Napřed si celou situaci trochu osvětlíme: současné animované snímky pracují s rozlišením 2K a 24 snímků za sekundu. Ovšem hrané filmy, jako třeba Hobitv režii Petera Jacksona, pracují s rozlišením 4K a 48 snímků za sekundu. Náročnost vzniku animovaného filmu se tak může až 2,5krát zvýšit. A to znamená jediné - více potřebných terabytů i počítačů. Jen pro zajímavost, studio Illumination využilo pro vznik animáku Já, padouch 2 téměř 20.000 počítačů, což znamená ohromných 680 terabytů paměti!
Pokud tedy vše přepočteme podle současného trendu 4K/48, musel by další film vznikat na 50.000 počítačích s pamětí 1,7 petabytů. Rozpočet na každý jednotlivý trhák by tak neúnosně vzrostl s ohledem na počítače, jejich vybavení a narůstající počet lidí, kteří na nich budou pracovat... Jen doplním, že aby se natáčení vyplatilo, musí výtěžek 1,5krát převýšit vstupní kapitál...
Uvidíme tedy, co budoucnost animovaným filmům přinese. Na světě sice není mnoho kinosálů, které projektory 4K využívají, jejich rozšíření je však pouze otázkou času. Nezbývá než doufat, že nastupující trend nezničí menší studia jako DreamWorks a jediným hráčem na poli nezůstane nejbohatší Walt Disney, které si může případné výdaje se svými neuvěřitelnými zisky dovolit.