Komentáře týdne: "Je to divný. Je to SAKRA divný."
Hned dva rozdílné pohledy na Ad Astra se objevují v našem novém článku s vašimi komentáři. Přemýšlivé sci-fi, nebo povrchní a nedotažený film pokládající se za víc, než čím ve skutečnosti je? I to si přečtete níže. Dojde i na jeden starší road movie Paola Sorrentina nebo děsivý snímek, v němž vraždí šaty. Ale konec řečí, teď už máte slovo vy. Komentáře uvádíme bez jakýchkoliv redakčních úprav.
"In Fabric vlastně připomíná celovečerní verzi videí na youtubu, který byste dohledali pod zadáním „weird and disturbing“. A ono to přes tu první polovinu relativně dobře funguje. Obzvlášť díky výborné retro hudbě, která dodává snímku špetku určité bizarní podmanivosti. Je to divný. Je to SAKRA divný. Občas v tom dobrým smyslu (některé části připomínají filmografii Davida Lynche), občas zas ne. In Fabric odvádí dobrou práci ve vyvolávání pocitu znepokojení a zájmu, ale po druhé půlce se mu rychle začne rozpadat dějová struktura, přičemž ke konci už to připomíná jeden velký bordel. A ta přemíra nevysvětlených a rádoby uměleckých bizarností tomu pak nepomáhá. Celý ten film vlastně asi může symbolizovat onu ženskou nákupní posedlost a upnutí se na některé hadry už přehnaně moc, až to připomíná fetiš. Film je to rozhodně znepokojující, ale obecně není zas až tak děsivý. Bohužel mě ale trefil do zranitelného místa, protože osobně mám fóbii z figurín a podobných člověka připomínajících předmětů. Takže některé části mě docela vyděsily. Celkově to nebylo špatný, ale škoda, že se to po té polovině do sebe až příliš zakoukalo."Vurhor / 70 procent
"Scénář napsal Stallone téměř sám a domnívám se, že podstatnou část filmu i režíroval, ale to je prostě Sly. Domnívám se ale, že nápad na závěrečnou sekvenci je dost dobře dílem režiséra Grünberga. Poslední Rambo je vlastně Přání smrti s Charlesem Bronsonem a jemu podobné filmy. Stejně jako Přání smrti je to film velice temný, depresivní a brutální. Je to ale dobrý film. Rambo: Poslední krev je velice důstojným zakončením série a určitě patří do první poloviny nejlepších filmů o Rambovi."Sheldon / 85 procent
Ad Astra (2019) - Piráti na měsíci, opice ve vesmírné lodi.
"Nikam nevyvíjející se vztah otce a syna, milence a milenky. To vše ve vzdáleném vesmíru, který je ovládaný lidmi a zájmy zcela zmatečně. Piráti na měsíci, opice ve vesmírné lodi, náznaky akčního filmu bez vysvětlení a zbytek vnitřní rozhovor. Těšil jsem se moc, ale nepochopil jsem to, kdo co a proč. I kdyby Pitt neletěl k Neptunu, udělali by ti druzí to samé. Nepochopil jsem ani vloupání se do lodi na Marsu a plavání ve vodních nádržích na Marsu. Už vůbec ne vztah otce a syna, kde nebyla žádná premisa, ani katarze. Jednotlivé obrazy, odtrženě od všeho, fungují."Petrson / 60 procent
Ad Astra (2019) - Zbožňuji Graye za to, jak kašle na mainstream.
"James Gray dovršil, podtrhl a vynesl do nebeských výšin to, co tak působivě načal už ve Ztraceném městě Z. Osudový vztah otce a syna a dokonale starosvětský, uvědomělý vývoj hlavní postavy zabalený v nejvíce strhující vesmírné kulise od dob.... Interstellaru? Hmmm, ne, Vesmírné odysey. Každý záběr je skvostný, sekvence z Měsíce a závěrečná pouť skrze hmotnou prázdnotu a morální naplnění jsou přímo hypnotické. Každé gesto soustředěně hrajícího Brada Pitta má své podstatné a neoddiskutovatelné postavení, stejně jako každý tón jemné podbarvující muziky. Zbožňuji Graye za to, jak kašle na mainstream a buduje si takhle epicky rozměrnou story kolem jediné postavy, jejíž daleká cesta z povrchu zemského tak promyšleně symbolizuje pouť do vlastní minulosti, vyrovnávání se s vlastním odkazem a statečné vytyčení směru pro nový životní kurz, osvobozený od osudného stínu svého otce. Audiovizuálně bombastická poezie o vesmíru, která ctí odkaz Vesmírné odysey zdaleka nejlépe a nejkrásněji ze všech nástupců. A s osobním jádrem, které mě nehorázně dojalo a oslovilo. Ukončil bych to detailem na vymodlené podání ruky a poslední minutku nechal na divákovi. Jinak nádhera."lamps / 95 procent
"Film je tedy dost překvapivě děsivý a Ondřej Havelka mě velmi překvapil. Příběh osamělého muže, který je napůl člověk a napůl monstrum (Kráska a zvíře?). Hledá lásku, příběh je romantický, trochu i komický a hlavně hororový. Výkon hlavního hrdiny excelentní."Rabadi / 50 procent
"Je to cesta vlastní záchrany, tenhle týpek byl příliš dlouho na jednom místě, začínalo hrozit nebezpečí, že definitivně ztratí vlastní tvář. Nutno dodat, že se tu tíha a význam nacistických hrůz nikterak neumenšuje i přesto, že zásadní význam tu má ryze soukromé drama. Jako výborně znázorněný hodnotím rozpor mezi tím, čím kdysi Cheyenne býval, jaký symbol znázorňoval a vybledlým obrazem, jakoby hologramem, jehož vzkazu už ani subjekt sám nevěří. Dost se mi líbí citace režiséra Paola Sorrentina: „Jeho předčasný odchod z hudební scény, zapříčiněný velkým traumatem, ho přiměl žít život, na který se nedokáže soustředit.“ Tohle je naprosto přesné! Jasně, mělo by být z pera autorova, ale myslím tím zejména obrovský cit pro rozdělání psychologie postavy. Ta je jednoduše unikátní."gomacabeza / 100 procent
Zaujal vás některý z filmů? Našli jste doporučení k dílům, která vás zajímají? Pokud ne, napište komentář na kartu snímku z naší databáze. Příště třeba vybereme právě ten váš.
Všechny komentáře najdete přehledně seřazené od nejnovějšího zde. Dejte "palec" těm, které vás zaujaly.