Zfilmování Mooreova komiksu o řádění legendárního Jacka Rozparovače v Londýně na konci 19. století dostali na starost bratři Albert a Allen Hughesovi (Kniha přežití). Filmů s tímto tématem dodnes vzniklo odhadem už několik desítek (např. Studie strachu, Vražda na úrovni) a přestože tato verze rozhodně patří mezi ty (nej)lepší (hlavně kvůli velmi dobrému obsazení v čele s Johnnym Deppem, dobové výpravě a solidnímu závěru), Mooreovi příznivci ji za kvalitní adaptaci předlohy zrovna nepovažují.
Filmová Liga Výjimečných je už od doby svého vzniku vnímána jako největší pošpinění Mooreova díla (a taky hlavním důvodem, proč se Moore rozhodl filmové podoby svých počinů bojkotovat). Zatímco komiks je velmi chválen, film Stephena Norringtona (Blade) byl trpkým soustem pro znalce originálu i pro naprostou většinu diváků, kteří o této originální stylové týmovce předtím nikdy neslyšeli. LV mohla být úžasným velkolepým sci-fi dobrodružstvím (a ukázkovým vysokorozpočtovým steampunkem), bohužel z ní vylezla typická přeplácaná hollywoodská blbina pro nejnenáročnější diváky (ke všemu s dost mizernými digitálními efekty). Tohle do vod nadprůměru neměl šanci vytáhnout ani Sean Connery v hlavní roli. V hloubi duše se modlím, aby jednou přišla zcela nová adaptace, která předloze nebude dělat ostudu a hlavně naplno využije její obrovský potenciál.
Dystopických románů o nelítostných diktátorských či totalitních režimem existuje mnoho (1984, 451° Fahrenheita), Mooreův příspěvěk k tomuto žánru se však mezi ostatními rozhodně neztratí. Filmového zpracování se ujal 'matrixovský' James McTeigue (Invaze, Ninja Assassin) a do hlavních rolích byli obsazeni Natalie Portman a Hugo Weaving, jenž si zahrál ikonického maskovaného muže jménem "V". Tomuhle snímku rozhodně nelze upřít snahu jít do hloubky tématu a být tak více než jen dobře vypadající sci-fi-thrillerovou podívanou, přesto by asi jen málokdo byl s jistotou ochoten tvrdit, že se filmová Vendeta té komiksové kvalitativně zcela vyrovná...
Zatím zřejmě to nejlepší, co mohlo na plátně fanoušky komiksového velikána potkat. Strážci jsou Mooreovým možná vůbec nejoceňovanějším a nejobdivovanějším dílem a o jejich zfilmování měli v minulosti zájem i takové filmařské veličiny jako Terry Gilliam či Paul Greengrass. Nakonec se k režii dostal Zack Snyder (300: Bitva u Thermopyl) a natočil audiovizuálně lahodnou a předloze velice věrnou adaptaci, která se silně vymyká představě řadové superhrdinské báchorky o boji dobra se zlem. Ovšem tak jako dříve vadilo "mooreovcům", že se filmové verze od svých předobrazů někdy lišily tak moc, až už s nimi vlastně neměly skoro nic společného (viz LV), se Snyderovým filmem měli někteří fandové v zásadě opačný problém - je pro ně totiž pouze těméř doslovným převodem mnohovrstevnatého komplexního eposu z jednoho média do druhého. Z mého osobního pohledu se však jedná o jeden z nejpozoruhodnějších a obsahově nejplnějších komiksových velkofilmů, co byly dosud natočeny.