Smazaný uživatel
0 bodů •
8
Dead Wish,Gran Torino a nyní Harry Brown.Na těchto filmech lze nádherně vidět rozdíl mezi pojetím amerických režisérů a evropských resp.britského.Zatímco Amerika musí mít neustále nablízku nějakého hrdinu,Evropa si hrdinu musí najít.A je pak otázkou,zda mu označení hrdina vůbec padne.Ve filmu Harry Brown totiž nejde o hrdinství,ale spíše o projev zoufalství ,vyvolaný tlakem okolí. Že se pistole a tudíž odplaty chopí stařec,byť bývalý voják,je jen logickým důsledkem toho,na jakou skupinu obyvatel tlak z obávaného "okolí" nejvíce dopadá. Film skvělým způsobem vyvolává dojem,že jinou cestou ani nelze jít,pokud chce člověk klidně žít resp.dožít své dny.Policejní složky totiž selhávají a práce policie nakonec téměř dopadne vší silou ne na pachatele,ale jeho oběť tj.nevinného člověka.Finální scéna je pak důstojným vrcholem filmu,který svým depresivním pojetím,navozenou i "ošoupaným"obrazem,vyvolá přesně ty dojmy,které vyvolat chce.A to,že nikdo nechce být hrdinou,ale někdy se jím stane,aniž by chtěl.