Kinolog: Nový král Šumavy neumí chodit. Mladý esenbák se chce odlišit od verze z 50. let

Kinolog: Nový král Šumavy neumí chodit. Mladý esenbák se chce odlišit od verze z 50. let
Král Šumavy: Fantom temného kraje | Voyo
Kachyňův film vzniknul v době, kdy po krátkém období uvolnění po Stalinově smrti začalo znovu přituhovat. Kinematografie měla maximálně podporovat vedoucí úlohu komunistické strany, problém ovšem byl, že tehdejší agitky byly až na výjimky velmi neobratně natočené, teatrální a nepřesvědčivé.
Král Šumavy nicméně čerpal ze stylu zahraničních mysteriózních thrillerů, někdy se dokonce mluví o tom, že to je jeden z mála českých „filmů noir“. Při jeho sledování je téměř možné zapomenout, jak ideologický a nacionalistický snímek to v jádru je.
David Ondříček, jenž má za sebou dobovou detektivku Ve stínu, hornické drama Dukla 61 a životopisné sportovní drama Zátopek, svého Krále Šumavy pojímá jako druh historického díla, v němž hlavní hrdinové odmítají režim a aktivně proti němu bojují.
Pořad se snaží rozebrat, nakolik jsou oba filmy dějově černobílé či barevné, přičemž pestrost této škály zdaleka není daná materiálem, na nějž jsou díla natočená.

PŘEDCHOZÍ DÍL KINOBOXU

Tenhle film vyhraje Oscary. Čechy ale nezajímá. Řekneme vám proč

Fabelmanovi jsou poloautobiografické dílo režiséra Stevena Spielberga. 75letý klasik, co má za sebou přes 40 filmů, už u nás ale přestává být hvězdou a jeho zpověď je až příliš nenápadná a sofistikovaná.