„Rozdivočelí punkáči jí brutálně znásilnili handicapovanou sestru a zabili jednu z nejlepších kamarádek. A to neměli dělat. Linda Blair v roli problematické středoškolačky, která se s ničím a s nikým nemazlí a nezalekne se ani drsných punkáčů. Středoškolský svět v nostalgickém osmdesátkovém kabátě se všemi svými aspekty. Školní frajeřinky, rivalita, roztleskávačky, sexuální narážky, noční ulice v neonových barvách, punková móda, soundtrack plný hutné syntezátorové a rockové hudby. Příběh jako takový vypadá, jakoby byl poskládán že tří žánrových kapitol. První je o typickém středoškolském dovádění v zábavném režimu, druhá o násilnických útocích punkáčů v thrillerovém podání a ve třetím už jen nostalgicky efektová akce msty. A aby toho nebylo málo, oko nemravovo si tu taktéž místy užije své. Snímek funguje a zároveň nefunguje. Svým způsobem se jedná o divokou etudu mladistvých delikventů a zároveň grindhouse pojednávající znásilnění a pomstu. Jsou přítomny momenty depresivní, směšně, ulítlé, i přehnané. Centrem všeho dění je Brenda, u které se projevuje charakterový vývoj, což je na film dosti neobvyklé. Na něco takového je v celovečerní stopáži dost málo prostoru, ale dá se říct, že se tvůrci snažili, a dejme tomu, že se jim to tak nějak povedlo. I když je to dost urychlené. U namyšlené frajerky se projeví sesterské city a emoce, aby se nakonec přelinula do pozice drsné nelítostné mstitelky. Krvavé scény přítomné nejsou, dechberoucí akční také ne, ale z nostalgického a středoškolského hlediska se dá ještě snímek považovat za ryze zábavný filmový artikl.“ martin-mickey-stusak / 80 procent
„Tento film jsem si pustil po mnoha letech a musím říci, že jsem se smál skoro furt. Pošetilost mocných je skvělou komedií z prostředí Španělska v dávných dobách, a Louis de Funès tomu dává, jako představitel hlavní a zároveň záporné role, neuvěřitelný kus svého humorem nasáklého bláznovství“ homedo / 80 procent
Hon na Šakala (1997) – Příběh jednoho teroristy a jeho dvojníka v řadách dobra.
„Moc pěkně zpracovaný příběh jednoho teroristy a jeho dvojníka v řadách dobra. To, jak se postupně kladný hrdina mění v bestii je moc pěkně zahrané a zpracované. Akční scény pěkné, film je napínavý a jako kšandy a užil jsem si ho nad míru očekávání. 80%.“ Pete69 / 80 procent
Seveřan (2022) – Navnadilo mě téma a neprohloupil jsem.
„Vikingský Conan, či Conan po vikingsku (myslím samozřejmě v rámci filmového umění)? To je fuk. Rozhodně dost dobrý film. Od Eggerse jsem nic neviděl a ani vidět nechtěl, ale navnadilo mě téma a neprohloupil jsem. Taylor-Joyová (či jak by se to mělo spisovně napsat), Kidmanová, Skarsgård i Bang velmi pěkný herecký výkon a ty šílenosti jsem jim věřil. Hawke i Dafoe sice dostali nic moc prostor, ale taky zahráli co měli. Vlastně všichni zahráli dost dobře. Nejvíc mě to ale překvapilo u Kidmanové. Takže jak to shrnout? Rozhodně si tento film ode mě těch 85 % zaslouží. Peněz za kino rozhodně nelituji. To že to není samá krutopřísná bitevní vřava mi bylo úplně fuk. "Činy Dánů" jsem nečetl, takže hezké seznámení s Amlethem. Rozhodně mě tenhle film bere víc, než jakékoli dílo o Hamletovi. P.S.: V díle Saxona Grammatica bych rozhodně žádnou psychologii nehledal (a konečně logiku taky ne).“ p.a.douch / 85 procent
Seveřan (2022) – Kidman si střihla slušnou záludnou mrchu.
„Vikingové jak si je představují lidi 21. století. Ezo-pohansko-mysticko všehochuť, atmosférické, emocionální se stylovou hudbou. Když si ale stoupneme nohama na zem, nepředpokládám, že by Vikingové byli zase takoví retardi. Scénář neřeší žádnou logiku, ke štěstí musí divákovi stačí stylizovaní bojovníci s jejich rituály. Psychologie taky vcelku žádná, akorát Kidman si střihla slušnou záludnou mrchu. Jinak klasika o pomstě, a taky trochu lásce.“ marie-kolarova / 60 procent
Zaujal vás některý z filmů/seriálů? Našli jste doporučení k dílům, která vás zajímají? Pokud ne, napište komentář na kartu snímku z naší databáze. Příště třeba vybereme právě váš.
Všechny komentáře najdete přehledně seřazené od nejnovějšího zde. Dejte „palec“ těm, které vás zaujaly.