Je to kravina, tvrdí o metodickém herectví hvězda Fantastických zvířat a nového Indiana Jonese Mads Mikkelsen
Metodické herectví zažívá v současnosti velký věhlas. Benedict Cumberbatch kvůli roli v oceňované Síle psa kouřil tolik cigaret, až si přivodil otravu nikotinem. Lady Gaga si kvůli natáčení Klanu Gucci pozvala na plac psychiatra. Jared Leto si při natáčení Morbia dával 45minutové přestávky, které trávil v koupelně, aby se do role pořádně vcítil.
To je pouze pár čerstvých příkladů toho, jak se herci zevrubně snaží sžít s rolí, již právě představují. Herci jako Christian Bale či Daniel Day-Lewis jsou daným způsobem herectví, známém také jako Stanislavského metoda, vyloženě proslulí a obětují přípravě na role měsíce i roky, při natáčení si ani nesvlékají kostým.
Herci rádi podrobně popisují svou intenzivní přípravu na roli, aby tím vyvolali zájem, díky němuž je pak film komerčně úspěšný. Hlasující v různých anketách navíc rádi odměňují herce, kteří se pro roli výrazně obětovali, popřípadě se změnili k nepoznání (Robert De Niro v Zuřícím býkovi, Charlize Theron ve Zrůdě aj.).
Existuje však minimálně jeden slavný herec, jenž metodickému herectví nefandí. Je jím Mads Mikkelsen (Chlast, Rytíři spravedlnosti), jenž aktuálně řádí v kinech jako padouch Grindelwald ve snímku Fantastická zvířata: Brumbálova tajemství. V rozhovoru pro web GQ, v němž snímek propagoval, řekl, že tento způsob herectví nevyznává a že nechápe, proč má ve společnosti takový ohlas. Považuje ho za snobský. Dokonce řekl, že je to kravina.
Příprava na roli je dle něj důležitá, ale někdy to může zajít příliš daleko. „Co když je to strašný film – čeho jsi tím dosáhl? Mám být nadšený z toho, že jsi nevypadl z role? Lepší by bylo, kdybys rovnou vypadl z toho filmu. Jak se připravíš na roli sériového vraha? Budeš dva roky vraždit?“
Při zmínce o Day-Lewisovi pak prohlásil, že je to skvělý herec, ale že metodické hraní s tím nemá nic společného. Charismatický Dán, jehož příští rok uvidíme v očekávaném pátém dílu dobrodružné série o Indiana Jonesovi, však nekritizoval ani tak samotné herce jako spíš novináře, kteří podle jeho názoru daný způsob herectví přehnaně opěvují.