Američtí "teenageři", dospívající mládež, utratí ročně 100 miliard dolarů. A za dalších 50 miliard dolarů jim nejrůznější věci nakoupí jejich rodiče. Mladí lidé, a nejen v USA, se stali cílovou skupinou, na kterou se zaměřili velcí výrobci spotřebního zboží spolu s producenty zábavního průmyslu a pomocí přímé i nepřímé reklamy si "své zákazníky vychovávají". Ovlivňují vytváření životního stylu, jehož skutečným smyslem je spotřeba toho "pravého "zboží". Mnoho mladých lidí si to vůbec neuvědomuje a hru symbolizovanou slogany jako "Nevaž se, odvaž se" či "Klídek - pohoda" berou jako svou vlastní. Mediální produkty určené mládeži vycházejí často také z jakéhosi "prvoplánového rebelství". A tak se v mnoha případech "generační revolta" stává jen dalším zbožím a mnozí charismatičtí "rebelové bez příčiny" rebelují hlavně kvůli zajímavým honorářům reklamních agentur.
Americký dokument režiséra Baraka Goodmana nabízí pohled na praktiky marketingových a obchodních stratégů a zároveň je zamyšlením nad tím, jak dalece bezprostřední je či není svět dnešních mladých lidí.
Věříme, že hledání odpovědí na otázky, které nastoluje, bude zajímavé
i pro mladé lidi a jejich rodiče v České republice. A snad nejen pro ně.
Herci a tvůrci 32
Režie:
Scénář:
Dodatečné informace
Původní název:
The Merchants of Cool (více)
- Obchodníci s "coolturou
- The Merchants of Cool
- Merchants of Cool, The
Země původu:
USA
Ocenění:
Žádná ocenění