V podstatě ohromné překvapení. Do adaptace populární dětské knížky málokdo vkládal velké naděje, neboť byl „moderní Gladiátor“ obsazen hvězdou pro MTV generaci a co víc, snímek byl v rámci snahy o co největší základnu diváků ve střižně připraven o krvavé scény. Jenže na režijní sesli usedl Kevin Macdonald (Poslední skotský král, Na odstřel) a všechny překvapil tím, že i za střídmý rozpočet (25 milionů dolarů) dokázal natočit vizuálně působivou dobovku o jedné bláhové cestě za symbolem Říma (a dokonce dokázal dokopat Channinga Tatuma k něčemu, co vypadá jako charakterní výkon!). Kritici se vesměs shodli, že hlavní slabinou podívané je samotný dějový základ, který je velmi jednoduchý (a trochu té krve chybí). Z technického i hereckého hlediska jde jinak o velmi slušný žánrový počin. Nenadchne, neurazí – takové by mohlo být motto filmu.
Talentovaný režisér Duncan Jones zaujal před dvěma lety výborně hodnocenou (a velmi nezávislou) chytrou sci-fi Moon. Všichni byli zvědaví, jak si povede za větší peníze pod hlavičkou hollywoodského studia. Jones si coby námět druhého filmu vybral opět přemýšlivé sci-fi, tentokrát vyprávějící o netradičním vyšetřování atentátu. Viníka lze hledat díky speciálnímu přístroji přímo na místě činu těsně před výbuchem. Má to jediný háček - vyšetřovatel má vždy pouhých 8 minut, zato x pokusů. Chytrá zápletka a precizní provedení vykrystalizovali de facto v absolutní nadšení. Žádný z českých či slovenských kritiků neohodnotil snímek podprůměrně, někteří se naopak nebáli známek nejvyšších (Moviezone, Topzine – oba 100%), případně se jim ve svém soudu blížili (FeelingMovies – 95%, FFFilm – 90%). Ne pro každého děj z hlediska logiky stoprocentně funguje, ani to však nedokázalo Zdrojovému kódu v očích kritiků uškodit. A často v recenzích padá následující věta: Duncan jones je jméno, které stojí za to si do budoucna pamatovat.