World of Warcraft – nový datadisk dokazuje, že král všech online her bude vládnout ještě dlouho
World of Warcraft je nesmírně úspěšné MMORPG od společnosti Blizzard Entertainment, vydané v roce 2004. Je zasazené ve fantastickém světě, ve kterém se hráč může vžít do kůže orka, elfa, trpaslíka, popřípadě i normálního člověka (což je nuda), přičemž následně může spolupracovat s jinými hráči, společně zažívat nejrůznější dobrodružství, nebo proti nim bojovat. Hra měla takový úspěch, že Blizzard následně vydal šest přídavků, plus na motivy onoho světa vznikla i filmová adaptace z roku 2016, kterou si vzal pod palec Duncan Jones. Nyní přišel na svět již sedmý přídavek, přičemž to vypadá, že by mohl být tím nejúspěšnějším ze všech.
Pouhých pár dní po vydání si nový přídavek zakoupilo přes 3.4 milionů lidí, což jsou pro společnost rekordní čísla. Pokud si bude hra podobný úspěch držet i po dalších pár týdnů, dost pravděpodobně se z ní stane jedna z nejlepších tref do černého, kterou Blizzardi vůbec kdy vystřelili. „Battle for Azeroth" nabídne hráčům nové kontinenty k průzkumu, zvedne limit hráčova levelu ze 110 na 120, navíc představí další příběhovou linii, která se bude točit okolo (a to doslova) nekonečného konfliktu mezi dvěma věčně znepřátelenými frakcemi, tedy Aliancí a Hordou.
Právě zaměření se na onen konflikt je pro hráče asi tím největším lákadlem. Osobně to příliš nechápu, protože v zájmu vlastního přežití nesmí Blizzard nikdy dopustit, aby z oné války vyšla jedna ze stran vítězně. Za Alianci i Hordu hrají miliony hráčů, pokud jedna z těchto stran někdy prohraje, Blizzard tím seriózně namíchne půlku svých fandů. Mým osobním názorem je, že tato nutná MMO mechanika zcela zničila pěknou konzistentnost příběhu, které předchozí Warcraft hry měly. Ale co naplat.