Prušinovského seriálová novinka Dobré ráno, Brno! je medvědí službou České televizi. Na Most! zapomeňte, režisérovi chybí parťák Kolečko

Prušinovského seriálová novinka Dobré ráno, Brno! je medvědí službou České televizi. Na Most! zapomeňte, režisérovi chybí parťák Kolečko
Dobré ráno, Brno! | Česká televize (ČT)
Dobré ráno, Brno! se už svým názvem naváží do známé televizní relace, která se snaží těm, co jdou opravdu brzy do práce, zpříjemnit vstávání. Dobré ráno běží v České televizi téměř třicet let a člověk se může přesvědčit, že už předobraz Prušinovského komediálního seriálu je tak trochu z podstaty formátu bizarním pořadem. Dokládají to například dvě fotografie níže.
Dobré ráno
Dobré ráno
Nevyspalí moderátoři poskytují službu koncesionářům média veřejné služby, vše se točí kolem dobré nálady, stolu plného sladkého pečiva, nenáročných písniček a (nevyspalých) hostů. Všichni ale dělají, jak jsou v pohodě a ponoření do aktuálního dění. Režisér a scenárista Jan Prušinovský se právě v návaznosti na Dobré ráno rozhodl natočit svou zákulisní verzi toho, jak by to v brněnské televizní redakci před začátkem a v průběhu Dobrého rána asi tak mohlo vypadat.

Trailer: Dobré ráno, Brno!

Štáb, jemuž v seriálu Dobré ráno, Brno! šéfuje režisér Mirek (Jan Kolařík), jede profesní rutinu, je nicméně konfrontovaný nepříznivě vyhlížejícími koláči sledovanosti, tudíž čelí tlaku, že všichni přijdou o práci. Každý to řeší po svém; moderátor Cyril (Ondřej Kokorský) zkouší zvýšit sledovanost dadaistickými vtipy, jeho kolegyně Radka (Zuzana Zlatohlávková) se přihlásí na herecký casting, aby se z prostředí ranní relace vymanila, čehož využívá rosnička Andrejka (Simona Lewandowská) a nenápadně se dere na její místo.
Jednu z maskérek hraje svérázná písničkářka Nikola Mucha (v maskérně si prozpěvuje písničku od Billie Eilish) a kromě ní se v seriálu objeví například šéf Hradišťanu Jiří Pavlica, režisér Robert Sedláček nebo spisovatelka Halina Pawlowská. Výstup s opilým Pavlicou, který se s houslemi v přímém přenosu nabourá do relace s počasím, patří k tomu vtipnějšímu, co seriál nabídne. Sedláček, který se objeví ve scéně s výběrovým castingem, hraje mimořádně autenticky a civilně, jenže valná většina publika ho nebude znát, takže se tomu nezasměje.
Ondřej Kokorský, Zuzana Zlatohlávková
Dobré ráno, Brno! | Serial Killer, Mezinárodní festival seriálů Brno
Kdo od Dobré ráno, Brno! očekává situační řachandu s mimořádným množstvím bizarních postaviček, bude pravděpodobně zklamaný. Každý ze seriálových dílů má nicméně snesitelných 27 minut, navíc všichni určitě nebudou zvědaví na drobné zápletky, zda se s režisérem rozejde přítelkyně (ačkoli je ženatý), jestli moderátorka dostane roli nebo jak rychle se moderátorovi zahojí chirurgický zákrok na citlivém místě, takže není nutné sledovat Brno! od začátku do konce.
Nabízí se srovnání s tolik ceněným a zmiňovaným Mostem! (2018), kde sice tvůrci také odkazovali na skutečný televizní pořad (Poštu pro tebe), který byl v rámci seriálu připomenutý bez jakýchkoli odchylek, ale tím to haslo a jelo se dál. Tvůrci Mostu! se do většiny témat a situací opřeli s pořádnou vervou; schytali to skinheadi, Romové, hetero, translidi. Dobré ráno, Brno! je, ačkoliv má v názvu taktéž vykřičník, krotší, jako by se Mostem! uzavřela jedna odvážnější epizoda české televizní seriálové zábavy a teď se za to splácel dluh brutálním product placementem.
Prostředí znalí se uchechtnou, když si technici několikrát spletou Jiřího Pavlicu s Vlastou Redlem (což je narážka na to, jak jsou pracovníci v médiích a kultuře přezíraví a proti statusu hvězd naprosto imunní). Zákulisí televizního vysílání ale nebude pro většinu diváků a divaček natolik zajímavé a srozumitelné, aby se některým narážkám zasmáli (či jen pousmáli). Nejpodnětnější vhled do zákulisí tak nastane ve třetím dílu, kde se objeví oba dabéři plyšových postaviček Jů (Jiří Lábus) a Hele (Ota Jirák) ze Studia Kamarád. Jenže to je trochu málo.
Jan Kolařík
Dobré ráno, Brno! | Serial Killer, Mezinárodní festival seriálů Brno
Ve výsledku je tak Dobré ráno, Brno! poměrně velká procedurální nuda, z níž nevzejde žádný větší herecký objev (Nikola Mucha promine). Když už Česká televize tvůrce pustila do svých střev, dalo se toho s větší invencí a odvahou vytěžit víc. Jenže dělat parodii na něco (skutečné Dobré ráno), co je ze své podstaty pro část publika směšné samo o sobě, zkrátka nejde.
Navíc moc nedává smysl dávat do názvu seriálu přídomek Brno, protože během prvních tří dílů se tvůrci do Brňáků moc neobouvají. Možná, pokud by se scénáře ujal scenárista Petr Kolečko, který s Prušinovským pracoval na výše zmiňovaném Mostu!, mohlo by z toho vzniknout něco zdařilejšího. Tohle je však promarněná příležitost České televize.
hodnocení prvních tří dílů: 45 %

Kinolog: Všechno, všude, najednou: Úplně nejvíc nejlepší film roku?

Dva režiséři, co si říkají jen „Daniels", točí opravdu crazy videoklipy a filmy. Tento má zatím nejlepší recenze roku, ale musíte být hodně velcí fandové kung-fu, paralelních světů a buddhismu, abyste ho ocenili.