Takže se z ní pokusí tu vášeň vymáčknout. S Ninou to poměrně cloumá a situaci nepomůže ani její majetnická matka (Barbara Hersheyová), ani nová členka souboru Lily (Mila Kunisová), která by ji mohla o roli připravit, protože jí vášeň (ani taneční mistr) není cizí.
Černá labuť je béčkový horor natočený mistrovským režisérem Darrenem Aronofskym (Rekviem za sen, Fontána, Wrestler) a s velmi nadanými herci ve hlavních třech - čtyřech rolích.
Takové filmy se dnes moc netočí, protože kvalitní herci a režiséři mají většinou vyšší ambice než natáčet béčkové horory, ale občas se to stane - vzpomněl bych například na Prokletý ostrov Martina Scorseseho, což je čistý béčkový horor až do úplného závěru, kdy se dozvíme, že vlastně... atd. atd...
Černá labuť je béčkový horor od začátku do konce. Připomíná staré kvalitní kousky od Hammer Horror dokonce i tím, že je poměrně laciný, bez rozsáhlých triků, a staví svou působivost na hereckých výkonech, režii a chytře budované atmosféře plíživého děsu, respektive pádu hlavní hrdinky do hlubin šílenství. Podobně to dokázaly i staré klasiky jako původní verze Přichází Satan nebo Teď se nedívej - i v nich byla hrůza generována převážně tím, že byl průměrný scénář skvěle odehrán, natočen a ozvučen. (Hudba v Černé labuti je směs velmi zajímavých variací na Čajkovského a scény tance, při kterých slyšíme vrzání podlahy nebo dech protagonistky, jsou velmi působivé).
Jako každému správnému béčkovému hororu Černé labuti nechybí "cheap thrills", jako například Portmanka spoře oděná, Portmanka masturbující a Portmanka vylízávaná v rozkroku Kunou.
Velmi zásadně ale nesouhlasím s kýmkoliv, kdo bude tvrdit, že Černá labuť je nějaká hluboká psychologická sonda nebo dokonce reálný pohled na to, co s baletkami dělá jejich (jistě těžké) řemeslo.
Spíš bych se zamyslel nad tím, že dnes vlastně stačí natočit dobře řemeslně cokoliv, a v té záplavě shitu okolo je z toho děláno skoro nadčasové umělecké dílo.