Osvícení (1980) - Na tento film se zkrátka nestačí jen dívat.
"Samota a bujná fantazie zamává snad s každým. Stanley Kubrick a jeho vizuálně podmanivá psychologická sonda člověka na základě románu Stephena Kinga. Přítomnost v konfrontaci s minulostí a budoucností. Otec vs. syn a mezi nimi vyděšená ničemu nerozumící žena. Dvě a půl hodiny prodloužené verze zase o něco zesiluje účinek a schopnost vyvolat nervozitu v pomalu se rozvíjejícím psychologickém rozmaru. Každé vyřčené slovo se musí v dlouhých dialozích pozorně vnímat, poněvadž se jeví jako nepatřičný doplněk daného obrazotvorectví. I v dějství každičký detail něco znamená. Kubrick všude strhává dojem a realitu do brutalistického základu, ve kterém naznačuje sotva viditelné souvislosti domněnek vševědoucnosti v bloudění ve vlastním životním údělu. Na tomhle snímku je ´best´ naprosto všechno. Zdánlivě skromný, ale pevný scénář, fenomenální herecké výkony vyjadřující důležitost charakterů, úžasná výprava stanovující tu správnou atmosféru, k tomu mistrovská kamera využívající v daném aspektu snad naprosto vše a do kůže se zavrtávající soundtrack, ve kterém jsou slyšet i motivy známé z Hitchcockových filmů. Psychické zlo se tu vlivem všeho dostává do neskutečných výšin a tak je snímek uzpůsoben ke správné alternativě jak vše správně vidět, číst a hlavně prožívat. Na tento film se zkrátka nestačí jen dívat. Divák už od první minuty stopáže musí do příběhu propašovat svou mysl k plnohodnotnému uchopení všeho podstatného. Naprosto nepřekonatelný snímek, který by měl vidět přinejmenším každý filmový fanda."martin-mickey-stusak / 100 procent
MASH (1970) - Donald Sutherland vůbec není špatný...
"Kdo srovnává s kultovním seriálem, je vedle - toto je rozehrání jiné hry, kde na spoustu skvělých nápadů bylo mnohem méně času. Ani přeydívky se neshodují ... Ze všech pozdějších hrdinů můžete vidět jediného - Garyho Burghoffa jako "Radara" O´Reillyho. Ovšem Donald Sutherland vůbec není špatný ... A nápad s vyléčením sebevražedných sklonů Plombaře byl výborný :-) Oba počiny, seriálový i filmový, stojí za shlédnutí - jenom nesrovnávat!" Psisko59 / 90 procent
Propast (1989) - Pozici režisérského esa si musíte zasloužit.
"Pozici režisérského esa si musíte zasloužit. Nestačí natočit jeden, nebo dva skvělé filmy, je potřeba ten standard udržet po většinu kariéry. Což se Jimovi vcelku daří, ale pravdou je, že po Terminátorovi a Vetřelcích, byla Propast slabším kouskem. A to bez ohledu na nasazení herců, nebo Camerona samotného, jehož to stálo manželství. Většina lidí tady hodnotí kinoverzi (139 min.). Já budu hodnotit to, co Cameron natočil podle povídky, kterou jako mladý napsal. Zatímco střihačovi nůžky (ať už na povel režiséra, nebo studia) udělaly z Propasti podmořskou akční sci-fi, nezkrácená verze (171min.) měla nést trochu jiné poselství. Některým lidem asi neuniklo, že je závěr kinoverze mírně řečeno rozpačitý. SPOILER: podmořští ufouni zachrání Buda, protože mu prolustrovali komunikaci s manželkou a dojalo je, že se mají rádi. Závěrečný výstup, při kterém se odhalí světu, taky moc nedává smysl. Těch nemálo vystřižených minut, zejména na konci, ale dělají z Propasti jiný film...bratříčka ke Dni, kdy se zastavila Země. POŘÁD SPOILER: Lidi jsou prevíti, kteří si zaslouží spláchnout z povrchu zemského. Tzn. nijak zvlášť originální, ale o něco zajímavější pointa, než zůstala v té vycucané verzi. KONEC SPOILERU. Propast se sice odehrává v atraktivním prostředí s fajn herci, je technicky vymakaná, ale scénáristicky je to slabý průměr. Stále hodnotím speciální edici. Ostatně když se nad tím zamyslím...neliší se tak moc od jakékoliv Cameronovi tvorby. Mám jeho filmy rád, je to skvělá podívaná, Jim je skvělý režisér, dokonce tak skvělý, že divák neřeší ty logické faily, které jeho scénáře mají. A já mezi ně většinou patřím taky...jak by taky ne, když z každého jeho projektu číší láska k žánru, který mám tak rád." Martrix / 75 procent
Hořký měsíc (1992) - Snímek je nabitý erotikou a vášní.
"Velmi poutavý snímek, který mě usadil do sedačky a neměl jsem problém udržet téměř dvě a půl hodiny koncentraci. Snímek je nabitý erotikou i vášní, jen konec mi přišel příliš rychlý a mírně odfláknutý. Filmy, které se z části odehrávají v reálném čase a z části jsou vyprávěné hlavní postavou mě prostě baví."Pete69 / 80 procent
Duel (1971) - Nadčasový thriller, který se může rovnat těm dnešním.
"90 minut neutuchající akce, která zachází až za hranici možností. A pak, že to nejde za málo peněz. Stačí vám k tomu odhodlání a dvě auta na silnici. Spielberg tady jede snad na 150% a nechává hlavního hrdinu si všechno poctivě vyžrat. Potěší i to, že ho tvůrci nechávají racionálně uvažovat a tudíž nepůsobí tupě a nelogicky (scéna v bistru je přímo ukázková). Nápadité a přelomové i na tehdejší dobu (jen ty telefony už stihly zestárnout), stejně jako nyní. Nadčasový thriller, který se může rovnat těm dnešním (a leč v čem je překonat)." JosefTomas / 90 procent
Zaujal vás některý z filmů? Našli jste doporučení k dílům, která vás zajímají? Pokud ne, napište komentář na kartu snímku z naší databáze. Příště třeba vybereme právě ten váš.
Všechny komentáře najdete přehledně seřazené od nejnovějšího zde. Dejte "palec" těm, které vás zaujaly.