cokoliv a nedělá jim problém celý film, brutálně šikanovat těhotnou ženu a v detailních záběrech zabodávat nůžky, jehly a obdobné předměty na místa, která k tomu opravdu nejsou určena a jen při vyslovení se musí nejednomu svírat vše co se svírat dá. "Uvnitř" je opravdu neskutečná hardcore podívaná pro opravdu silné žaludky a pevné nervy a překvapivě funguje nejen v extrémně explicitní formě zobrazovaného násilí ale i v úrovni drásavého napětí. Tvůrcům se podařilo na malé ploše vytvořit hororovou lahůdku, která "zachutná" všem pro které jsou všechny "Hostely" a podobné kousky čajíčkem i těm, kteří jsou rádi v napětí. P.S. dabing filmu je tím nejhorším co jsem u novodobé dabingové produkce slyšel a raději jsem si dal "ráčkovací" originál.
lamps
lamps
15 327 bodů
4.5
Zajímavý námět utopený v hektolitrech krve a bezúčelné brutalitě, která má snad zamaskovat nulovou psychologii a nevýrazné charaktery obou hlavních aktérek. Snaha skloubit dohromady exploitation, giallo, slasher a francouzskou úchylnost možná na pozadí krvavých jatek a nepříjemné atmosféry pěkně splývá a nenechává diváka vydechnout, ale žádná ze složek sama o sobě negunguje tak, aby se mohl konat opravdu silný zážitek. Sarah je od pohledu divná a nesympatická a zabití jí nepřejeme opravdu jen proto, že je těhotná. Její postava je navíc ve filmu asi pouze proto, aby si s jejím tělem mohli pořádně pohrát maskéři, a nějaký pokus o sblížení nebo bližší seznámení s její minulostí naprosto neexistuje. To samé platí i o vyšinuté návštěvnici, která má sice jasný motiv, ale její jednání je nepochopitelné a přehnaná brutalita působí chvílemi až směšně. Přitom filmařská kvalita tu je, zvraty přichází neočekávaně a několik záběrů mělo skutečný hororový nádech. Bohužel ve výsledku je to šíleně přepísknutý a samoúčelný snímek, který, jak bývá v poslední době u Francouzů zvykem, zůstane v paměti jen díky své šokující brutalitě.
ZkuKol
12 290 bodů
4
Ve Francii dnes platí, kdo má kameru, musí natočit alespoň jednu brutalitku (jen strejda Besson je tak bohatý, že nemusí). Saša s Julienem rozhodně netrpí žádnými zábranami a nápadů mají docela dost, žel vyprávění není jejich silná stránka, scénář není moc pevný v konturách, logika je hodně uvolněná. Ne, že by nebyly silné momenty, ale člověka nedokáže tahle řezničina vůbec chytit pod krkem, jen je vám občas těžko. Nějaké napětí, strhnutí dějem nebo zájem o to, jak to vlastně dopadne, nečekejte. Je to škoda, ale když se postavy zjevují na scéně jen proto, aby se pohnul děj a příběh tak nějak postrádá pointu, tak asi není důvod film doporučovat - pokud nejste vysloveně naturalističtí labužníci. Tak nějak zůstala těhotná a sama, po vánocích ji čeká porod a o vánocích tortura... 40%

Dodatečné informace

Původní název:
À l'intérieur (více)
  • Francie Uvnitř
  • Francie À l'intérieur
  • Francie Al interior
  • Francie Içerde
  • Francie Inside
  • Francie Inside - À l'intérieur
  • Francie Inside - Was sie will ist in Dir
  • Francie Mesa mou
  • Francie Sees
  • Francie Yashiki-onna
Země původu:
Francie
Rozpočet:
3 mil. USD
Tržby:
0,79 mil. USD (celosvětově)
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné


  • Fotoaparát, který má Sarah, je kinofilmový Canon EOS 3.