Le Mans '66: Aby mohl dobře závodit, šel Christian Bale opět do autoškoly
A k tomu bezesporu přispěly herecké výkony Matta Damona a Christiana Balea, kteří odvádí úžasnou práci. Velká výzva pro oba, pro Balea byla ale ještě zajímavější. Pro roli konstruktéra a řidiče Kena Milese se totiž musel nejen naučit myslet a jednat jako on, ale i řídit.
Robert Nagle, koordinátor kaskadérů, v rozhovoru pro Looper prozradil, že Christin Bale musel začít chodit do autoškoly, konkrétně do Bondurant High Performance Driving School v Arizoně, kde se učí zdokonalovat své řidičské dovednosti závodní jezdci. Ale mají tu i kurzy pro obyčejné řidiče, kteří se chtějí zdokonalit ve svých schopnostech, pro profesionály z řad policie, vojáků nebo dalších sborů jak lépe ovládat svá vozidla, ale i pro herce, aby řídili jako profesionálové. Christian Bale se tak po sedm dní sedm hodin denně učil jezdit na dráze s instruktorem. Školu Bondurant ale Nagle vybral ještě z jiného důvodu, její zakladatel Bob Bondurant byl ikonou 60. let a byl i součástí programu GT40, o kterém snímek vypráví. Bondurant totiž řídil auto postavené Carrollem Shelbym pro Le Mans v roce 1964, vyhrál GT třídu, ale celý závod ovládnout nezvládl. Tehdy ročník vyhrálo Ferrari.
Nagle i Bale tak zahájili přípravu na natáčení skutečně skvěle a doufali, že se s Bobem na chvíli setkají, dostali ale ještě víc! Bob Bondurant s nimi nakonec strávil celý týden a zásoboval je příhodami z poloviny 60. let. Bale s ním prý prodebatoval denně několik hodin.
"Informace, které Christian od Boba dostal, byly úžasné," uvedl Nagle. "Bylo to téměř neskutečné, sedět s tím mužem a poslouchat jeho příběhy, bylo to fenomenální." Navíc se ukázalo, že Bondurant s Milesem byli přáteli, takže Baleovi s jeho postavou skutečně velmi pomohl.
Tvrdá práce se nakonec vyplatila, Bale si vedl tak dobře, že se nakonec natáčení mohlo v určitých částech skutečně realizovat na dráze a že pro mnoho záběrů, kde Christian řídí nebo do auta naskakuje, nebylo potřeba kaskadérů. Bale to zvládl sám. A odměnou mu bylo i to, že skutečně mohl řídit věrnou kopii GT40, která měla pod kapotou motor Ford 427, tedy stroj, který Ken Miles v památném roce 1966 ovládal.