Pěkná vzpomínka na spontánní televizní zábavu dávno před Smrtonosnou zbraní, kdy měl Bruce Willis ještě vlasy a Cybill Shepherd byla mladá a krásná ... Zlatý časy, kdeže ty loňské sněhy jsou ... a tak různě podobně.
Nenechte se odradit stářím tohohle seriálu, protože tady jde hlavně o Bruce a jeho skvělý hlášky. Hlášky, který jsou nezapomenutelný, vtipný a originální... Je tam toho hrozně moc. Někdy docela zamrzí dabing - né hlasy, ale spíš to, jak jim to sedí do huby a někdy bych si i tipl, že to je špatně přeložený. Ale větší problém byla absence zvuků. Češi je prostě skoro uplně potlačili. Bitky a akce jsou většinou hrozný, amatérský a z 80 let a když je tam kaskadér dablér, tak to jde poznat ve 100% případů, ale já na to nekoukám kvůli akci. Jinak soundtrack, nebo jak se tomu řiká u seriála, by se určitě libil Tarantinovi, teda určitě aspoň něco... Zahrajou si tam i docela známý tváře, který se časem proslavily. Ale uplně nejlepši je, jak si tvůrci hrajou s divákem - často na vás ti lidi na obrazovce mluví nebo nějak odkazujou na svůj seriál, komentujou to hláškama o sobě atd. Jinak k té akci, ta většinou absolutně nesedí a je v tom plno nelogičností a kravin, ale jak už sem řekl - tohle není o akci, ale o hláškách... Jak to ale často bývá, i tady se časem objevuje takovej blbej pocit z toho, že už to neni ono. Přijde to hlavně s tím, že David a Maddie si spolu začnou a pak dokonce přijde snoubenec a těhotenství. Od té doby to nejede po silnici, ale příkopama. Prostě už tomu chybí ten správnej drajv a už tam ani není tolik dobrejch situací a hlášek... Ale těch narážek na diváky nebo odkazy na skutečné životy Bruce Willise se tam pořád najdou (třeba plagáty na Die Hard nebo obdiv nad krásou Demi Moore). Je to holt slušnej seriál (na svou dobu jeden z těch lepších) a dobrej odrazovej můstek pro Willise. A hlavně je to sranda. Bohužel sranda, kterou stačí vidět jednou... A co Anselmův případ? To už asi nikdy nezjistíme...
Trochu už se na to zapomnělo, ale v zásadě velmi jedinečný televizní počin, ve kterém měli tvůrci neuvěřitelně volnou ruku a přetvářeli fenomén televizní zábavy týden co týden dle vlastních potřeb. Jednou detektivka, jindy thriller, romance, historická fraška a poté zas naprosto otevřený film o filmu. Bláznivé švenky fungovaly do třetí sezóny, než si Willis poničil rameno a Shepherd otěhotněla. Muselo přijít vaření z vody, ubýt na akci a třetí a čtvrtá sezóna proto nabídla pouhých pár opravdu svěžích dílů. Pátá sezóna, i když se navrátila k duchu prvních dvou sérií, nedokázala fenomén resuscitovat. Je to možná dobře. Alespoň se skončilo tam, kde se začalo – na vrcholu. Nicméně, jak jsem řekl v úvodu, hodně se zapomnělo, proč byl tenhle seriál taková bomba (a tak jedinečný). Útěky z kulis („technik: Hej, scéna ještě neskončila!“), otevřené promluvy k divákům („David: Co budeme dělat vedle?“, „Maddie: Probírat scénář příští epizody!“), vypointované finální akční honičky, jiskřivé dialogy, hostující hvězdy (úvod s Orsonem Wellesem!), originální skeče i schopnost si utahovat z vlastních proher („Herbert: Lidi nezajímám. Neviděl jste rating poslední epizody?“). Dodnes se nenašel televizní seriál, který by si tak otevřeně hrál s divákem a uměl u toho být ještě tak proklatě zábavný. Škoda té nevyváženosti. Ale pro tu řadu geniálních fórů člověk přetrpí i tu nesmyslně dlouhou a zbytečně kostrbatou romanci, kterou tvůrci natahovali třetí a čtvrtou řadu.
Tak tuten film-serial jsem milovala bylo tam vše napětí,scény které vás vyděsí,pobavý a celou dobu jsem si říkala dají se dohromady nedáji? O pravdu povededená dvojice mezi kterou to jiskřilo tohle se povedlo.