Nevím, jak to Darren Aronofsky dělá, ale strhující konce jeho filmů mě vždycky dostanou. K tomu ještě skvělý výkon krásné Natalie Portman, který byl právem oceněn Oscarem. Vincent Cassel, jako vždy výborný.
Životní výkon Natalie Portman a úchvatná hudba,to dělá jasný hit,který mě upoutal.Ten strhaný výraz Natalie k dosáhnutí něčeho,o co celý život stojí,tak ten stojí za vidění.Jěště k tomu na bázi psychlogie a dramatu,jasný a zasloužený Oscar.
On je to velice dobrý thriller. To, že Aronofsky je mistr svého řemesla je asi známé. Skvěle buduje temnou atmosféru, která vás pohltí a nepustí až do konce. Skvěle vyobrazeno je zde lidské šílenství. Natalie Portman podává zatím svůj životní výkon. Ale mě to neohromilo. Po příběhové stránce mě to nenaplnilo, vím, ten přerod z bílé labutě na černou jak na prkně, tak uvnitř Niny je geniální, ale já s tím mám nějaký problém a nemůžu přijít na to proč. Aronofskemu nemám co vytknout, protože dokáže diváka držet v napětí a servíruje jednu strhující scénu za druhou, ale rozhodně to pro mě není filmová událost roku. Až do finále jsem dokonce myslela, že filmu dám jen tři hvězdy, jenže po tom finále, které je vskutku skvostné, ty 4 hvězdy dát musím, ale nemyslím si, že se na film v blízké době podívám znovu.
Spoiler komentář: Dech. Nepravidelný a roztřesený. Ta křehkost, ta krása, to nezměrné šílenství. Posedlost po dokonalosti ve světě zrcadel, pokřivené reality. Duše obalená v hávu obsese, sebekázně. Naprosté kontroly. Podřídí se té roli, příjme očekávání. Nejlépe jak jde, bez jediné chybky. To je ta jediná správná cesta, tak to vždy dělala. Zklamání znamená konec. Ten háv škrtí, nedovolí rozkvést. Postupně vše přestává mít svůj smysl, pravý řád. Je špatné takto přemýšlet, je špatné jít proti své přirozenosti. ___ Stud. Kontrola. Proč se jen najednou ta přirozenost zdá tak škrobená. Proč jen cesta po které labuť kráčí zdá se najednou falešná, nesprávná. Touha silná, lákavá a děsivě samozřejmá se odráží tam, kde zrcadla nelžou. Ale musí! Není to správné. Stydí se za sebe, protože tak to být .. nemá. Že ne. Křičet nestačí když hlas tvůj labutí jen lidé slyší. Nevnímají ho, slyšet nechtějí nebo mu jednoduše nerozumí. Držet se pevně pravidly opředené reality nepomáhá, když stojíš v prostřed místnosti zrcadlové . Tak která z ních jsi ty, která? Ta dokonalá či ta špatná? Zavržení hodná, přesto tak voňavá a svůdná nebo frigidní panenka z dokonale naleštěného porcelánu. Která jen jsi? Pověz, která? http://www.youtube.com/watch?v=ByOnVvhZ6JY
Pr mě nejočekávanější film roku 2011 a mé očekávání opravdu nezklamal. Impozantní herecké nasazení skvělé Natalie Portman, celkové herecké obsazení a zároveň taková lehkost v jejich zpracování i na scény, které přímo útočí na jejich i vaši psychiku. Tento film chci mít doma a koukat na něj neustále...
Schizofrenie, jak ji umí podat je Aronofsky. V průběhu děje vám nejen neposkytne indicii pro odhad skutečnosti, ale navíc přidává drobky vedoucí jinými směry, aby vaše šance naprosto zhatil. A to vcelku zvládá takovým způsobem, že je konečný žážitek silný i pro ty, kteří rádi odhadují... Zasloužené nominace i Oskar.
Podobně jako Requiem for a Dream i Černá labuť je velmi nepříjemný film. Né tolik, ale má několik nepěkných scén, ze kterých Vám nebude dobře. Téma filmu mne zprvu moc nezaujalo, ale vyklubala se z toho docela zajímavá psychologická hra.
To je ale divnej film. Na jednu stranu pohltil, na druhou je mi nevím proč jasné že jedno shlínutí mi stačí a podruhé bych u toho asi usnul. Bude to tím dlouhým začátkem ale druhá polovina je famózní - hudba, labuť, přeměny, vidiny, mysl, rozpor ...